Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plat in de bocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Plat in de bocht

    Het is de eerste keer dat ik foto's gemaakt heb op een race parcours.Wel leuk om te doen enkel de hitte vandaag....pfff...


    ISO400---1/2000sec---500mm---f7.1
    ISO400---1/2000sec---500mm---f7.1
    digitaal impressionist

  • #2
    Re: Plat in de bocht

    Sterke voorkeur voor de tweede wegens geen storende elementen in de achtergrond en een mooie diagonale compositie. Knap .
    www.elwee.net

    Comment


    • #3
      Re: Plat in de bocht

      mooi scherp, maar de titel is wat overdreven. Hier zijn ze nog niet halfwege plat in de bocht

      Comment


      • #4
        Re: Plat in de bocht

        Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
        mooi scherp, maar de titel is wat overdreven. Hier zijn ze nog niet halfwege plat in de bocht
        Helemaal plat was minder leuk,tenminste voor de uitvoerder maar geeft idd ook wel leuke shots.

        f6---1/800sec.---ISO400---480mm
        digitaal impressionist

        Comment


        • #5
          Re: Plat in de bocht

          idd, een beeld dat je niet wil meemaken als motorijder en blijkbaar heeft hij alle kanten gezien. Het gras op de moto, de rook: op zich niet prettig, maar een prachtige foto imo.

          Comment


          • #6
            Re: Plat in de bocht

            spectaculaire beelden - ook met een voorkeur voor de tweede.
            Waar zijn deze genomen ?
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: Plat in de bocht

              Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
              spectaculaire beelden - ook met een voorkeur voor de tweede.
              Waar zijn deze genomen ?
              Peter
              Thanks.de plaatjes zijn genomen op het parcours van Zolder.
              digitaal impressionist

              Comment


              • #8
                Re: Plat in de bocht

                en dat voor een eerste keer, super, ik ga ook voor de tweede!
                vriendelijke groeten, Sien

                Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                Comment


                • #9
                  Re: Plat in de bocht

                  wat een prachtige foto's super
                  mvg

                  Comment


                  • #10
                    Re: Plat in de bocht

                    Ik heb een voorkeur voor de 3e. Is eens iets anders en heeft veel meer te vertellen naar mijn mening dan de 2 eersten. Wel spijtig voor de motard. Hopelijk stelt hijzelf het beter dan zijn moto.
                    Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Plat in de bocht

                      Zeker een mooie tweede, misschien iets te krap in het kader naar kijkrichting van rijder toe.
                      NIKON D7100 Nikkor 17-55 / 50-1.8 /Sigma 50-150/Sigma 105 macro

                      Comment


                      • #12
                        Re: Plat in de bocht

                        Mooie foto's.
                        Niet plat ?? Kniebeschermers hebben niet veel ruimte meer.
                        De derde is inderdaad plat.
                        Misschien je sluitertijd wat hoger,,Iso wat lager,groter diafragma,en dan betere dof.Of lagere sluitersnelheid voor panning,maar in een bocht is dit verdomd moeilijk tegen de snelheden van die mannen.
                        Ik weet wel niet welke lens je gebruikt,misschien staat ie al volledig open.
                        Maar allemaal gemakkelijk gezegd,vanop mijn bureaustoel.
                        Ik ken dat gevoel,in de zon,warmte ,zweten etc.
                        Zou voor mezelf ook al tevreden zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Plat in de bocht

                          Je hebt nu ondervonden wat de AF waard is met jouw combinatie.Hoger diafragma met wat veiligheid voor scherpte,OK .Maar als je meer vertrouwen hebt in je AF,kun je een lager nummer instellen.(ik formuleer dit zo,omdat ik hier vroeger al op mijn kop gekregen heb over hoger en lager.) en je sluiter korter (idem) zetten.
                          (En vergeet niet dat de meeste foto's hier, meestal met een serieuse passage door PS of Lightroom doorgemaakt hebben.)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Plat in de bocht

                            Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                            Mooie foto's.
                            Niet plat ?? Kniebeschermers hebben niet veel ruimte meer.
                            De derde is inderdaad plat.
                            **Misschien je sluitertijd wat hoger,,Iso wat lager,groter diafragma,en dan betere dof.***Of lagere sluitersnelheid voor panning,maar in een bocht is dit verdomd moeilijk tegen de snelheden van die mannen.
                            *Ik weet wel niet welke lens je gebruikt,misschien staat ie al volledig open.
                            Maar allemaal gemakkelijk gezegd,vanop mijn bureaustoel.
                            Ik ken dat gevoel,in de zon,warmte ,zweten etc.
                            ****Zou voor mezelf ook al tevreden zijn.
                            Voor dit weekeinde heb ik een volgende sessie op het parcours in Zolder gepland,dit keer auto races.Maar de weersomstandigheden en snelheden zijn (bijna)gelijk.
                            *De gebruikte lens is een Sigma 150-600mm dg os hsm contemporary,sterk genoeg om verre objecten kortbij te brengen en niet te zwaar in de hand(dit w-e gaat de monopod trouwens mee).
                            **De ISO moet in ieder geval omlaag verder is de achtergrond,wat mij betreft, niet zo belangrijk(enkel wanneer ik meerdere motoren die samen in de bocht gaan er duidelijk wil opkrijgen) omdat ik voor de beelden van motoren ging.
                            ***Panning bij deze bijna frontale beelden zou moeilijk worden dus dat hou ik mss in overweging voor een andere locatie en/of hoek aan het parcours want ik wil dat wel eens proberen(d'r zit zelfs een functie op die lens die eigenlijk een hulpmiddel is voor zulke foto's).
                            ****Thanks,van de 1200 opnames heb ik er toch 42 die goed genoeg waren(waarvan een deel zelfs stukken beter dan de geplaatste drie).

                            Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                            Je hebt nu ondervonden wat de AF waard is met jouw combinatie.
                            Hoger diafragma met wat veiligheid voor scherpte,OK .*Maar als je meer vertrouwen hebt in je AF,kun je een lager nummer instellen.
                            (ik formuleer dit zo,omdat ik hier vroeger al op mijn kop gekregen heb over hoger en lager.) en je sluiter korter (idem) zetten.
                            (**En vergeet niet dat de meeste foto's hier, meestal met een serieuse passage door PS of Lightroom doorgemaakt hebben.)
                            *Bij deze shoot heb ik mss een beetje op safe gewerkt mede doordat opnames in de voormiddag niet zo best waren.
                            Ik had me voorgenomen onder,euh,neen...boven de f8 te blijven maar eigenlijk nog liever in de buurt van f6,de reeds eerder genoemde snelheid van de bolides heeft de balans in het voordeel van de zekerheid doen overhellen.
                            **Al bij al was ik verbaasd dat ik zo weinig heb moeten aanpassen in LR.

                            En nu;Op naar het volgende weekeinde met de Blancpain GT series,uitproberen wat ik hier gelezen heb
                            digitaal impressionist

                            Comment


                            • #15
                              Re: Plat in de bocht

                              Amai, respect, ik vind ze beide heel knap gedaan! (en al zeker voor de eerste keer, chapeau)
                              Tweede kan zo de boekjes in...
                              Nikon D750 + Nikkor 50mm 1.4G + Nikkor AF-S 24-120mm F/4.0G ED VR - visit my Flickr! www.flickr.com/flandrach

                              Comment

                              Working...
                              X