Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Backup naar iPad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Backup naar iPad

    Normaal neem ik op reis mijn laptop mee, waarop ik regelmatig mijn foto's importeer naar Lightroom.

    Voor onze volgende reis wordt het nogal moeilijk om de laptop mee te nemen, dus dacht ik enkel mijn iPad mee te nemen en
    de "Lightning naar SD" adapter te kopen.

    Heeft iemand ervaring om een iPad als backup van je (Sony) RAW bestanden te gebruiken?
    Worden de originele, onbewerkte, RAW files op de iPad gezet? En kan je deze ook onbewerkt er terug afhalen?
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Backup naar iPad

    ........
    Last edited by Tonerider; 30 mei 2017, 10:18.

    Comment


    • #3
      Re: Backup naar iPad

      het lukt, importeren in foto's is wel omslachtig soms geheugen probleem. Als je snel en goedkoop backup neem een paar sd kaarten extra mee

      Comment


      • #4
        Re: Backup naar iPad

        Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
        het lukt, importeren in foto's is wel omslachtig soms geheugen probleem. Als je snel en goedkoop backup neem een paar sd kaarten extra mee
        Tijdens een reis wis ik nooit foto's van mijn SD kaarten, en heb er dus verschillende mee.
        1 enkele versie van mijn foto's noem ik echter geen backup van je foto's hebben. Wat als je je SD kaart verliest, of defect gaat?

        Momenteel importeer ik dagelijks mijn foto's van SD in LR, met een extra backup naar een externe USB disk.
        Ik heb dus altijd 3 afzonderlijke versies van mijn foto's.

        Als ik een iPad als backup zou kunnen gebruiken, zou ik dus 2 versies van mijn bestanden kunnen hebben. Daar kan ik nog mee leven.
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Backup naar iPad

          Externe harde schijf op batt, met een SD slot.En een adapter voor CF.
          https://ggpics.be/

          Comment


          • #6
            Re: Backup naar iPad

            Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
            Externe harde schijf op batt, met een SD slot.En een adapter voor CF.
            Heb ik in het verleden gehad. Maar probleem vind ik dat je dan geen visuele bevestiging hebt dat de bestanden
            correct gecopieerd zijn. Is natuurlijk beter dan niets.

            Ga bij Switch dat Apple kabeltje eens uittesten denk ik.
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: Backup naar iPad

              Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
              Normaal neem ik op reis mijn laptop mee, waarop ik regelmatig mijn foto's importeer naar Lightroom.

              Voor onze volgende reis wordt het nogal moeilijk om de laptop mee te nemen, dus dacht ik enkel mijn iPad mee te nemen en
              de "Lightning naar SD" adapter te kopen.

              Heeft iemand ervaring om een iPad als backup van je (Sony) RAW bestanden te gebruiken?
              Worden de originele, onbewerkte, RAW files op de iPad gezet? En kan je deze ook onbewerkt er terug afhalen?
              Ik heb die Lightning naar SD adapter, en speciaal de Ipad 128 GB gekocht.
              Maar RAW files naar een Ipad zal niet lukken, dat ding zet je foto's om naar zijn eigen formaat en resolutie en je onbewerkte RAW
              bestand wordt "niet" opgeslagen.

              Info van de Apple website:

              Hoe Foto‘s en iCloud-fotobibliotheek RAW-afbeeldingen verwerken
              Lees hoe u in iCloud-fotobibliotheek en Foto's voor macOS kunt werken met afbeeldingen in RAW-structuur.

              iCloud-fotobibliotheek houdt uw foto's en video's up-to-date op uw iPhone, iPad, iPod touch en Mac. Als uw fotobibliotheek foto's in RAW-structuur bevat, kunt u deze op de Mac openen en bewerken.
              RAW-bestanden op uw Mac

              Of er RAW-bestanden op de Mac aanwezig zijn, hangt af van enkele voorwaarden:
              Als u de optie 'Download originelen naar deze Mac' hebt ingeschakeld in Foto's ('Foto's' > 'Voorkeuren' > 'iCloud' > 'Download originelen naar deze Mac'), worden de RAW-bestanden altijd in Foto's op de Mac bewaard.
              Als u de optie 'Optimaliseer Mac-opslag' hebt ingeschakeld, worden de RAW-bestanden in iCloud-fotobibliotheek bewaard. Foto's gebruikt zo min mogelijk schijfruimte op de Mac door geoptimaliseerde JPEG-versies van uw RAW-afbeeldingen weer te geven. Als u in Foto's op de Mac een afbeelding wilt bewerken waarvan de geoptimaliseerde versie op de Mac staat, wordt het RAW-bestand van die afbeelding gedownload.
              Wanneer een RAW-afbeelding van iCloud-fotobibliotheek naar Foto's wordt gedownload, wordt een nieuwe JPEG in volledige grootte aangemaakt voor een optimale weergave op de Mac. Het RAW-bestand en het ingebedde JPEG-bestand die al in iCloud zijn bewaard, worden niet vervangen. Op iOS-apparaten wordt het ingebedde JPEG-bestand weergegeven.
              RAW-bestanden die u buiten de bibliotheek van de Foto's-app bewaart (bijvoorbeeld in de map Afbeeldingen), zijn altijd aanwezig op de Mac, maar worden niet bewaard in iCloud en blijven niet up-to-date in de Foto's-app op uw iPhone, iPad of iPod touch.
              RAW-bestanden die met de Camera Connection Kit in een iPad zijn geďmporteerd

