Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan niet auto focussen met mijn Sigma lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kan niet auto focussen met mijn Sigma lens

    Beste,

    Onlangs een NikonD5300 body gekocht.
    Normaal moet mijn Sigma DC 18-200mm 1:3,5-6,3 HSM hier op auto focussen maar lukt mij niet.
    Lens staat op AF en op toestel AF-A.

    Wat doe ik verkeerd of is toch die lens niet geschikt?

    Mvg,
    Jammy

  • #2
    Re: Kan niet auto focussen met mijn Sigma lens

    Zal je de handleiding er dan niet eens bij pakken?

    Daar zal vast wel iets in staan bij welke instellingen je geen "auto focus" hebt....

    Comment


    • #3
      Re: Kan niet auto focussen met mijn Sigma lens

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      Zal je de handleiding er dan niet eens bij pakken?

      Daar zal vast wel iets in staan bij welke instellingen je geen "auto focus" hebt....
      Alles al doorgenomen zonder succes.
      Ik rwijfel aan mn Sigma lens. Is deze compatibel?

      Comment


      • #4
        Re: Kan niet auto focussen met mijn Sigma lens

        Het enige wat ik zo kan bedenken, is dat deze Sigma de zogenaamde schroevendraaier nodig heeft die niet in de D5*00/D3*00 zit.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Kan niet auto focussen met mijn Sigma lens

          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
          Het enige wat ik zo kan bedenken, is dat deze Sigma de zogenaamde schroevendraaier nodig heeft die niet in de D5*00/D3*00 zit.
          Dat zou inderdaad de meest logische verklaring zijn. Ik probeer het te google'n maar er zijn nogal wat versies van die lens

          Maar ik dacht dat Sigma HSM versies nooit screwdrive zijn ?
          Een foto van de achterkant van de lens kan uitsluitsel geven.
          Nikon shooter - Samyang fan

          Comment


          • #6
            Re: Kan niet auto focussen met mijn Sigma lens

            Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
            Dat zou inderdaad de meest logische verklaring zijn. Ik probeer het te google'n maar er zijn nogal wat versies van die lens

            Maar ik dacht dat Sigma HSM versies nooit screwdrive zijn ?
            Een foto van de achterkant van de lens kan uitsluitsel geven.
            HSM staat inderdaad voor hyper-sonic motor dus de lens heeft een scherpstelmotor en zou dus moeten werken op een D5300. Misschien dom, maar heb je op de lens geen knopje om de AF aan en uit te zetten? heb je de lens al eens op een ander toestel geprobeerd? en heb je het toestel al eens met een andere lans geprobeerd?

            Comment


            • #7
              Re: Kan niet auto focussen met mijn Sigma lens

              Heb vroeger eens een probleem gehad met een Sigma die het niet meer deed op een digitale Eos,maar wel nog op m'n analoge Eos 1-n.Werkt daar trouwens nog altijd op.
              Maar ik kreeg toen een Error-code,en kon geen foto meer nemen,zelfs niet met manuele focus.Toestel blokkeerde gewoon.
              Dus waarschijnlijk toch een probleem met die AF,of blokkeert jouw body ook ???
              Dan heb je waarschijnlijk wel een compatilibeitsprobleem.
              Contacten al eens gekuist ?? Maar indien daar probleem zou hij toch een error geven,denk ik.

              Comment


              • #8
                Re: Kan niet auto focussen met mijn Sigma lens

                Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                Het enige wat ik zo kan bedenken, is dat deze Sigma de zogenaamde schroevendraaier nodig heeft die niet in de D5*00/D3*00 zit.
                Lees de naam van de lens eens. Daar staat HSM in dus.....
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Kan niet auto focussen met mijn Sigma lens

                  Bedankt om reeds mee te denken.
                  De AF op de lens heb ik aanstaan, lens werkt wel op mn D60.
                  Contacten al eens gekuist.
                  Breng dinsdag het toestel terug naar winkel en hopelijk krijgen ze het werkend.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kan niet auto focussen met mijn Sigma lens

                    Hopelijk geraakt het opgelost. Laat zeker nog weten wat het probleem was. Het kan altijd interessant zijn voor anderen.
                    Nikon shooter - Samyang fan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kan niet auto focussen met mijn Sigma lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door jammy67 Bekijk bericht
                      Bedankt om reeds mee te denken.
                      De AF op de lens heb ik aanstaan, lens werkt wel op mn D60.
                      Contacten al eens gekuist.
                      Breng dinsdag het toestel terug naar winkel en hopelijk krijgen ze het werkend.
                      Staat op de camera toevallig de focusactivering op de AE-l knop (AF-on ) wat ze noemen back button focus. Dan gaat de auto focus niet aangestuurd worden door het half indrukken van de ontspanner.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kan niet auto focussen met mijn Sigma lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                        Staat op de camera toevallig de focusactivering op de AE-l knop (AF-on ) wat ze noemen back button focus. Dan gaat de auto focus niet aangestuurd worden door het half indrukken van de ontspanner.
                        Vanalles geprobeert pfff.
                        Dinsdag binnen in winkel.
                        Ik laat zeker iets weten!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kan niet auto focussen met mijn Sigma lens

                          Ik heb dit ook eens aan de hand gehad. Met een nikon d3300 en een sigma 70-300 (oude versie)....
                          Nadat ok van nikon een mailtje kreeg dat er voor men d3300 een update beschikbaar was heb ik die maar direct ingevoerd op men camara....enkele weken later wilde ik de sigma gebruiken ook toen werkte de af niet meer.....binnengebracht bij men dealen....en ook wel via fb kunnen reageren....sigma ging dit oplossen....lens naar sigma gestuurd enkele dagen later had ik ze terug maar werken deed ze helaas nog niet....men dealer heeft toen men cmaera teruggestuurd naar procirep en die hebben de update van camera eraf gehaald en de oude er terug op ...en klaar was kees....mss hebben ze ook jouw 5300 een update gegeven ?

                          Groetjes
                          Freddy
                          https://fredor2.wixsite.com/my-site

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kan niet auto focussen met mijn Sigma lens

                            Bedankt Freddy.
                            Ik geef dit dinsdag mee.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kan niet auto focussen met mijn Sigma lens

                              Gisteren naar de winkel terug geweest en na wat gepruts in het menu lukte dit ook niet.
                              De Signa lens op een andere body en daar lukte het wel. Lens terug op mn D5300 en het ging!
                              Ikzelf nog eens geprobeert om te auto focussen en lukte terug niet meer! Een andere verkoper erbij gehaald en die vertelde dat de D5300 werkt met een andere (nieuwe?) focuseringsysteem.
                              Ik kon enkel de Sigma lens naar de fabriek laten opsturen om daar deze compatibel te maken maar heb dit geweigert en heb mij een AF-S DX Nikkor 18-105mm gekocht.
                              Dus is het probleem opgelost
                              Ik denk eraan om de Sigma lens te verkopen, of zou ik deze houden en gebruiken met mn D60?

                              Groeten,
                              Jammy

                              Comment

                              Working...
                              X