Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 3000 kopen of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 3000 kopen of niet?

    Hallo allemaal,

    Graag zou ik een camera willen aanschaffen.
    Ik weet een nikon 3000 te koop met lens AF70-300mm.
    Er zou blijkbaar niet veel mee getrokken geweest zijn.
    Ik ben nog een leek in die toestellen, waarop moet ik letten als ik m ga testen en wat is een schappelijke prijs voor zo'n toestel?

    Ik hoop dat ik snel antwoord krijg want er zijn meer kapers op de kust.
    Alvast een dikke merci

  • #2
    Re: Nikon 3000 kopen of niet?

    Dit, AF70-300mm kan van alles en nog wat zijn, maar ik zal er niet meer voor geven dan 99 euro

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 3000 kopen of niet?

      Voor het toestel met die lens erbij?
      Ik heb wat foto's van de camera en ook van de doos van de lens, maar ik weet niet hoe ik die hier moet plaatsen.
      Op de doos staat Tamron AF70-300mm F/4 -5.6 Di
      Ld macro 1:2
      Last edited by Keeya; 2 juni 2017, 16:00.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 3000 kopen of niet?

        Ja voor dat setje heb ik niet meer over dan 99 euro...

        D3000 is relatief "verouderd - 5 jaar geleden geïntroduceerd meen ik -" en een 70-300mm f/4-5.6 + macro - standje past niet in mijn visie.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 3000 kopen of niet?

          Volgens hem zou m maar 2 jaar oud zijn, hoeveel kliks kon het mij niet zeggen.
          Wat raad je mij dan aan voor een degelijk beginnerstoestel met macrolens?
          Waar moet ik op letten en rond welke prijs zou zo'n toestel zitten?

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 3000 kopen of niet?

            Ik kijk niet naar hoelang iemand een body in zijn bezit heeft maar naar de model leeftijd.

            Zal dan eerder op zoek gaan naar een D5200 - om in het nikon straatje te blijven - en een 90mm of 105mm f/2.8 (2de hands denk ik dat je dan ergens zou moeten uitkomen op 500 euro)

            maar ja Nikon is niet heilig....

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 3000 kopen of niet?

              Oorspronkelijk geplaatst door Keeya Bekijk bericht
              Volgens hem zou m maar 2 jaar oud zijn, hoeveel kliks kon het mij niet zeggen.
              Wat raad je mij dan aan voor een degelijk beginnerstoestel met macrolens?
              Waar moet ik op letten en rond welke prijs zou zo'n toestel zitten?
              Die lens is geen echte macro lens want een macro lens heeft een vergroting van 1:1 (1cm is 1cm op de sensor) je schrijft dat deze een 1:2 vergroting heeft, dus 2cm is 1 cm op de sensor en dat waarschijnlijk enkel op het kortste brandpunt waardoor je erg dicht bij moet gaan om die vergroting te halen, maar ik ken de lens niet dus hier kan ik mis in zijn.

              Een D3000 van 2jaar oud lijkt me erg onwaarschijnlijk, het toestel kwam uit in 2009 Dus vraag dan maar de originele aankoopfactuur want dat lijkt er op dat die je iets wil wijs maken.
              Ik kocht hem als eerste DSLR 2dehands in november 2011 (er was op dat moment al een D3100) en ik heb me die aankoop altijd beklaagt. In mei 2012 kocht ik dan ook al een D90 omdat die D3000 al onbruikbaar was bij ISO 400. De D3000 is de laatste Dslr van Nikon met een CCD sensor, een sensor die gewoon overgenomen werd uit de D60 die in 2007 uitkwam (als ik me niet vergis) Dus dan zit je met technologie van +/- 10 jaar oud, wat een eeuwigheid is in technologie jaren. Ik zeg niet dat je het nieuwste van het nieuwste nodig hebt, ik gebruik mijn D90 nog zeer regelmatig en die levert nog altijd mooie beelden op.
              Ik geef nu trouwens altijd de tip na te denken over wat je wil doen, wil je gewoon een 'beter, sjicker, ...' toestel dan het gemiddelde compactcameraatje zonder verdere ambities in fotografie, dan kan je een camera uit de D3X00 reeks kopen. Heb je wel fotografie ambities als hobby ga dan direct een stapje hoger naar de D5X00 reeks of zelfs direct naar de D7X00 reeks als het budget dat toelaat.
              Als het dus echt om een D3000 gaat zou ik er gewoon afblijven, of niet meer geven dan wat je voor de lens wil geven. Ik ken die lens niet dus ik kan daar ook geen waarde op plakken.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 3000 kopen of niet?

