Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rhododendron

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Rhododendron

    Enige twijfel met deze foto..
    In het bos hier net buiten het dorp staan behoorlijk veel wilde Rhododendrons, maar had moeite om een goede compo te maken.
    Had eigenlijk meer mm's willen gebruiken om hem meer vrij te laten komen, maar was gewoon niet mogelijk om meer naar achter te stappen.
    Vind de foto eigenlijk wat druk, maar als ik er langer naar kijk vind ik hem toch wel wat hebben...Ben benieuwd.

    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Rhododendron

    Ik vind 'm zeker geslaagd hoor Jos, inderdaad drukke omgeving maar doordat deze zo donker is gaat toch alle aandacht naar de bloemen
    Kan het zijn dat je hier wat gewerkt hebt met doordrukken en tegenhouden ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Rhododendron

      belichting, kleuren, scherpte - alles top
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Rhododendron

        Toch een leuke compo en inhoud hoor, eens iets anders van jou hand
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Rhododendron

          Wat mij betreft is de foto zeker niet te druk.
          Ik volg de reactie (#2) van Sieg i.v.m. het feit dat de aandacht als vanzelf naar de bloemen gaat.

          In de openingspost gaf je aan meer mm’s te willen gebruiken om de struik meer vrij te laten komen.
          Dit valt wat mij betreft zeer goed mee; door het verschil in lichtintensiteit tussen de struik en de achtergrond en het feit dat de struik dan nog eens extra kleurrijk is, komt deze m.i. toch nog genoeg los van de achtergrond.

          Die achtergrond is trouwens eveneens het bekijken waard; het is nogal moeilijk om onder woorden te brengen wat mij daar juist in aanspreekt, maar, zoals bij je overige bosfoto’s, slaag je er telkens in dat geheel van stammen en bladerdekken een bepaalde sfeer mee te geven. Echt een zorgvuldige afwerking.

          Mvg.,
          Smets84.

          Comment


          • #6
            Re: Rhododendron

            Ik treed Smets84 bij - geslaagde foto!
            Grt, Ingrid.
            Ingrid Vekemans Photography
            Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
            http://www.ingridvekemans.com

            Comment


            • #7
              Re: Rhododendron

              Zeker geslaagde foto van rododendron in een bos. prima formaat en vlakverdeling gekozen en het onderbelichten van deze foto is ook een prima keuze. Verder zie ik wat plaatselijk oplichten en donker maken denk ik in je bewerking en dat kan ik persoonlijk wel smaken
              Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
              Groeten
              Kurt

              Comment


              • #8
                Re: Rhododendron

                mij valt ook de mooie afwerking op van de foto, zoals we ondertussen wel gewend zijn van jou he.
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                Comment


                • #9
                  Re: Rhododendron

                  Blij te horen dat die in de smaak valt..
                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Kan het zijn dat je hier wat gewerkt hebt met doordrukken en tegenhouden ?
                  Inderdaad gewerkt met doordrukken en tegenhouden....Vooral de lichtere delen van de rodondenron wat opgehaald....Eigenlijk gebruik ik dit wel op 90% van mijn foto's...Soms wat meer, soms wat minder.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Smets84 Bekijk bericht
                  Wat mij betreft is de foto zeker niet te druk.
                  Ik volg de reactie (#2) van Sieg i.v.m. het feit dat de aandacht als vanzelf naar de bloemen gaat.

                  In de openingspost gaf je aan meer mm’s te willen gebruiken om de struik meer vrij te laten komen.
                  Dit valt wat mij betreft zeer goed mee; door het verschil in lichtintensiteit tussen de struik en de achtergrond en het feit dat de struik dan nog eens extra kleurrijk is, komt deze m.i. toch nog genoeg los van de achtergrond.

                  Die achtergrond is trouwens eveneens het bekijken waard; het is nogal moeilijk om onder woorden te brengen wat mij daar juist in aanspreekt, maar, zoals bij je overige bosfoto’s, slaag je er telkens in dat geheel van stammen en bladerdekken een bepaalde sfeer mee te geven. Echt een zorgvuldige afwerking.

                  Mvg.,
                  Smets84.
                  Bedankt ook voor deze hele uitgebreide comment...Een voorbeeld hoe men een foto moet becommentariëren..
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rhododendron

                    Mooie plaat!
                    Het sterke van deze foto is juist, 'De vreemde eend in de bijt', (de rododendron tussen al die bomen) dit kun je alleen maar krijgen door de bomen eromheen die je trouwens ook heel mooi in beeld hebt gebracht.


                    Rob,

                    Comment

                    Working...
                    X