Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 vragen ivm Fuji (xe2)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 vragen ivm Fuji (xe2)

    Ik dit weekend een Fuji xe2 met 18-55?gekocht via het forum hier en ik heb twee vraagjes:

    Is het normaal dat er enorm veel shutter lag is? Gisteren hel voor de eerste keer geprobeerd met de kindjes op de carrousel op de kermis en het was quasi onmogelijk om daar een foto van te trekken omdat ze gewoon gepasseerd waren tegen dat hij scherpgesteld en foto getrokken had (terwijl dit met een iPhone wel ging).

    Verder vraag ik me ook af of je het af vierkant klein kan maken. Je hebt drie instellingen, single point, zone en wide ofzo laar zelfs op single point is dat een enorm vierkant dat het quasi onmogelijk maakt om bv op de ogen scherp te stellen.

    Kan zijn dat ik verwend ben door mijn d700 en hier nog wat aan moet wennen, maar ik vond het toch twee vreemde zaken die ik niet verwacht had


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    500px

  • #2
    Re: 2 vragen ivm Fuji (xe2)

    Hi Arten,

    Best eens de manual lezen, daar staat alles in.
    Het focus vierkantje kan je van grootte veranderen door op AFknop te duwen op de d-pad, en dan aan het wieltje te draaien.
    Mbt bewegende onderwerpen te focussen kan je je toestel best op continue focus te zetten. De focus op de X-E2 is toch vrij goed, hier heb ik nooit last mee gehad. Hoe lichter het is hier beter natuurlijk

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

    Comment


    • #3
      Re: 2 vragen ivm Fuji (xe2)

      ik heb de manual gelezen

      ik kan hem inderdaad veranderen en ik kan hem inderdaad tot op 1 kruispuntje zetten, maar die box er rond is dan nog altijd zeer groot vind ik en ik heb nog wat foto's zitten checken, naar mijn idee stelde ik altijd scherp op de ogen en op 10 foto's geen enkele waar het ook daadwerkelijk zo is..

      het probleem is ook niet zozeer de focus, die is ok, het is de shutterlag, ik druk half in om te focussen en dan volledig om te trekken, maar dan duurt het echt nog wel even voor hij trekt en waren de kinderen alweer voorbij

      wat ik ook nog raar vindt: in continuous tracking op een statisch voorwerp blijft hij ook de hele tijd in en uit focussen en wordt het vierkant groen/wit de hele tijd, precies alsof hij geen focus kan vastzetten, is dit ook normaal?
      Last edited by arten; 29 mei 2017, 20:16.
      500px

      Comment


      • #4
        Re: 2 vragen ivm Fuji (xe2)

        Bij continue focus is dat normaal ja, maar bij een foto zou die scherp moeten zijn. Kijk ook eens na of je de laatste firmware hebt (ik dacht 4). En dan gewoon veel gebruiken zou ik zeggen 😉

        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
        Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

        Comment


        • #5
          Re: 2 vragen ivm Fuji (xe2)

          Oorspronkelijk geplaatst door ODB Bekijk bericht
          Bij continue focus is dat normaal ja, maar bij een foto zou die scherp moeten zijn. Kijk ook eens na of je de laatste firmware hebt (ik dacht 4). En dan gewoon veel gebruiken zou ik zeggen 😉

          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
          Btw, de nieuwste bodies is er trouwens nog een maatje kleiner qua focusgebied. Als je preciezer wil focussen kan je ook nog een kleine correctie doen via MF en focus peaking

          Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
          Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

          Comment


          • #6
            Re: 2 vragen ivm Fuji (xe2)

            Ik heb dit toestel gehad en heb nooit problemen ondervonden met shutterlag.
            Kijk de technische specificaties maar eens na. Dit toestel heeft een erg kleine (korte) shutterlag.
            De Fuji's, zeker de vorige generatie, vragen wel wat ervaring qua focussing.
            Kinderen scherp fotograferen op een snel draaiende molen is toch al wel een opgave.
            Oefenen maar......
            Straatfotograaf in Antwerpen

            Comment


            • #7
              Re: 2 vragen ivm Fuji (xe2)

              Je bent inderdaad verwend met je D 700 ! Heb ook al veel dingen in mijn handen gehad....ik vrees dat ik met mijn D 700 getrouwd ben !!!

              Comment


              • #8
                Re: 2 vragen ivm Fuji (xe2)

                Bwa pas op. Ik word veel gelukkiger van de foto's die uit de xe2 komen, gewoon aanpassen denk ik en moest het toch niet wennen eens kijken naar een xt2 maar ik ben alleszins zeer happy hoor! Het enig van de x100 die ik had met het gemak van lenzen te kunne switchen, helemaal wat ik wou!


                Sent from my iPhone using Tapatalk
                500px

                Comment


                • #9
                  Re: 2 vragen ivm Fuji (xe2)

                  Oorspronkelijk geplaatst door arten Bekijk bericht

                  wat ik ook nog raar vindt: in continuous tracking op een statisch voorwerp blijft hij ook de hele tijd in en uit focussen en wordt het vierkant groen/wit de hele tijd, precies alsof hij geen focus kan vastzetten, is dit ook normaal?
                  Ligt dit niet aan "pre-af" ? Dacht me zoiets te herinneren , don't shoot me als ik hierin verkeerd ben

                  Comment

                  Working...
                  X