Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sprookjes kasteel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] sprookjes kasteel


  • #2
    Re: sprookjes kasteel

    Dag Daniel, is het een rechts sprookje. :-) Nee, serieus, alles helt wat naar rechts en dat stoort wel bij het kijken.
    De spits raakt de bovenkant, maar ik begrijp wel dat je op die plaats weinig anders kan en vooral uitgebrande lucht wil vermijden.
    In dat geval kan ken je met HDR (en dat hoeft niet extreem te zijn) veel oplossen.
    Over de wazige struiken op de voorgrond ben ik nog niet uit.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: sprookjes kasteel

      ik heb al een paar keer gemerkt dat bij het wegschrijven van foto een stukje verdwijnt, zal zoeken naar oplossingen

      Comment


      • #4
        Re: sprookjes kasteel

        Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
        ik heb al een paar keer gemerkt dat bij het wegschrijven van foto een stukje verdwijnt, zal zoeken naar oplossingen
        Waar zet je die foto's Daniel? Misschien kan ik je helpen...
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: sprookjes kasteel

          ik zet hem (de RAW versie) in Lightroom CC vervolgens in module ontwikkelen waar ik begin met "Camerakalibratie", kies meestal "camera standard,vervolgens kijk ik witbalans na, dan algemene belichting daarna indien nodig Hooglichten, schaduwen, en wit en zwartpunt instellen. open module afdrukken kies A4 randloos en daar merk dat hij op de lange zijde een stukje wegneemt, wanneer ik de foto opgeslagen heb zijn mijn pixels te groot om hier te posten dan gebruik ik digital prof. om een conversie te maken vervolgens op dropbox naar hier.

          Comment


          • #6
            Re: sprookjes kasteel

            Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
            ik zet hem (de RAW versie) in Lightroom CC vervolgens in module ontwikkelen waar ik begin met "Camerakalibratie", kies meestal "camera standard,vervolgens kijk ik witbalans na, dan algemene belichting daarna indien nodig Hooglichten, schaduwen, en wit en zwartpunt instellen. open module afdrukken kies A4 randloos en daar merk dat hij op de lange zijde een stukje wegneemt, wanneer ik de foto opgeslagen heb zijn mijn pixels te groot om hier te posten dan gebruik ik digital prof. om een conversie te maken vervolgens op dropbox naar hier.
            Ah, dat verklaart al iets, en foto druk je niet af om te publiceren.
            LR is eigenlijk gemaakt om van boven naar beneden de verschillende aanpassingen te doen, dus niet eerst camera-instellingen, dat is voor later.
            In het menu-onderdeel 'bestand' kan je exporteren volgens verschillende modules, daar moet je zijn voor je de foto ergens wil publiceren.
            Kijk eens naar de boeken van Morethanwords over Lightroom Ontmaskerd, daar kan je veel leren. (Van den Eynde).
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: sprookjes kasteel

              ik gebruik het boek van Scott Kelby, dacht dat het logisch is eerst camera instelling in te voeren zal eens kijken in het onderdeel bestand exporteren bedankt.

              Comment

              Working...
              X