Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kamera express Wilrijk nog iemand slechte ervaring(en) ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kamera express Wilrijk nog iemand slechte ervaring(en) ?

    Ik ben nu al een paar weken aan het proberen een prijs los te krijgen voor de overname van mijn fotomaterieel door Kamera Express, dit bij aankoop van een nieuw fototoestel.
    Ze maken voor de overname(s) reklame op hun website, dan zou je toch tenminste enige respons op een vraag verwachten toch.
    Ze weten wat er eventueel over te nemen is en wat ik wil aankopen en toch laat enig berichtje nog steeds op zich wachten.

    Alleen krijg ik steevast : het is heel druk op deze afdeling, of het zal niet bij de juiste persoon terechtgekomen zijn, kan je het nog eens doorsturen, en nog wat andere uitvluchten (?).

    Volgens mij is dit gewoon een lokmiddel op hun website, zodat mensen verplichte worden naar de winkel komen, om eens daar zich tot één of andere aankoop te laten overhalen.

    Ik ben benieuwd naar jullie ervaring(en) met deze winkel.

  • #2
    Re: Kamera express Wilrijk nog iemand slechte ervaring(en) ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Pan1000 Bekijk bericht
    Ik ben nu al een paar weken aan het proberen een prijs los te krijgen voor de overname van mijn fotomaterieel door Kamera Express, dit bij aankoop van een nieuw fototoestel.
    Ze maken voor de overname(s) reklame op hun website, dan zou je toch tenminste enige respons op een vraag verwachten toch.
    Ze weten wat er eventueel over te nemen is en wat ik wil aankopen en toch laat enig berichtje nog steeds op zich wachten.

    Alleen krijg ik steevast : het is heel druk op deze afdeling, of het zal niet bij de juiste persoon terechtgekomen zijn, kan je het nog eens doorsturen, en nog wat andere uitvluchten (?).

    Volgens mij is dit gewoon een lokmiddel op hun website, zodat mensen verplichte worden naar de winkel komen, om eens daar zich tot één of andere aankoop te laten overhalen.

    Ik ben benieuwd naar jullie ervaring(en) met deze winkel.
    het is toch logisch dat ze het materiaal ook eerst even willen zien voor ze gaan zeggen hoeveel het waard is?

    en voor de rest: zoek en ge zult vinden

    Comment


    • #3
      Re: Kamera express Wilrijk nog iemand slechte ervaring(en) ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
      het is toch logisch dat ze het materiaal ook eerst even willen zien voor ze gaan zeggen hoeveel het waard is?

      en voor de rest: zoek en ge zult vinden
      Waarom zetten ze dan een formulier op hun website waar je je inruilmateriaal + je geplande aankoop kan invullen ???
      Nergens is er ook maar met één woord gerept over het feit dat je MOET langsgaan.
      Ze hebben ook een ganse reeks foto's van mij gekregen + de melding dat mochten ze ter plaatse iets ontdekken aan mijn materiaal, wat ik niet gemeld heb, ze het gratis krijgen.
      Bovendien zouden ze dan ook, ipv te antwoorden met uitvluchten, kunnen melden dat je moet langsgaan met het materiaal dat je wil inruilen, dat ze je anders geen prijs kunnen opgeven.
      maar niets van dat alles. Enkel uitvluchten voorlopig.

      Ik had en heb reeds één en andere gelezen en het woordje 'dozenschuiver' komt nogal regelmatig voor, maar dat zou je toch niet verwachten aangezien het toch één van de veel genoemde winkels is in fotomiddens.

      Ik zal nog een paar dagen/weken/maanden geduld moeten oefenen zeker .

      Comment


      • #4
        Re: Kamera express Wilrijk nog iemand slechte ervaring(en) ?

