Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF 80-400 f/4.5-5.6 VR of Nikon AF-S 70-200 f/ VR2.8 met teleconverter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon AF 80-400 f/4.5-5.6 VR of Nikon AF-S 70-200 f/ VR2.8 met teleconverter

    Hallo,

    Na 3 weken Schotland deze zomer heb ik gevoel dat ik nog verder/of dichterbij wil (zeehonden, leuke vogels, walvissen, dolfijnen, ...).

    Naar mijn gevoel en buget zijn er twee mogelijkheden.

    a) de Nikon AF VR 80-400 mm f/4.5-5.6D ED (traag? prestaties?)

    of

    b) een Nikon AF-S VR 70-200mm f/2.8 IF-ED met een teleconverter 1.7 of 2.0 (goede werking AF? prestaties?)

    Dus de zoektocht is begonnen, heb nu Nikon AF 80-200 f/2.8D ED. In het geval van 80-400 (a) zou ik deze houden denk ik. Moest het de 70-200 (b) worden kan deze verkopen en is mijn tas wat lichter.

    Wat denken jullie ervan ?

    groeten ,

    wim
    Nikon

  • #2
    Re: Nikon AF 80-400 f/4.5-5.6 VR of Nikon AF-S 70-200 f/ VR2.8 met teleconverter

    zit in hetzelfde schuitje. Zoek ook een 70-200 of een 80-400 te kopen. Zal deze topic dat ook regelmatig volgen.

    Veel succes.

    mvg Sven

    ps naar het schijnt is de 70-200 100keer beter

    Comment


    • #3
      Re: Nikon AF 80-400 f/4.5-5.6 VR of Nikon AF-S 70-200 f/ VR2.8 met teleconverter

      ik heb de 70-200 vr een dijk van een lens en supersnel qua convertors heb ik hier de vraag ook al eens gesteld en volgens de antwoorden raden zij die er met eentje werken zeker niet de 2x aan maar max de 1.7x
      ik heb hem zelf nog niet maar denk aan een dezer de 1.7x aan te schaffen

      Comment


      • #4
        Re: Nikon AF 80-400 f/4.5-5.6 VR of Nikon AF-S 70-200 f/ VR2.8 met teleconverter

        Mochten jullie ook op zoek gaan naar een TC voor op bv een 80-400 vr, denk er dan aan, dat de Nikkor 1.7 tc op bijna niet 1 lens past. Wel op de 70-200 afs vr, maar niet op mijn andere lenzen.
        Kenko TC past wel overal op, ook op de 80-400 vr.
        Wat foto's op statief gemaakt heb ik wel van die combinatie (D100 + 800-400vr met en zonder Kenko TC). Zal ik ze online zetten?
        Last edited by NataliaNL; 16 september 2004, 20:13.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon AF 80-400 f/4.5-5.6 VR of Nikon AF-S 70-200 f/ VR2.8 met teleconverter

          graag

          Comment


          • #6
            Re: Nikon AF 80-400 f/4.5-5.6 VR of Nikon AF-S 70-200 f/ VR2.8 met teleconverter

            pbase werkt niet mee :-(
            Hier zijn in ieder geval wat plaatjes van de D1X met de 80-400 vr

            (was om te kijken of de scherpte goed zat, nou, bij 't bruine paardje zat dat wel goed )

            Hier de eerste foto's met D1x 80-400 + kenko tc. Zitten best een paar leuke foto's bij, vind ik. De camer's tellen wel door qua mm's als de 70-200 afs vr de Kenko 1.4 tc en/of de Nikkor 1.7 tc erop hebben zitten. Met de 1.4 Kenko op de 80-400 vr gebeurt dat helaas niet. Ik kan dus niet goed zeggen welke foto's met Kenko zijn en welke zonder......
            Last edited by NataliaNL; 16 september 2004, 20:49.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon AF 80-400 f/4.5-5.6 VR of Nikon AF-S 70-200 f/ VR2.8 met teleconverter

              Doe eens een search op het Nikonianforum (Nikkor lenses).Deze vraag is daar al dikwijls gesteld.Je gaat erg veel info vinden over de verschillen,voor- en nadelen van beide combinaties
              Danny's Photosite

              Comment


              • #8
                Re: Nikon AF 80-400 f/4.5-5.6 VR of Nikon AF-S 70-200 f/ VR2.8 met teleconverter

                Hoi,

                al bedankt voor de reacties, zeker aan NataliaNL en Roadrunner. Ik begin al wat meer inzicht in te krijgen , denk ik.

                Heb ook de topic Van Pol Callens over TC op NIkon AF-S 70-200 VR bekeken.

                Naar mijn gevoel komt de AF VR 80-400 mm f/4.5-5.6D ED er scherper uit dan AF-S VR 70-200mm f/2.8 IF-ED met TC. Is dat volgen jullie andere zeg het me? Maar de 70-200 zal wel een pakske sneller zijn .

                De 80-400 zou (volgens enkele Nikonians) van snelheid wel meevallen. vergelijkbaar met AF 80-200 f/2.8D ED. Maar zeker geen vergelijk met een AF-S type lens. Je leest dan dan ook meermaals "als er een AF-S VR 80-400 mm zo komen koop ik er meteen een". Waar ik dan ook uit versta dat ze zeer tevreden zijn van de optiek (prijs/kwaliteit).

