Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera als backup naast een Fuji XT2?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera als backup naast een Fuji XT2?

    Zoals de titel al zegt, zoek ik een 2de camera om naast mijn XT2 te gebruiken.
    Logischerwijze zou een 2de XT2 als backup-camera hier perfect voor zijn.
    De vraag is alleen of een goedkopere X-T20 naast mijn huidige camera niet voldoende is, daar de meeste functies bij beide camera's zowat het zelfde zijn.

    Bedoeling is om de 2de camera enerzijds als backup in te zetten, en anderzijds ook snel van brandpunt tussen 2 body's te kunnen wisselen, zonder dat ik steeds lenzen moet wisselen.
    Verder vraag ik me af of de wat andere layout (knoppen) en het ontbreken van de AF-joystick op de X-T20 het lastig maakt om te wisselen tussen de X-T2 vs X-T20?

    Alvast bedankt voor jullie input hier
    Last edited by Digiboy; 1 juni 2017, 18:46.

  • #2
    Re: Welke camera als backup naast een Fuji XT2?

    Als de Fuji X-T2 je werkpaard is, dan lijkt me een X-T20 meer dan voldoende om ingezet te worden als backup en 2de body te gebruiken.
    De weinige aan cosmetische verschillen lijken me de aankoop naar een X-T2 niet te verantwoorden, tenzij je geld zat hebt
    Sony A7 mkIII
    Is all I need :-)

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera als backup naast een Fuji XT2?

      Zoals Moris al aangaf. Absoluut de X-T20.
      Van beeldkwaliteit geef je niks op.
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera als backup naast een Fuji XT2?

        Lijkt me inderdaad de goedkoopste weg.
        Zit ik alleen met de vraag of het wisselen tussen 2 verschillende body’s met een andere ergonomie lastig is?

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera als backup naast een Fuji XT2?

          Het ergonomisch probleem heb je natuurlijk met elke Fuji body ... tenzij je terug een X-T2 zou aanschaffen als back-up.
          Ook de X-T1 zal je niet 100 % voldoening geven... vermits het ontbreken van de Joystick.. wat toch de meeste gebruikte toets is (voor mij toch)

          Mijn X-T20 staat zo geconfigureerd dat het verstellen van het focuspunt onder de 4-weg controller staat en alle andere belangrijke functies op de quick-menu.
          Die configuratie laat het volgens mij het beste toe om abuis op de verkeerde toets te drukken.
          Je moet hierdoor maar twee dingen onthouden... "focus punt control" en "Quick menu"

          Als je elke knop individueel een functie geeft dan zijn vergissingen niet uitgesloten en wordt het abuis drukken op de verkeerde toets groter... zeker als je de (Back-up) camera al een tijdje niet meer gebruikt hebt.
          Maar dit is ook maar mijn persoonlijke manier van werken en manier van denken...
          Ik denk niet dat de X-T20 een probleem zal vormen voor jou.. vanwege de vele configuratie mogelijkheden van dit toestel.

          "Hoe ik het vroeger deed"
          Bij vorige Systeemcamera's (Panasonic, Olympus..) configureerde ik de vierweg-controllers altijd op deze manier (ook mijn eerste Fuji de X-T10)

          Boven = Iso
          Rechts = WB
          Onder = Timer/Burst (drive mode)
          Links = Focus Punt

          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera als backup naast een Fuji XT2?

            Bedankt voor deze meer dan geweldige uitleg
            Er staat me nu niets meer in de weg om voor de Fiji X-T20 te gaan

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera als backup naast een Fuji XT2?

              @digiboy: ga eens kijken bij Moris...jullie wonen erg dicht bij elkaar. Antwerpen dicht bij A12. En beide van olympus naar fuji omgeschakeld, recent.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment

              Working...
              X