        Hier alleen maar lof voor de vestiging in Wilrijk.
        Ik kocht er een batterij voor een Fuji x100T.
        Bleek dat deze originele Fuji-batterij na 2x laden stuk ging en zelfs mijn lader stuk gemaakt heeft.
        In de winkel haalde men onmiddellijk een nieuwe lader + nieuwe batterij uit de doos van een nieuw Fuji-toestel en gaf dat mee, zodat ik zou kunnen fotograferen.
        Zij zouden zich wel bezig houden met het vervangen van de lader + batterij in het originele toestel.
        Prima service toch.
        Als het goed is moet het dus ook gezegd.
        Straatfotograaf in Antwerpen

        Comment


        • #5
          Re: Kamera express Wilrijk nog iemand slechte ervaring(en) ?

          Op uw titel kan ik alleen maar antwoorden "nee".
          Stel je de verwachtingen niet te hoog? Wat je zelf verkoopt is een andere prijs dan wat zij kunnen geven met een marge om zelf te overleven.
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: Kamera express Wilrijk nog iemand slechte ervaring(en) ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
            Op uw titel kan ik alleen maar antwoorden "nee".
            Stel je de verwachtingen niet te hoog? Wat je zelf verkoopt is een andere prijs dan wat zij kunnen geven met een marge om zelf te overleven.
            U doelt waarschijnlijk op de prijs Lieven, maar ik stel mijn verwachtingen helemaal nergens te hoog of te laag.
            Ik verwacht(te) gewoon een antwoordje bvb. "wij geven tussen de xxx en de xxx euro al naargelang de staat van het aangebodene", of "je moet met alles naar Wilrijk komen, pas dan kunnen wij je een juiste prijs geven" of zelfs "we kunnen het aangebodene niet overnemen", maar niks van dat alles.
            Op hun website (en het formulier wat je kan invullen) is het alsof je zowat direct een prijs mag verwachten.
            Maar in plaats daarvan krijg je ontwijkende, nietszeggende standaardzinnetjes.
            Onder klantvriendelijkheid versta ik toch iets anders hoor.

            Ik heb het hier op het forum ook aangeboden, tegen minder dan de helft van de prijs, maar toch is er bitter weinig belangstelling.
            Misschien had ik de prijzen hoger moeten leggen, nu denkt men misschien zo goedkoop, het zal wel versleten zijn, maar niks is minder waar, alles is in zowat nieuwstaat.
            Ik leg misschien alles gewoon in de kast, nog liever dat dan "gratis" weggeven. Nog een geluk dat ik niet op die centen zit te wachten om mijn nieuwe speeltje te kopen .
            Last edited by Pan1000; 26 mei 2017, 09:12.

            Comment


            • #7
              Re: Kamera express Wilrijk nog iemand slechte ervaring(en) ?

              ze geven bij verkoop scherpe prijs maar garantie is 0,0 . heb er zelf eens toestel terug binnen gebracht dat ze op terugname bon als nieuwstaat ontvingen maar toch geen garantie omdat er zogezegd toch valschade gevonden was in hun servicelab . het blijven hollande marktkramers

              Comment


              • #8
                Re: Kamera express Wilrijk nog iemand slechte ervaring(en) ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Pan1000 Bekijk bericht
                U doelt waarschijnlijk op de prijs Lieven, maar ik stel mijn verwachtingen helemaal nergens te hoog of te laag.
                .
                Oh maar ik denk dat ze vooral nieuw willen verkopen, het zijn tenslotte dozenschuivers. En ze zijn dus totaal niet gericht op klantenbinding natuurlijk, alleen op kortingen en promoties.
                Dus nog eens, heb je de verwachting niet te hoog gesteld? Denk je nu echt dat ze tweedehands gaan verkopen om de kans om aan jou iets te verkopen te verhogen.
                Business as usual natuurlijk. Verkopen is weg, 2dehands aankopen is een kandidaat winkeldochter. Waarom zouden ze kapitaal steken in de brol van een ander, met andere woorden.
                Daarmee wil ik je materiaal niet beoordelen, je schrijft niet eens waar het over gaat, maar vergeet hun business-model niet.
                ...leeg...

