Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verrekijker AURIOL 10 x 50 goed?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verrekijker AURIOL 10 x 50 goed?

    Dag
    Iemand een idee of de verrekijker van AURIOL® Verrekijker 10 x 50 goed is?

    Bedankt !
    CANON 500D EF-S 18-55mm IS EF-S 55-250mm IS Canon EF 50mm F/1.8 II speedlite 430 EX II

  • #2
    Re: Verrekijker AURIOL 10 x 50 goed?

    Een verrekijker van 19.99€ ... ik weet het niet.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Verrekijker AURIOL 10 x 50 goed?

      Bij Lidl is het nu 15€...
      Kan niet anders dan echt chinese brol zijn.
      Ik ben er zeker van dat als je er door kijkt, je geen deftig stereobeeld hebt, en dat je overal chromatische aberratie zal zien.

      Comment


      • #4
        Re: Verrekijker AURIOL 10 x 50 goed?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Bij Lidl is het nu 15€...
        Kan niet anders dan echt chinese brol zijn.
        Ik ben er zeker van dat als je er door kijkt, je geen deftig stereobeeld hebt, en dat je overal chromatische aberratie zal zien.
        Het is een kwestie van uitproberen he. Maar het uitlijnen zal waarschijnlijk wel een probleem zijn. Maar aan de andere kant, als je 200 euro meer tegen aan gooit. Heb je dan wel een fatsoenlijke verrekijker? Als dit ook niet zo is, dan kun je je afvragen of die 180 euro wel zijn meerprijs waard is. Ik heb namelijk ergens gelezen dat pas vanaf 400 euro je een beetje fatsoenlijke verrekijker. Met die kennis kun je afvragen of het wel of geen goede koop is, mocht je er echt geen 400 euro voor willen neertellen.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Verrekijker AURIOL 10 x 50 goed?

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Bij Lidl is het nu 15€...
          Kan niet anders dan echt chinese brol zijn.
          Ik ben er zeker van dat als je er door kijkt, je geen deftig stereobeeld hebt, en dat je overal chromatische aberratie zal zien.
          Ik heb een tijdje gedaan met een Makro-verrekijker : het kost niet veel maar het is niet veel.
          Bovendien krijg je er koppijn van.
          Voor de plechtige communie van mijn zoontje (nu : zoon) heb ik hem een Kite-verrekijker cadeau gedaan, het verschil is FENOMENAAL.
          Dat er pas goede kijkers zijn vanaf 400 € is een fabel, neem mijn raad aan en ga je informeren in Brugge bij Sights Of Nature, mensen over heel Europa (vnl vogelkenners) komen daar hun kijker kopen. De eigenaar heeft zelfs zijn eigen merk : Kite. Betaalbaar en zeer zeer goed.
          Die Auriol is gewoon weggegooid geld, sorry dat ik het zo cru stel.

          En mijn Makrokijker : ik heb hem weggegeven op de rommelmarkt van laatste zondag voor een paar €. Hij was maar tot één ding in staat : hier in de weg liggen.

          Een mooie tussenoplossing (ik heb er destijds 2 besteld voor vrienden) is een foto-merk-kijker op Ebay zoeken, Nikon bv heeft goed materiaal voor betaalbare prijzen. Als je veel geluk hebt zal die Auriol goed uitgelijnd zijn maar als je hem net een beetje onvoorzichtig neerlegt heb je het gegarandeerd vlaggen, ik kan er dus over meespreken : bekleding eraf en zoeken naar de aligneringsvijsjes. Ergernis en koppijn gegarandeerd.

          Comment


          • #6
            Re: Verrekijker AURIOL 10 x 50 goed?

            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
            Het is een kwestie van uitproberen he. Maar het uitlijnen zal waarschijnlijk wel een probleem zijn. Maar aan de andere kant, als je 200 euro meer tegen aan gooit. Heb je dan wel een fatsoenlijke verrekijker? Als dit ook niet zo is, dan kun je je afvragen of die 180 euro wel zijn meerprijs waard is. Ik heb namelijk ergens gelezen dat pas vanaf 400 euro je een beetje fatsoenlijke verrekijker. Met die kennis kun je afvragen of het wel of geen goede koop is, mocht je er echt geen 400 euro voor willen neertellen.

            Ik ga daar cru over zijn : JA
            Swarovski en Leitz- kijkers vind ik complete overkill voor een amateur als ik. Maar nogmaals : neem een weekendje en ga praten met Deputter van Sights Of Nature in Brugge. Ik garandeer dat je daar geen spijt van zal hebben.
            En breng ook een bezoekje aan de Brugse binnenstad.

            Comment


            • #7
              Re: Verrekijker AURIOL 10 x 50 goed?

              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
              Ik ga daar cru over zijn : JA
              Swarovski en Leitz- kijkers vind ik complete overkill voor een amateur als ik. Maar nogmaals : neem een weekendje en ga praten met Deputter van Sights Of Nature in Brugge. Ik garandeer dat je daar geen spijt van zal hebben.
              En breng ook een bezoekje aan de Brugse binnenstad.
              Wijze raad van opapol. De Kite verrekijkers zijn top en ook te verkrijgen in de Natuurpunt winkels en Natuurpunt webshop.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #8
                Re: Verrekijker AURIOL 10 x 50 goed?

                Lees eens dit een tijdje terug ook een vraag gesteld over verrekijkers en heel wat nuttige info gekregen.

