Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duin bij Bloemendaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Duin bij Bloemendaal

    Last edited by straatman52; 30 mei 2017, 13:14.

  • #2
    Re: Duin bij Bloemendaal

    Vind het onderwerp wel mooi maar de afwerking niet zo geslaagd
    Voor mij persoonlijk te grijs

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Duin bij Bloemendaal

      de oplopende helling van de duin is in deze compo niet duidelijk - het lijkt een verticale muur;
      Wat gras meenemen links of rechts had dat duidelijke gemaakt
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Duin bij Bloemendaal

        Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
        de oplopende helling van de duin is in deze compo niet duidelijk - het lijkt een verticale muur;
        Wat gras meenemen links of rechts had dat duidelijke gemaakt
        Peter
        Het duin is daar inderdaad weggeslagen en daardoor kijk je tegen een muur van zand aan.

        Comment


        • #5
          Re: Duin bij Bloemendaal

          Onder 1/4 van de foto afdoen, er zit daar geen detail in wat de foto een meerwaarde kan geven. Rechts een stukje weg zodat het
          bordje niet meer in beeld komt. Als het nog mogelijk is deze in kleur weergeven en je bekomt een veel sterker beeld. Laat je deze liever in z/w dan een beetje meer contrast en schaduwen. Een hele brok werk maar denk dat het de moeite waard is.

          Gr, Daniel.

          Comment


          • #6
            Re: Duin bij Bloemendaal

            Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
            Onder 1/4 van de foto afdoen, er zit daar geen detail in wat de foto een meerwaarde kan geven. Rechts een stukje weg zodat het
            bordje niet meer in beeld komt. Als het nog mogelijk is deze in kleur weergeven en je bekomt een veel sterker beeld. Laat je deze liever in z/w dan een beetje meer contrast en schaduwen. Een hele brok werk maar denk dat het de moeite waard is.

            Gr, Daniel.
            Moet deze opmerkingen bijtreden, dat plaatje rechts stoort mij en het is wel een erg harde foto.
            MVG. Hugo

            Comment


            • #7
              Re: Duin bij Bloemendaal

              Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
              Moet deze opmerkingen bijtreden, dat plaatje rechts stoort mij en het is wel een erg harde foto.
              Wat bedoelt u met "harde foto". Omdat hij contrast mist zou ik eerder zacht zeggen of is dit misschien een betekenisverschil in taal tussen Vlaams en Nederlands? Graag nadere uitleg zodat ik er iets van opsteek. Dank u.

              Comment


              • #8
                Re: Duin bij Bloemendaal

                Inderdaad, grijs en weinig contrastvol, maar het kan wel. Ik neem aan dat dit een bewuste keuze is.
                Ik zou onderaan redelijk wat croppen tot net onder de structuren in die 'muur van zand'.

                Mvg.,
                Smets84.

                Comment


                • #9
                  Re: Duin bij Bloemendaal

                  een foto die helemaal is gewijd aan een puur patroon is een alledaagse prestatie voor een camera , wordt al snel fotografische kitsch, citaat Ton Hermans dat gevoel heb ik ook bij deze foto

                  Comment


                  • #10
                    Re: Duin bij Bloemendaal

                    Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                    Onder 1/4 van de foto afdoen, er zit daar geen detail in wat de foto een meerwaarde kan geven. Rechts een stukje weg zodat het
                    bordje niet meer in beeld komt. Als het nog mogelijk is deze in kleur weergeven en je bekomt een veel sterker beeld. Laat je deze liever in z/w dan een beetje meer contrast en schaduwen. Een hele brok werk maar denk dat het de moeite waard is.

                    Gr, Daniel.
                    Ik heb een andere uitsnede en een iets andere bewerking gemaakt. Ik zal hem ook nog een keer in kleur posten.

                    Last edited by straatman52; 11 juni 2017, 21:17.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Duin bij Bloemendaal

                      In kleur spreekt hij zeker niet aan, soms zijn die vormen in de duinen zeer mooi om naar te kijken maar heb het ook nog niet echt boeiend in beeld kunnen brengen. Ik denk dat je daarvoor meer een macro lens nodig hebt om nog meer detail naar voor te kunnen brengen. Of misschien moest je meer naar de zijkant gestaan hebben dat het meer zou spreken. Dan gaat de blik van de kijker meer mee in de richting van de wind.
                      Met het commentaar boven je repost kan ik niet akkoord gaan.... Steek eerst je hand in eigen boezem...
                      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                      Comment


                      • #12
                        Re: Duin bij Bloemendaal

                        De poging om er iets meer uit te halen en een update te plaatsen is een pluspunt dat je iets wil leren. z/w fotografie is eigenlijk niet voor iedereen die graag fotografeert een gave en vind dit zelf redelijk moeilijk in landschap.

                        Gr, Daniel.

                        Comment

                        Working...
                        X