                Comment


                • #9
                  Re: Kamera express Wilrijk nog iemand slechte ervaring(en) ?

                  Ik ben er ooit 's langsgeweest - de store zelf is behoorlijk gezellig, een ruim gamma ook - maar een van de verkopers was nogal voor veel €'s dozen aan't schuiven toen men uitleg vroeg over een promo (terzijde). Die uitleg die daar uit die verkoper kwam was dermate ondermaats, dat m'n vertrouwen in die zaak meteen gekelderd was (ik ga meestal ter plaatse even kijken - als 't kan - die persoonlijke indruk is toch belangrijk genoeg).

                  Als Kamera Express 10% goedkoper is dan iemand anders - dan kan ik 't nog overwegen, zo onsterfelijk was de indruk van die verkoper op mij (ik ben een moeilijke mens in die zin dat we een hekel hebben aan onwaarheden en markettingleugens met veel genoegen doorprikken). Nu er zitten daar ook nog wel wat serieuze verkopers tussen - de man die mij bediende had dus meteen door dat ik niet gecharmeerd was door die verkoperspraatjes.
                  Voor mij is die zaak iets te ver uit de kering, dus is't zeker geen gemis.

                  Maar het verhaal van die valschade - dat nemen we zeker mee - ik meen dat je eigenlijk recht hebt op bewijzen - foto's of iets anders - nu is't woord tegen woord.

                  Op dit ogenblik is't bij mij Art&Craft. De contacten die we daar mee gehad hebben op beurzen en via mail - zijn correct, en de prijs is dat ook - dus - voor mij ok, en hopen dat 't zo blijft (heb er zonet m'n onderdelen voor m'n AMD Ryzen besteld - we zien wel). In elk geval ging ik die normaal ergens anders aanschaffen - tot ik de kleine lettertjes begon te lezen - dat beviel me absoluut niet en dus zijn we gegaan daar waar die lettertjes iets aanvaardbaarder zijn.

                  Vervelend zijn - 't is voor mij een 2e natuur - ik geniet daarvan (bij voorkeur met maten).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kamera express Wilrijk nog iemand slechte ervaring(en) ?

                    Om een zeer lang verhaal kort te maken.
                    Mij zien ze na diverse slechte ervaringen bij de keten Kameraexpress nooit meer terug
                    Goedkoop staat sindiens niet hoog op mijn lijstje, wat een slechte naservice

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kamera express Wilrijk nog iemand slechte ervaring(en) ?

                      Ik heb ook geen goede ervaringen met die winkel.

                      Wat betreft de verkoop van uw oud materiaal dan is het een beetje zoals bij de overname van uw oude auto. Je krijgt er niets voor. Zo eenvoudig is dat.
                      Zelf aan de man brengen is betere optie tenminste als het materiaal van enige waarde is.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kamera express Wilrijk nog iemand slechte ervaring(en) ?

                        Laat uw materiaal nooit door een handelaar over nemen!
                        Als ze al willen overnemen dan ga je plat achterover vallen van de aalmoes die ze zullen voorstellen.
                        Je gaat zo ongeveer de BTW waarde terug krijgen en ga je dan terug kijken (als ze dat materiaal al in dezelfde vestiging durven te verkopen) zal de prijs veel hoger zijn dan tweede hands zaken op ebay.
                        Als particulier moet je nooit proberen zaken te doen met een handelaar en al zeker niet met een winkelketen!!!!
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kamera express Wilrijk nog iemand slechte ervaring(en) ?

                          Een handelaar moet garantie geven op tweedehands spullen, dan is het toch normaal dat de verkoopprijs een stuk hoger is dan de inkoopprijs?
                          Dat, en ook omdat een handelaar belastingen moet betalen, zorgt voor het grote verschil tussen de prijs die jij voor gebruikt fotomateriaal terugkrijgt, en de prijs die iemand anders ervoor betaalt als hij die spullen in dezelfde winkel koopt.
                          Voor de handelaar is het altijd een risico, er kan iets stuk gaan tijdens de garantieperiode, en het is ook best mogelijk dat hij die spullen nooit meer verkocht krijgt voor de prijs die hij ervoor moet vragen om er geen verlies op te maken.