                Toevallig vandaag eentje online besteld van het merk Bresser de Condor reeks een 10x50. Kost normaal rond de 200 euro en was nu in aanbieding voor 110 euro. Indien hij niet ok is kan ik hem terug sturen. Maar ik heb geen zin om 400 euro uit te geven aan een verrekijker die misschien maar 1x per jaar gebruikt gaat worden.

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Verrekijker AURIOL 10 x 50 goed?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                  Het is een kwestie van uitproberen he. Maar het uitlijnen zal waarschijnlijk wel een probleem zijn. Maar aan de andere kant, als je 200 euro meer tegen aan gooit. Heb je dan wel een fatsoenlijke verrekijker? Als dit ook niet zo is, dan kun je je afvragen of die 180 euro wel zijn meerprijs waard is. Ik heb namelijk ergens gelezen dat pas vanaf 400 euro je een beetje fatsoenlijke verrekijker. Met die kennis kun je afvragen of het wel of geen goede koop is, mocht je er echt geen 400 euro voor willen neertellen.
                  Een tip: bodems van twee jampotten voor je ogen plaatsen is voordeliger en je kunt ze ook gebruiken voor je camera, maar het zijn ook nog goede vervangers voor een bril.
                  Je moet toch gek zijn om al die peperdure optiek aan te schaffen wanneer je het verschil met jampot bodems niet ziet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verrekijker AURIOL 10 x 50 goed?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Bij Lidl is het nu 15€...
                    Kan niet anders dan echt chinese brol zijn.
                    Ik ben er zeker van dat als je er door kijkt, je geen deftig stereobeeld hebt, en dat je overal chromatische aberratie zal zien.
                    Ik heb anderhalf jaar geleden een Olympus 10x50 gekocht voor 60 euro. Dat ding is scherp, heel lichtsterk en heeft zo goed als geen CA.
                    Maar wat mij wel opvalt is dat het beeld precies uit allemaal 2D vlakken bestaat. Is dat wat je bedoelt met 'geen deftig stereobeeld'?
                    De Olympus is trouwens 'made in China'
                    Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verrekijker AURIOL 10 x 50 goed?

                      Deze week is de Bresser de Condor 10x50 aangekomen. Als brildrager krijg ik deze niet goed geregeld. Zit regelmatig naar zwarte vlakken te kijken. Ook veel CA. Ook mijn vrouw krijgt deze niet goed geregeld ook met en zonder bril. Toch ook al een redelijk zwaar toestel. Deze gaat dus retour en ik heb me ondertussen een andere besteld. Ditmaal een Bushnell 10x42 benieuwd wat deze zal geven. Maar ik denk dat die wel ok zal zijn, heb hem al eens kunnen testen tijdens een safari. Als brildrager is het niet eenvoudig om een juiste verrekijker te vinden.

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verrekijker AURIOL 10 x 50 goed?

                        mir, welke Bushnell 10x42? Hier een Bushnell "Legend Ultra HD" 8x42, zou een van hun betere lijnen zijn, en daar had ik met bril geen enkel probleem. Ondertussen geen bril meer, en wel een probleem: de rubber oculairdoppen komen los, die moet ik terug vastplakken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verrekijker AURIOL 10 x 50 goed?

                          Geen idee waarvoor je zo'n bereik nodig hebt want voor een vogelaar bv. is de meest verkochte een 8*42.
                          Zelf de gelukkige eigenaar van een Steiner Ranger 8*42. Enkele weken terug eens door een Swarovski mogen kijken en begreep binnen de seconde waarom deze zoveel moeten kosten, werkelijk fenomenaal en aan te raden voor een doorwinterde wildlife spotter.
                          Zelf heb ik de mijne hier gekocht: http://natuurkijker.be/
                          Prima uitleg van een echte natuurliefhebber.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verrekijker AURIOL 10 x 50 goed?

                            Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                            mir, welke Bushnell 10x42? Hier een Bushnell "Legend Ultra HD" 8x42, zou een van hun betere lijnen zijn, en daar had ik met bril geen enkel probleem. Ondertussen geen bril meer, en wel een probleem: de rubber oculairdoppen komen los, die moet ik terug vastplakken.
                            Het is de natureview geworden.

                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verrekijker AURIOL 10 x 50 goed?

                              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              Deze week is de Bresser de Condor 10x50 aangekomen. Als brildrager krijg ik deze niet goed geregeld. Zit regelmatig naar zwarte vlakken te kijken. Ook veel CA. Ook mijn vrouw krijgt deze niet goed geregeld ook met en zonder bril. Toch ook al een redelijk zwaar toestel. Deze gaat dus retour en ik heb me ondertussen een andere besteld. Ditmaal een Bushnell 10x42 benieuwd wat deze zal geven. Maar ik denk dat die wel ok zal zijn, heb hem al eens kunnen testen tijdens een safari. Als brildrager is het niet eenvoudig om een juiste verrekijker te vinden.

                              mir
                              Voor een bril ga je toch ook naar een opticien en een objectief koop je bij vakhandel.
                              Een optiek als een verrekijker koop je zonder eerst te testen via postorder.
                              Ga zoals hier al verschillende keren aangeraden is naar eens speciaalzaak want iedere verrekijker is niet voor ieders ogen geschikt zoals bv de afstand tussen de pupillen van de ogen.

                              Comment

                              Working...
                              X