Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kroatië bij nacht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Kroatië bij nacht


    Foto is genomen van op een boot.

    deze is aangepast
    Last edited by Guest8; 31 mei 2017, 15:33.

  • #2
    Re: Kroatië bij nacht

    Voor mij is dit een nietszeggends beeld

    Comment


    • #3
      Re: Kroatië bij nacht

      Je moet deze foto nemen als er nog een klein beetje licht is in de lucht - zodat je tenminste de daklijn van de huisjes kan onderscheiden.
      zal een gans ander beeld zijn.
      Nu loopt alles gewoon dicht.
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Kroatië bij nacht

        update is veel beter, maar ik denk dat de waterlijn vlakker kan (sorry).
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

        Comment


        • #5
          Re: Kroatië bij nacht

          ik heb in begin gezegd dat deze van op een boot genomen is, er zijn bepaalde factoren die ik niet in de hand heb zoals tijdstip van aankomst kan ook niet met lange sluitertijd werken, technisch omdat ik in Raw gefotografeerd heb kan ik nog verbeteren maar verder blijft de foto wat het is, en ik ben best tevreden.
          je mag je mening zeggen en in de mate van mogelijk zal ik daar rekening mee houden maar dat hoeft niet altijd.Waren de omstandigheden anders dan zou het beter kunnen, maar nu is het een foto zoals ik het beleefde en wou deze zo laten zien ik denk dat ik mijn doel bereikt heb, graag uw mening

          Comment


          • #6
            Re: Kroatië bij nacht

            Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
            ik heb in begin gezegd dat deze van op een boot genomen is, er zijn bepaalde factoren die ik niet in de hand heb zoals tijdstip van aankomst kan ook niet met lange sluitertijd werken, technisch omdat ik in Raw gefotografeerd heb kan ik nog verbeteren maar verder blijft de foto wat het is, en ik ben best tevreden.
            je mag je mening zeggen en in de mate van mogelijk zal ik daar rekening mee houden maar dat hoeft niet altijd.Waren de omstandigheden anders dan zou het beter kunnen, maar nu is het een foto zoals ik het beleefde en wou deze zo laten zien ik denk dat ik mijn doel bereikt heb, graag uw mening
            Dag Daniel, de opmerkingen zijn terecht en of het van een boot genomen is of niet. Het beeld blijft het beeld. Het is tenslotte de bedoeling tot iets moois te komen en dus dat lukt in dit geval niet vanop een boot.... Daar zal je moeten mee leven...
            https://www.behance.net/Lynx1966

            Comment


            • #7
              Re: Kroatië bij nacht

              Als je moet uitleggen waarom, zit het niet goed.
              Dat is zo in mijn job......zelfs thuis tegen mijn vrouw en kinderen
              Begrijp dit niet verkeerd, probeer kritisch te zijn voor jezelf......
              Ik doe dat voor anderen, en dat is veel gemakkelijker
              MVG. Hugo

              Comment


              • #8
                Re: Kroatië bij nacht

                ik weet het, we hadden het in de les over geschiedenis fotografie en de stijlen en daar zie je hoe wat eerst zo was, later anders is tot op heden hij gaf zelf voorbeelden van fotograven die het belangrijker vonden welk beeld (boodschap) er op stond, denk eens oorlogsfotografie denk je dat die kijken of de gebouwen recht staan of de horizon, ik wil niet zeggen dat alles altijd zo is, maar kijk naar hedendaagse foto's daar zie veel foto's waar ze vroeger van zouden stijgeren. En er is ook een verschil in opdracht sommige foto moet alles juist zijn vb mode, architectuur, voeding enz. nu over die foto van mij de eerste was onderbelicht, maar de waterlijn daarmee kan ik leven en ik ben zeker nog vele andere mensen ook. mijn boodschap was de sfeer weer te geven van dat ogenblik opdat ik die mooi vond meer niet.

                Comment


                • #9
                  Re: Kroatië bij nacht

                  oorlogsfotografie is inderdaad wat meer vergevingsgezind. Lijkt me ook logisch als de kogels rond je oren vliegen.

                  Maar dit is geen oorlogsfotografie.
                  Als je een sfeerfoto wil tonen, moet die dus aan een aantal voorwaarden voldoen. Dan moet de compositie kloppen, er moet genoeg detail zijn en een scheve waterlijn daar kan geen enkele fotograaf mee leven want het is ook makkelijk te corrigeren.

                  Maar tot nu toe heb je bijna bij elke foto waar corrigerende commentaar komt wel altijd een antwoord klaar. Dan is de vraag waarom je hier post? Wil je bijleren of wil je gewoon foto's plaatsen? Voor dat eerste raad ik aan dat je de corrigerende raad aanvaardt en er iets mee doet. Voor het tweede verwijs ik naar Instagram of Flickr.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kroatië bij nacht

                    ik vraag me soms af wie luistert naar wie, ik leer bij en luister naar jullie commentaar, maar ik hoef er niet altijd mee eens te zijn en wat betreft oorlogsfotografie, het was maar een voorbeeld, ik denk aan de schilders die ook vonden dat fotografie geen kunst is, hadden die gelijk? straatfotografie sommige vinden het niets andere de max enz.
                    ik heb ook gezegd dat ik bezig ben met Lightroom en Photoshop dat ik fouten maak, ja zeker zo leer ik bij maar dat gebeurt. En ik kijk ook naar werken van anderen waarvan ik ook leer maar daarom hoef ik niet alles mooi te vinden,

                    Comment

                    Working...
                    X