Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 6D of 7DmkII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon eos 6D of 7DmkII

    Beste,

    Stilaan overweeg ik de aankoop van een nieuwe body. Momenteel schiet ik nog steeds met mijn 9 jaar oude eos 450D
    met als all-round lens een EF-24-70 f2.8 L. erop. Maar merk dat ik hier steeds minder tevreden ben van de resultaten
    ten opzichte van vroeger en andere werken die ik zie voorbij komen.

    Al geruime tijd zeg ik voor mijn volgende een FF body te willen voorzien, maar na toch al wat reviews te lezen
    komen deze twee modellen naar boven: een 6D of een 7DmkII.

    Mijn gebruik is niet professioneel maar wel maak ik regelmatig afdrukken op groter formaat.
    Mijn onderwerpen zijn voornamelijk natuur, doe ook graag streetphotography by night en dagelijkse dingen.
    Geregeld voor mijn werk moet ik in donkerdere omstandigheden fotograferen. Vandaar ook de keuze van de L lens met f2,8.

    Gezien hier op het forum toch wel wat professionele en goeie hobby fotografen zijn
    met bakken ervaring hoor ik graag jullie meningen.
    Als ik op bepaalde vragen, om een beter beeld te krijgen, moet antwoorden doe ik dit zeker.
    Andere voorstellen zijn uitaard ook altijd welkom!

    Hopelijk wordt ik hier een stukje wijzer uit en kan ik de knoop doorhakken.

    Beleefde groeten,
    Olivier
    Olivier
    CANON EOS 6DmkII | CANON EOS 450D + batterygrip | EF 24-70 mm f/2.8 L USM | EF 100 mm f/2.8 Macro USM | EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS | EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS | Speedlite 430EX

  • #2
    Re: Canon eos 6D of 7DmkII

    De 6D is nog altijd een prima camera. Je krijgt al het goede van een full frame voor weinig geld.
    Een 5DIV is doet het weer beter qua ruis en dynamisch bereik maar daar betaal je ook voor.

    De 7DII kan niet dezelfde beeldkwaliteit geven. Je krijgt sneller te maken met ruis. De autofocus is wel geavanceerder en je hebt wat meer instelmogelijkheden. Bij de 6D is het middelste punt heel goed voor scherp te stellen maar de andere af punten zijn minder goed.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Canon eos 6D of 7DmkII

      Oorspronkelijk geplaatst door Melkdjefer Bekijk bericht
      Al geruime tijd zeg ik voor mijn volgende een FF body te willen voorzien, maar na toch al wat reviews te lezen
      komen deze twee modellen naar boven: een 6D of een 7DmkII.
      Je wilt een FF body en er staat een crop body bij? De keus kan dus alleen een 6D zijn.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Canon eos 6D of 7DmkII

        Inderdaad, ik hou van scherpte en fotografeer zelden sport. Wou uit het verleden altijd al een FF maar of dit echt nodig is en of het verschil nog groot is tussen beide camera's kan ik niet beoordelen daarmee ook mijn vraag.

        Zijn er mensen die weten of er een update zit aan te komen voor dit toestel?
        Is toch al een dikke 4 jaar uit of zo?
        Olivier
        CANON EOS 6DmkII | CANON EOS 450D + batterygrip | EF 24-70 mm f/2.8 L USM | EF 100 mm f/2.8 Macro USM | EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS | EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS | Speedlite 430EX

        Comment


        • #5
          Re: Canon eos 6D of 7DmkII

          Aangezien je vooral aan natuur fotografie doet, heb je geen 7DII nodig. Ook zal je 24-70 lens op een full frame beter tot zijn recht komen. Persoonlijk zou ik nog even wachten met de aanschaf van een nieuwe camera want de 6DII komt er binnenkort aan.

          Dus als je kan wachten en het geld er voor over hebt zou ik voor de 6DII gaan, kan je niet wachten en hebt je er geen geld voor ga je voor de 6D. Ik heb de 6D ook gehad, prima camera maar weinig AF punten vergeleken met de huidige camera's.

          Hier nog een linkje : http://thenewcamera.com/tag/canon-6d-mark-ii/

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Canon eos 6D of 7DmkII

            Inderdaad wachten kan zeker en dat denk ik te doen. Hebben jullie enig idee in welke prijsklasse verwacht mag worden?
            Heb al wat gelezen en gezien en vermoed ergens tussen de 2000 a 2500 of is dit niet realistisch?
            Olivier
            CANON EOS 6DmkII | CANON EOS 450D + batterygrip | EF 24-70 mm f/2.8 L USM | EF 100 mm f/2.8 Macro USM | EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS | EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS | Speedlite 430EX

            Comment


            • #7
              Re: Canon eos 6D of 7DmkII

              De 7D MKII is vooral gericht op actiefotografie, maar de beeldkwaliteit van de 6D is duidelijk beter.
              Je maakt dus weinig actiefoto's, dan is de 6D de betere keuze van de twee (als er binnenkort een nieuwe 6D komt, dan zou je daar op kunnen wachten, maar hou er dan wel rekening mee dat de prijs weer een stuk hoger zal zijn).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon eos 6D of 7DmkII

                Wachten op de nieuwe 6D en dan de oude 6D kopen voor een leuk prijsje?

                De 6D werkt ook prima met je 24-70L F2.8 Mark 1. Ook de 100mm zal prima werken, al kan ik dit laatste niet voor 100,00% bevestigen.

                De keren van dat ik de 6D heb geleend, vond ik het mooi toestelletje. Maar het enige minpunt was dat hij SD kaartjes gebruikt en ook niet zoveel AF punten heeft.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: Canon eos 6D of 7DmkII

                  Als je geregeld in donkere omstandigheden fotografeert zou ik voor een FF gaan. Ik doe bijna uitsluitend sportfotografie en gebruik nu meestal de 7D II (omwille van de goede AF, het aantal fps en de cropfactor) maar bij avondwedstrijden laat ik deze thuis en schiet ik met mijn 5D III (betere iso/ruis verhouding). Indien je nauwelijks actiefoto's neemt zou ik niet twijfelen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon eos 6D of 7DmkII

                    Voor jouw doeleinden, hetgeen je hier schrijft, is de beste keuze voor jou een FF toestel, daar is geen twijfel over.
                    Ik denk wel dat er stilaan een nieuw model van de 6D staat aan te komen

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon eos 6D of 7DmkII

                      Dank voor jullie adviezen, ik heb besloten te wachten op de 6D mkII, zou uit komen ergens in juli en levering augustus.
                      Dus we kunnen nog wel even wachten. Als we de verwachtingen mogen geloven zullen de updates wel de moeite zijn.
                      Maar dit met een korrel zout!
                      Beter investeren in een toestel dat we weer geruime tijd mee verder kunnen.
                      Olivier
                      CANON EOS 6DmkII | CANON EOS 450D + batterygrip | EF 24-70 mm f/2.8 L USM | EF 100 mm f/2.8 Macro USM | EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS | EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS | Speedlite 430EX

                      Comment

                      Working...
                      X