                          Daarom zullen ze ook niet gemakkelijk via een e-mail laten weten hoeveel je voor je spullen terugkrijgt, ze moeten eerst controleren of alles ook werkelijk 100% in orde is.

                          Vorig jaar heb ik een oude fiets ingeruild bij aankoop van een nieuwe, in zo'n geval zal de handelaar minder risico lopen, want het is gemakkelijker om die snel even na te kijken op dure defecten (en de onderdelen van een gewone fiets zijn ook véél goedkoper dan camera of lens onderdelen, er zijn ook veel minder werkuren nodig om een fiets te repareren).
                          Als ik die fiets zelf had verkocht, dan had ik er misschien ook wel iets meer voor gekregen, maar dat is een keuze die ik dan zelf maak.
                          Dat geldt ook voor mijn vorige auto, daar heb ik niet veel voor terug gekregen, maar die had eigenlijk al een paar jaar eerder een groot onderhoud (met vervangen van de distributieriem erbij) moeten krijgen.
                          Als ik het bedrag van zo'n groot onderhoud optel bij de prijs die ik nog voor die Clio heb gekregen, dan mag ik zeker niet klagen (zonder dat onderhoud had ik die zelf niet verkocht gekregen).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kamera express Wilrijk nog iemand slechte ervaring(en) ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                            Laat uw materiaal nooit door een handelaar over nemen!
                            Als ze al willen overnemen dan ga je plat achterover vallen van de aalmoes die ze zullen voorstellen.
                            Je gaat zo ongeveer de BTW waarde terug krijgen en ga je dan terug kijken (als ze dat materiaal al in dezelfde vestiging durven te verkopen) zal de prijs veel hoger zijn dan tweede hands zaken op ebay.
                            Als particulier moet je nooit proberen zaken te doen met een handelaar en al zeker niet met een winkelketen!!!!
                            Klopt allemaal, maar als je in 2de handsverkoop niks voor je gerief krijgt, dan is iets nog altijd beter.
                            In de kast laten liggen kan natuurlijk ook, maar dan kan het alleen nog in waarde verminderen.
                            Het is toch raar dat een Canon 60D, Canon 10-22, Canon 55-250 en een Tarmron 17-50 2.8 geen interesse meer wekken hier en op andere 2dehands sites, ondanks vraagprijzen van minder dan 50 %.

                            Comment


                            • #15
                              In mijn geval (verkoop x-t1 voor aankoop x-t2) hebben ze eerst niet gereageerd en een 4-tal weken later hebben ze me gemeld dat er een computerprobleem was geweest waardoor ze de aanvragen kwijt waren geraakt. Het daaropvolgende bod lag niet boven het bod wat ik elders zou kunnen krijgen.
                              Maar eigenlijk is dat normaal: het is zoals black bandit zegt : ze moeten er zelf ook nog iets aan overhouden.

                              @Pan1000: het toestel vermindert in economische waarde, maar uiteindelijk blijft het voor de gebruiker een toestel dat hij kent en waar hij de positieve en negatieve kanten van kent. Ik hou het toestel dan ook als een "tweede toestel". (Dat deed ik ook met de D700 toen ik een D800 kocht, met de "geen btw-actie van MM).

                              Je moet je ook in de plaats van de koper stellen. Welke prijs zou jij betalen voor een toestel waarvan je de historiek niet kent als je vandaag voor een wat hoger bedrag een nieuw toestel kan kopen met recente karakteristieken waar je dan nog eens garantie op hebt.

                              Trouwens, ik heb bij Kamera-express wel mijn 150-600 lens gekocht, zondag besteld en maandagmorgen om 9U45 in Brussel geleverd met post.nl
                              Last edited by Franciskine; 27 mei 2017, 20:14.

                              Comment

                              Working...
                              X