Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fakkeltocht II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] fakkeltocht II


    Normaal gezien plaats ik maar 1 foto per keer.
    Ik maak deze keer een uitzondering om beter de sfeer te kunnen weergeven
    Niet geflitst en enkel gefotografeerd met het licht van de fakkels en wat straatlicht her en der.

    Fakkeltocht ter ere van Onze-Lieve-Vrouwe van Halle







    mijn website : klik

  • #2
    Re: fakkeltocht II

    ik zie veel ruis, vooral foto 3 ben ik verkeerd?

    Comment


    • #3
      Re: fakkeltocht II

      mooie sfeerbeelden ( vooral nr 2 ). Ruis in onvermijdelijk in deze omstandigheden.

      Comment


      • #4
        Re: fakkeltocht II

        Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
        ik zie veel ruis, vooral foto 3 ben ik verkeerd?
        Vind ik ook maar ruis is in deze omstandigheden zeer normaal en in het algemeen vind ik dat er hier bijhoren. Maar ik denk dat je hier ook nog eens verscherpt hebt? Dat maakt in het algemeen van mooi ruis een ruis die details kapot maakt. Ik vind het mooie foto's met veel sfeer maar zou graag eens een niet verscherpte foto ervan willen zien. Volgens mij zal ik die liever hebben.
        Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

        Comment


        • #5
          Re: fakkeltocht II

          Tocht was tussen middernacht en 1 uur - met een zwaarbewolkte lucht boven ons hoofd - dus geen licht te verwachten van die kant.
          Iso zat constant rond de 6400 - diafragma stond vol open (2.8).
          Hiermee gaf mijn belichtingsmeter een sluitertijd aan van 1/30 sec of zoiets - op momenten dat ze wat rapper stapten was ik eraan voor de moeite - maar nadien vertraagde het dan weer wel ...
          De raw-bestanden zijn bewerkt volgens mijn smaak.
          De eerste stap in de nabewerking was het verwijderen van ruis - maar blijkbaar nog niet alles
          Maar dat geeft niet - ik wilde vooral de ingetogen sfeer weergeven - en daar ben ik wel tevreden over.
          Dank voor het bekijken en de comments
          Peter
          mijn website : klik

          Comment

          Working...
          X