                Allen hartelijk bedankt!

                Ik zal eens een winkel binnen stappen en ook eens de verschillende merken vergelijken, ik denk hierbij aan Nikon en Canon, geen idee of er nog andere merken zijn van degelijke kwaliteit, en zien wat mij het beste ligt.
                Ik merk dat velen liever met Canon werken, zal wel zijn redenen hebben.
                In elk geval dat toestel ga ik mooi links laten liggen, vermoedde al dat er een addertje verborgen was.

                Tips zijn steeds welkom

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 3000 kopen of niet?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Keeya Bekijk bericht
                  Allen hartelijk bedankt!

                  Ik zal eens een winkel binnen stappen en ook eens de verschillende merken vergelijken, ik denk hierbij aan Nikon en Canon, geen idee of er nog andere merken zijn van degelijke kwaliteit, en zien wat mij het beste ligt.
                  Ik merk dat velen liever met Canon werken, zal wel zijn redenen hebben.
                  In elk geval dat toestel ga ik mooi links laten liggen, vermoedde al dat er een addertje verborgen was.

                  Tips zijn steeds welkom
                  Naast Canon en Nikon zijn er nog wel mogelijkheden zoals Sony en Pentax en afhankelijk van wat je wil doen kan je misschien beter af zijn met iets anders dan een Dslr. Voor mij zijn menustructuur en ergonomie het belangrijkste, neem dus eens wat toestellen vast en kijk wat je het beste in de hand ligt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 3000 kopen of niet?

                    ik zou eens rondkijken of je geen vrienden hebt, die een toestel - welk dan ook - hebben, wat je eens kunt uitproberen, liefst in hun bijzijn, zodat je ook onmiddellijk wat uitleg en aanwijzingen kunt krijgen. Want als je in een winkel binnen stapt, zonder enige ervaring....dan kunnen ze je verkopen wat ze willen. Er zijn natuurlijk (gelukkig maar) ook wel eerlijke winkeliers die proberen in schatten wat jij nodig hebt en je correct op weg helpen. Maar die Nikon D 3000 is inderdaad inmiddels 'middeleeuws' hoor. En elk merk heeft bijna in elke categorie een toestel met moderne technologie. Succes me je zoektocht.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 3000 kopen of niet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                      Ik kijk niet naar hoelang iemand een body in zijn bezit heeft maar naar de model leeftijd.

                      Zal dan eerder op zoek gaan naar een D5200 - om in het nikon straatje te blijven - en een 90mm of 105mm f/2.8 (2de hands denk ik dat je dan ergens zou moeten uitkomen op 500 euro)

                      maar ja Nikon is niet heilig....
                      Dus een Ford Fiesta uit 2016 is voor jouw maar evenveel waard als ééntje uit 2008, want dat model is er al van toen?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon 3000 kopen of niet?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Steve3800 Bekijk bericht
                        Dus een Ford Fiesta uit 2016 is voor jouw maar evenveel waard als ééntje uit 2008, want dat model is er al van toen?
                        Neen, hij kijkt naar het jaar waarop het model uitgebracht is, dat het meer doorweegt dat het model 5 jaar oud is t.o.v. het feit dat de verkoper het nog maar 2 jaar geleden gekocht heeft.
                        Die instapbodies verlagen zo snel in prijs, ik volg hem om een recenter te zoeken, misschien de D5200 ofzo, die gaan ook aan mooie prijzen.

                        Bijkomende vraag is wat je nodig hebt qua toestel, en dat hangt af van:
                        - wat ga je fotograferen?
                        - ga je er echt een hobby van maken of is het om gewoon op reis/thuis de kinderen etc. in automatische stand te trekken?

                        Comment

                        Working...
                        X