Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opzij, opzij, opzij, ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Opzij, opzij, opzij, ....


    Nog eentje terwijl we toch bezig zijn - met een "iets" langere sluiter



    F16, 70 mm, 1/45 sec

    opm : dit is een update, originele achter deze link (sensorvlekje weggewerkt)


    Last edited by blauwzwart; 31 mei 2017, 11:20.
    mijn website : klik

  • #2
    Re: Opzij, opzij, opzij, ....

    Opgepast voor overbelichting want naar mijn oordeel op het randje. Prima snelheidsfoto, de renners vliegen ons de laatste dagen voorbij.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Opzij, opzij, opzij, ....

      Zoals G.R. Hierboven al verteld merk ik toch ook uitgebrande vlekken vanwege te lange sluiter. Hierbij mis ik dan ook de scherpte. Niet gemakkelijk om scherpe foto te bekomen op 70 mm en dan zo een lange sluiter. Bij 1/100 heb je zeker her zelfde effect en meer kans op scherpte.
      Volgend t.t is woensdag 14 juni te Westkapelle in zeeland. Ster zlm toer. Ik ben aanwezig.

      Comment


      • #4
        Re: Opzij, opzij, opzij, ....

        Ik ben voorstander van langere sluitertijd al is de moeilijkheidsgraad veel hoger ... of juist daarom,
        de omgeving vervaagt dan meer en je krijgt een dynamischer beeld.
        Deze kan mits veel oefenen toch wat scherper, de tekst op de fiets zou bv. nog haarscherp moeten zijn
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Opzij, opzij, opzij, ....

          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
          Ik ben voorstander van langere sluitertijd al is de moeilijkheidsgraad veel hoger ... of juist daarom,
          de omgeving vervaagt dan meer en je krijgt een dynamischer beeld.
          Deze kan mits veel oefenen toch wat scherper, de tekst op de fiets zou bv. nog haarscherp moeten zijn
          Contrastrijke partijen in de achtergrond en een langere sluiter verhogen het gevoel van snelheid.
          Het is juist dat je met een langere sluiter wellicht zal moeten inleveren op gebied van scherpte.
          Maar dat is een keuze die je maakt.
          Dat het nog beter kan wil ik aannemen - en maar goed ook, dan blijft de uitdaging
          Maar ben toch al blij met deze - anders had ik die niet gepost.
          Dank voor de comments
          Peter
          mijn website : klik

          Comment

          Working...
          X