Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luminar en Picktorial.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Luminar en Picktorial.

    Vrienden,zijn hier mensen die ervaring hebben met Luminar van MacPhun en of Picktorial van Picktorial.com?
    Welk RAW programma zou het beste van deze twee zijn?

    Dank voor een antwoord.
    Vriendelijke groeten van fotokijker.
    Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
    https://vanmeulder.be

  • #2
    Re: Luminar en Picktorial.

    Niemand???
    Vriendelijke groeten van fotokijker.
    Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
    https://vanmeulder.be

    Comment


    • #3
      Re: Luminar en Picktorial.

      Ik heb bv een beetje ervaring met allebei, maar te weinig om nu te zeggen wat het beste is. Ze werken alleszins allebei als extensies bij Photos (het bijgeleverde fotoprogramma van Apple). Ook als standalone prog te gebruiken. Als je echt een specifieke vraag hebt, wil ik proberen een antwoord te vinden.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Luminar en Picktorial.

        Geen idee daar ik met Windows werk, maar wat ik wel kan zeggen dat ik DxO Pro11 als de beste vind.
        Vind alle camera's en lenzen en past de correcties automatisch aan.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Luminar en Picktorial.

          Bedankt voor de antwoorden.
          Heb beiden uitgeprobeerd en heb mij Picktorial aangekocht nu het in afslag was ,en ik moet zeggen het is aanpassen maar werkt goed.
          Ook heb ik het dpreview.com forum bekeken en de vraag daar ook gesteld en volgens de antwoorden die ik daar kreeg is Picktorial beter.
          En als Lightroom of Capture One nu té véél geld gaan kosten heb ik al een vervanger.
          Ook heb ik 'Darktable' (gratis open source) gedownload maar deze moet ik nog beter testen.
          Wat de support van Picktorial betreft deze is zeer vlug.
          Vriendelijke groeten van fotokijker.
          Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
          https://vanmeulder.be

          Comment


          • #6
            Re: Luminar en Picktorial.

            Dank om je eerste bevindingen neer te schrijven. Mocht je interessante zaken tegenkomen, of met een bepaalde vraag zitten, kun je dat hier altijd melden.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X