                Ik vond ook een een paar internet-site van natuurfotografen die deze lens gebruiken (niet voor actie) o.a. http://www.martijndejonge.nl/paginas/techniek.htm

                Nog een concrete vraag aan NataliaNL. Als je moet kiezen voor scherpte en beeldkwaliteit op +/- 400 mm welke kies je dan? Je hebt ze vermoedelijk allebei in huis.

                groeten ,

                wim
                Nikon

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon AF 80-400 f/4.5-5.6 VR of Nikon AF-S 70-200 f/ VR2.8 met teleconverter

                  Met de TC x2 doe je de 70-200VR een beetje onrecht aan vind ik.(en waarschijnlijk ook elke andere lens,x2 is gewoon te veel...)Gebruik je de 70-200VR met een TC x1.4 dan heb je kwalitatief een topcombinatie maar dan heb je natuurlijk geen 600mm.Als die extra mm's voor jouw gebruik belangrijk zijn en je geen aktiefoto's trekt waar snelle AFs vereist is zou ik voor de 80-400 gaan.Let er wel op dat je steeds genoeg licht moet hebben want indien niet valt het blijkbaar bij sommigen wel wat tegen (hunten...)
                  Danny's Photosite

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon AF 80-400 f/4.5-5.6 VR of Nikon AF-S 70-200 f/ VR2.8 met teleconverter

                    Oorspronkelijk geplaatst door silver shadow
                    Hallo,

                    Dus de zoektocht is begonnen, heb nu Nikon AF 80-200 f/2.8D ED. In het geval van 80-400 (a) zou ik deze houden denk ik. Moest het de 70-200 (b) worden kan deze verkopen en is mijn tas wat lichter.
                    Wat denken jullie ervan ?

                    groeten ,

                    wim
                    Mocht je die 80-200 f/2.8 van de hand doen , dan ben ik zeker geïnteresseerd om die onderdak te verschaffen...

                    laat dan maar iets weten
                    [Nikon D5100 & Nikon D70]
                    [Yves en Liesbeths blog Resort]

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon AF 80-400 f/4.5-5.6 VR of Nikon AF-S 70-200 f/ VR2.8 met teleconverter

                      Ok, ik zal het je laten weten.

                      groeten ,

                      wim
                      Nikon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon AF 80-400 f/4.5-5.6 VR of Nikon AF-S 70-200 f/ VR2.8 met teleconverter

                        Oorspronkelijk geplaatst door silver shadow
                        Hoi,
                        al bedankt voor de reacties, zeker aan NataliaNL en Roadrunner. Ik begin al wat meer inzicht in te krijgen , denk ik.
                        Nog een concrete vraag aan NataliaNL. Als je moet kiezen voor scherpte en beeldkwaliteit op +/- 400 mm welke kies je dan? Je hebt ze vermoedelijk allebei in huis.
                        groeten ,
                        wim
                        Dat is een vraag waar ik nu vandaag een paar keer over heb nagedacht...
                        Ik weet het niet, omdat ik de 70-200 niet op 400 kan krijgen (als je de cropfactor even niet meerekent). Met de 1.7 tc kom ik op 340mm
                        De af van de 80-400vr is traag, en wordt trager met een tc erop. Zou de 80-400 vr een afSSSSSS zijn......... dan..............

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon AF 80-400 f/4.5-5.6 VR of Nikon AF-S 70-200 f/ VR2.8 met teleconverter

                          Oorspronkelijk geplaatst door rikketik
                          graag
                          Okee, http://www.pbase.com/natalianl/80400d100statief
                          D100 met 80-400 vr.
                          1 serietje op alle standaard mm's op standje P
                          1 serietje op alle standaard mm's op f8
                          1 serietje op alle standaard mm's met Kenko TC op f8 (dus 1 stop bijtellen)

                          Zitten 2 foto's bij die vreemd van kleur / donker zijn, maar de zon verdween toen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon AF 80-400 f/4.5-5.6 VR of Nikon AF-S 70-200 f/ VR2.8 met teleconverter

                            Hoi,

                            ja de snelheid (of traagheid) van de 800-400 knaagt ook aan mijn been.

                            Ga vermoedelijk donderdag 30/9 naar Photokina, en daar (als dat kan?) de AF even testen.

                            Anders probeer ik nog te wachten tot in het voorjaar 2005. Wie weet zijn ze bij Nikon aan het sleutelen of die AF-S er niet in past?

                            Er zouden dan toch weer veel blijde gezichtjes meer zijn.

                            Alvast bedankt. Groeten ,

                            wim.
                            Nikon

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon AF 80-400 f/4.5-5.6 VR of Nikon AF-S 70-200 f/ VR2.8 met teleconverter

                              En waarom dan bijvoorbeeld niet de Sigma 80-400 waarbij je alvast het voordeel van de beeldstabilisatie hebt. Iemand een idee hoe het bij deze lens met de snelheid en de beeldscherpte zit?
                              http://www.myricreaties.be

                              Comment

                              Working...
                              X