              Als u RAW-bestanden importeert op een iPad met behulp van de Camera Connection Kit, schakelt u 'Download originelen' in of bewerkt u de afbeeldingen op de Mac om ervoor te zorgen dat de bestanden op de Mac beschikbaar zijn iCloud-fotobibliotheek.
              Wanneer u op een iPad werkt met RAW-afbeeldingen, wordt op de iPad de ingebedde JPEG-miniatuur weergegeven van de afbeelding die met de camera is gemaakt, en niet het werkelijke RAW-bestand.
              Publicatiedatum: 4-nov-2016
              Last edited by Guest42; 30 mei 2017, 12:09.

              Comment


              • #8
                Re: Backup naar iPad

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Maar RAW files naar een Ipad zal niet lukken, dat ding zet je foto's om naar zijn eigen formaat en resolutie en je onbewerkte RAW
                bestand wordt "niet" opgeslagen.
                Daar vreesde ik dus voor. Bedankt voor de info.

                (Waarom heb ik toch geen Android tablet gekocht ???)
                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                Website - 500px - Instagram

                Comment


                • #9
                  Re: Backup naar iPad

                  Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                  Daar vreesde ik dus voor. Bedankt voor de info.

                  (Waarom heb ik toch geen Android tablet gekocht ???)
                  voor het design natuurlijk.


                  Maar koop u gewoon een goedkoop 2dehands android - smartphone, pleur er een mini-sd kaart in en uw problemen zijn opgelost.
                  Last edited by Tonerider; 30 mei 2017, 12:57.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Backup naar iPad

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                    voor het design natuurlijk.


                    Maar koop u gewoon een goedkoop 2dehands android - smartphone, pleur er een mini-sd kaart in en uw problemen zijn opgelost.
                    Goed idee!
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: Backup naar iPad

                      en foto's importeren in Lightroom voor Ipad? Die bewaard toch als DNG.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Backup naar iPad

                        Oorspronkelijk geplaatst door kubus Bekijk bericht
                        en foto's importeren in Lightroom voor Ipad? Die bewaard toch als DNG.
                        Heb geen LR met abonnement, maar een stand alone licentie. Dus ook geen LR op m'n iPad.
                        Trouwens omzetten naar DNG doe ik ook nooit en wel om volgende reden:
                        A couple of years ago, when I switched careers and moved into photography full time, I did a lot of research on multiple aspects of running a photography
                        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                        Website - 500px - Instagram

                        Comment


                        • #13
                          Re: Backup naar iPad

                          Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                          Goed idee!
                          Ik zou niet gelijk zo' n klein kaartje voor de volledige 100% vertrouwen. Zou eerder is kijken of je niet bij een fotograaf/Hema-achtige winkel de foto' s op een DVD kan laten zetten. Zover ik weleens heb begrepen zijn er zaken die dit gewoon aanbieden als service. Of anders een Raspberry/Banana Pi meenemen met een klein multimedia toetsenbordje/muisje. Waarna je gewoon een backup maakt op een andere SSD.
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

                          Comment


                          • #14
                            Re: Backup naar iPad

                            Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                            Goed idee!
                            Wel zorgen dat het eentje is die OTG ondersteunt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Backup naar iPad

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Als u RAW-bestanden importeert op een iPad met behulp van de Camera Connection Kit, schakelt u 'Download originelen' in of bewerkt u de afbeeldingen op de Mac om ervoor te zorgen dat de bestanden op de Mac beschikbaar zijn iCloud-fotobibliotheek.
                              Wanneer u op een iPad werkt met RAW-afbeeldingen, wordt op de iPad de ingebedde JPEG-miniatuur weergegeven van de afbeelding die met de camera is gemaakt, en niet het werkelijke RAW-bestand.
                              Publicatiedatum: 4-nov-2016
                              Blijkbaar heb je nog wat info toegevoegd.

                              Als ik dit laatste lees, lijkt me dit toch te kunnen werken.

                              Het interesseert me weinig wat er juist getoond wordt op de iPad, als het RAW bestand maar behouden blijft, en ik kan verifiëren dat alles gekopieerd werd.
                              Lijkt me trouwens normaal dat de embedded JPEG getoond wordt. Dit wordt ook op je camera getoond trouwens als je aan RAW bestand bekijkt.
                              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                              Website - 500px - Instagram

                              Comment

                              Working...
                              X