Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flatbedscanner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flatbedscanner

    Via de zoekfunctie niet echt een (recent) antwoord gevonden, vandaar een nieuw topic.
    Ik heb hier nog een hele hoop foto's liggen (geen dia's of negatieven) die ik zou willen inscannen om daarna vnl. op een scherm te bekijken, dus niet afdrukken. Ik zou de scanner ook willen gebruiken om sporadisch eens een A4 document in te scannen, dus ben op zoek naar een flatbed scanner.
    Welke modellen zijn hiervoor aan te raden en waar moet ik op letten bij een aankoop? Ik neem aan de resolutie best zo hoog mogelijk is, maar wat is aanvaardbaar? Waarschijnlijk is ook de scansnelheid en de software van belang? Het toestel zal worden aangesloten op mijn Macbook Pro en het budget is max. €250.

    Alle tips zijn welkom ;-)
    --> www.brandnewimage.be <--

  • #2
    Re: Flatbedscanner

    Geen ervaring met mac (ik gebruik linux) - heb zelf een Canoscan 9000F (zit alles bij voor negatief, dia en zelfs iets groter dan gewoon 35mm negatief) - daar is een opvolger van, en die is best wel ok - net zoals de epsons. Voor 250€ kan u zeker een mooie scanner vinden - nieuw.
    groeten

    Comment


    • #3
      Re: Flatbedscanner

      Ik zou gaan kijken naar een scanner met minimaal USB 2.0 en met een belichtings element in de deksel. Mocht je die niet nemen, dan gaat het scannen van de negatieven hoe dan ook niet werken. De USB 2.0 modellen zullen waarschijnlijk wel ondersteund worden door Apple. Maar anders moet je gewoon je Macbook pro meenemen naar de winkel en vragen om vooraf even te testen of het werkt.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment

      Working...
      X