Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hy mooi vrouwtje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] hy mooi vrouwtje


  • #2
    Re: hy mooi vrouwtje

    Te chaotisch qua beeldopbouw.
    Er is, ondanks je titel, niet echt een onderwerp dat eruit springt
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: hy mooi vrouwtje

      kijk eens goed naar de man en de reactie van de vrouw, en op een een vismarkt is het nu eenmaal niet rustig maar dat wil ik juist weergeven gewoon het dagelijks leven.
      zeg me eens hoe zou jij het gedaan hebben misschien leer ik er nog wat van.

      Comment


      • #4
        Re: hy mooi vrouwtje

        Wat ik gedaan zou hebben is tegen mezelf zeggen: spijtig maar ik had het niet, en de foto voor mezelf bewaren maar er verder niets mee doen.
        Wat je onderwerp is, dat zien we wel, maar het is niet veel meer dan een toevallige registratie.
        Zoals Peter zegt: het is te rommelig en chaotisch. Geen foto om te tonen, daarvoor mist hij meerwaarde.
        Op zo'n vismarkt is het inderdaad niet rustig. Maar dat gewoon weergeven is voor een kijker meestal totaal oninteressant.
        En als de weergave van de onrust je bedoeling was, dan vind ik overigens dat het er nog te rustig uitziet :-)
        Het mankeert gewoon op compositorisch vlak. Geen interessante lijnen, geen interessante vlakken. Wel lelijke hoeken en halve patronen.

        Fotografie is meer dan "weergeven". Enfin - fotografie die andere mensen kan interesseren, bedoel ik.
        De meeste foto's die ik jou zie tonen op het forum hebben geen enkele interesse voor mij als kijker.
        Ik denk dat je er meer mee geholpen bent wanneer ik het je zo botweg zeg, want je lijkt heel hard op zoek naar hoe en waarom.
        Wanneer je zoals jij veel foto's maakt is dat zeker goed. Maar daarom moet je ze nog niet allemaal tonen, een beetje zelfkritiek is nodig.
        Probeer het eens op één foto per week te houden of zo. Eentje waarvan je echt tevreden bent.
        Fotografie voor een publiek komt vooral neer op schrappen in je werk. Dat is voor iedereen zo.
        Bekijk in de bibliotheek het werk van grote fotografen. Blader eens door wat fotoboeken.
        Last edited by tolpol; 5 juni 2017, 06:17.
        Vriendelijke groet, Wim
        Fuji X100T / Fuji X-T2 / Sony RX100-II

        Comment


        • #5
          Re: hy mooi vrouwtje

          ik zie hier juist uw foto sfeerbeeld markt, als ik die vergelijk vind ik die van mij (heb al meerdere gepost van markt) stukken beter. je mag kritiek geven dan pas kan ik mij verbeteren u zegt voor de kijker oninteressant als ik kijk op het forum zie ik ook een heleboel foto's die mij niet aanspreken, daarom kan het voor andere wel de max zijn smaken verschillen ik merk ook op dat mensen afhaken omwille van zo een kritiek.

          Comment


          • #6
            Re: hy mooi vrouwtje

            Van mij mag je jouw eigen foto duizend keer beter vinden. Ik heb nergens beweerd dat ik een betere fotograaf ben.
            Zelf vind ik natuurlijk van wel, maar zo zitten we nu eenmaal in mekaar, hè. Daar schieten we niets mee op als we iets willen bijleren.
            Maar ik probeer tenminste wat selectiever te zijn met wat ik hier post.
            Zelfkritiek is hiervoor wel nodig, en mij lijkt dat je dat mist.
            Vriendelijke groet, Wim
            Fuji X100T / Fuji X-T2 / Sony RX100-II

            Comment


            • #7
              Re: hy mooi vrouwtje

              Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
              ik zie hier juist uw foto sfeerbeeld markt, als ik die vergelijk vind ik die van mij (heb al meerdere gepost van markt) stukken beter. je mag kritiek geven dan pas kan ik mij verbeteren u zegt voor de kijker oninteressant als ik kijk op het forum zie ik ook een heleboel foto's die mij niet aanspreken, daarom kan het voor andere wel de max zijn smaken verschillen ik merk ook op dat mensen afhaken omwille van zo een kritiek.
              misschien moet je toch eerst wat meer naar de andere fotografen hun foto's kijken alvorens zelf maar erop los te blijven posten!
              EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
              https://sites.google.com/view/pdh65/

              Comment


              • #8
                Re: hy mooi vrouwtje

                Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
                misschien moet je toch eerst wat meer naar de andere fotografen hun foto's kijken alvorens zelf maar erop los te blijven posten!
                ...of hier of daar een opleiding volgen?....ik zie in Daniel mezelf een tiental jaar geleden...toen was ik er ook van overtuigd dat mijn eigen beelden zeer goed waren (ze kregen gegarandeerd 5 sterren in lightroom), ik zag ook het verschil niet van mijn beeld op de markt en dat ander marktbeeld.....het is tijdens die opleiding waar mijn ogen open gingen....gevolg is dat ik mijn eigen beelden nog altijd niet goed genoeg vind als ik dan naar die anderen kijk (als er nu ééntje één ster krijgt is het al een héél straffen) ....'t is altijd iet :-)

                PS : toen zette ik ook beregroot mijn "handtekening" op het beeld overtuigd dat ze mijn beeld anders gingen pikken :-) :-)
                www.lensculture.com/nathan-verstraete

                Comment


                • #9
                  Re: hy mooi vrouwtje

                  ja ben begonnen met opleiding, september vervolg. uw foto's geven me inspiratie maar laat me niet graag door iedereen hun stijl opleggen

                  Comment


                  • #10
                    Re: hy mooi vrouwtje

                    Niet van wakker liggen
                    Het inzicht komt vanzelf naarmate je er meer mee bezig bent en ook werk van anderen bekijkt, apprecieert en misschien hier of daar iets oppikt wat je mooi vind.
                    Neem dingen/raad aan van meer ervaren fotografen.
                    Komt wel goed
                    Groeten,
                    Peter
                    mijn website : klik

                    Comment


                    • #11
                      Re: hy mooi vrouwtje

                      zonder de titel zou ik niet weten wat ik moet zien.
                      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                      Comment

                      Working...
                      X