Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 550D voor video

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 550D voor video

    Zoon wil een Canon 550D met kitlens kopen om video opnames te maken voor opleiding (geen fotografie)...is een ouder toestel dacht ik...dit vanwege de prijs....rond de 250/300 euro.. maar de vraag is, kan hij met dit toestel redelijke goede video opnames maken wat beeldkwaliteit betreft....eerlijk gezegd betwijfel ik het...kan er 123 niet direct iets over vinden.

  • #2
    Re: Canon 550D voor video

    Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
    Zoon wil een Canon 550D met kitlens kopen om video opnames te maken voor opleiding (geen fotografie)...is een ouder toestel dacht ik...dit vanwege de prijs....rond de 250/300 euro.. maar de vraag is, kan hij met dit toestel redelijke goede video opnames maken wat beeldkwaliteit betreft....eerlijk gezegd betwijfel ik het...kan er 123 niet direct iets over vinden.
    Ik denk dat je er eigenlijk niet bang voor hoeft te zijn. Als hij gewoon een leuk objectliefje gebruikt, dan zijn de 720P opnamen prima van kwaliteit. Waarom heb je er de twijfels erover? De sensor is groter als die van een gewone video camera. Maar de geluidskwaliteit kan misschien wat beter, maar ik denk dat de nieuwere generaties er ook last van hebben bij gebruik van integreerde microfoon.

    Volgens mij gebruiken de studenten op mijn werk ook gewoon met de 550D. Kan misschien wel dit weekend een 550D lenen, om eens een voorbeeld video te maken.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Canon 550D voor video

      zoek eens op youtube onder canon 550d?

      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 550D voor video

        Niet aan gedacht om daar te kijken...bedankt tip

        Comment


        • #5
          Re: Canon 550D voor video

          Rogier,

          Zou je dat eens willen doen??
          Is de prijs oke voor zo'n ouder toestel of beter geld in een nieuwer steken??

          Comment


          • #6
            Re: Canon 550D voor video

            Denk eraan dat je geen (of zeer slechte) autofocus hebt met de 550D. De beeldkwaliteit in die tijd was goed met een resolutie van 1920x1080.
            Er zijn op het moment echter (veel) betere camera's te verkrijgen. 4K wil je toch hebben anno 2017. En als het kan ook slow motion.

            Ik zou bij Sony of Panasonic blijven, die doen het net iets beter qua video.

            Ikzelf heb de Sony RX100IV en die levert prima beelden. 4K is echt goed en super slow motion is geweldig (250fps tot 1000fps). In 1080p kan je tot 100fps opnemen als je de beelden naderhand wilt vertragen zonder de 2sec beperking van de HFR mode.
            Enig nadeel is dat je een opnamelimiet hebt (in 4K) van 5min. Je kan daarna verder filmen voor nog eens 5min en zo verder tot je niet meer verder kan vanwege de hoge temperatuur. Eventjes laten afkoelen en je kan weer verder. In 1080p kan je zolang opnemen als je wilt.

            Een Panasonic GX80 doet ook 4K. Alleen de super slow motion heeft die niet. En met de m4/3 mount kan je ook lenzen wisselen.
            De nieuwe GH5 is ook een dijk van een camera. Kan opnemen in 10bit 4:2:2 op de sd kaart, dat doet niemand hem na. 4K kan ook in 50fps.

            Met de A6300/A6500 kan je ook lenzen wisselen en je krijgt een APS-C sensor. Deze camera heeft zowat de beste beeldkwaliteit in 4K en vooral op hoge ISO is die zeer goed. Slow motion kan tot 100fps.

            Hogerop de ladder heb je de A7s/A7sII maar dat is al een camera voor de professionals.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Canon 550D voor video

              Vergeet niet dat autofocus pro not done is.
              Er zijn daarvoor speciale mensen voor die de focus scherp stellen.Ook zoomen is not done.Bekijk maar enkele reeksen en je zult zien,dat de focus verandert,en niet gezoomd wordt.(tenzij in reportages).
              Dat buiten beschouwing gelaten.
              Wat is de bedoeling van de opleiding??
              Video is niet zo eenvoudig.
              Er is hier ook een video onderdeel op dit forum,maar verwacht daar niet teveel van.Kijk maar eens naar de datum van de TS-starters,maar wie niet waagt niet wint.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 550D voor video

                Inderdaad geen autofocus met de 550D. Maar video-kwaliteit is zeker niet slecht. Ook bij low-light. Geluidskwaliteit kan beter, maar een fatsoenlijke externe microfoon kost ook geen arm of been meer. Ik vraag me af hoeveel mensen al een 4K televisie hebben, of zelfs maar een 4K pc-monitor dus laat je daar niet gek mee maken.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 550D voor video

                  Zoon volgt Communicatie en Multimedia design HBO. Zijn met allerlei projecten /werkstukken bezig.
                  Zelf ben ik voorstander van een nieuwere camera met video mogelijkheden, met meer en betere mogelijkheden...maar daarnaast is het besteedbare budget ook een hindernis wil je niet direct een berg aan studieschuld opbouwen...Alle beetjes helpen...maar denkdat wij toch bij moeten springen..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 550D voor video

                    Alleen film en geen foto's->video camera.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 550D voor video

                      Net per ongeluk de 650D meegekregen, deze heeft een kantelbare scherm en de video functie is professioneler geworden tov van de 550D. Maar nu heb ik de 550D te leen. Meer bevindingen komen na mijn werktijd.
                      Waar een wil is, is een weg
                      ---------------------------------

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 550D voor video

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Alleen film en geen foto's->video camera.
                        Hem kennende wil die straks ook naar fotografie.....

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 550D voor video

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Alleen film en geen foto's->video camera.
                          niet akkoord: steeds meer professionele grijpen naar een fototoestel om te filmen. Kijk bijv. naar 'iedereen beroemd'. Een bep. rubriek zie je steeds de cameraman werken met een fototoestel om de reactie van de mensen te filmen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 550D voor video

                            De 550D kent heel weinig instel mogelijkheden.
                            De ISO waarde en diafragma waarde heb ik nog niet vooraf kunnen aanpassen.
                            Wel kun je een microfoon aansluiten.

                            Ik zou ook is kijken naar een EOS M instap modelletje.

                            Video van en rond de trein volgt nog. Zowel full HD 24 frames als 720 frames op 50 frames.
                            Ik heb ook een filmpje van het inrijden van metro (trein) station Best. Dan kun je een indruk vormen hoe hij omgaat met van heldere moment naar een donker moment.
                            Last edited by Rogier; 1 juni 2017, 13:51.
                            Waar een wil is, is een weg
                            ---------------------------------

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 550D voor video

                              Dank je wel voor de moeite Rogier..

                              Comment

                              Working...
                              X