Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Manfrotto...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Manfrotto...

    Hoi,

    'k Wil me een nieuw statief kopen! M'n oog viel meteen op die van Manfrotto...alleen...ik zie door het bos de bomen niet meer.

    Kan er me iemand wat advies geven..Misschien nog een beetje details :
    Heb momenteel een 10D ('k ga die nog een tijdje houden ), en volgend jaar wil ik me een canon 100-400 mm kopen. 't Zal dus een statief moeten zijn die iets kan 'verdragen'.

    Ook had ik graag wat ervaringen gelezen ivm de verschillende heads : 3-way , ball : wie gebruikt wat en waarvoor...

    Het is de bedoeling dat ik een beetje een all-round statief zou hebben..
    Groeten
    Canon EOS 10D/Canon 80-200mm F4.5-5.6/Sigma 28-105mm F2.8-4/Speedlite 420EX

  • #2
    Re: Manfrotto...

    Hangt ervan af waarvoor de statiefcombinatie gebruikt dient te worden. Het maakt natuurlijk nogal verschil of je vogeltjes fotografeert, reclamewerk doet of b.v. groepsfoto´s maakt. Manfrotto geeft zelf in haar catalogi goed aan welk materiaal waarvoor geschikt is.

    Het beste voor uw Canon 10D met een Canon 100-400mm is natuurlijk de Manfrotto 400 (Euro 598,95).
    Met name op stabiliteit en mogelijkheid tot fijne afregeling (uitklapbare
    zwengels met vertragingsmechaniek) wint deze head het. Dit neemt niet weg
    dat de 405 een heel goede "tweede" is. De 329RC4 is toereikend wat
    stabiliteit betreft, alleen de afstelmogelijkheden zijn minder het grover.
    Wanneer de 400 en de 405 niet in aanmerking komen zou ik liever gaan voor de
    229.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Manfrotto...

      manfrotto heeft nu ook een nieuwe versie "neotec"

      http://www.manfrotto.com/neotec/default.htm

      site heeft wel flash nodig

      hij kan 6 kg verdragen

      mij spreekt hij aan door zijn lage stand die hij aankan 10cm en hij gaat 156 cm hoog en weegt 2.4 kg.

      wat de prijs is weet ik niet

      Comment


      • #4
        Re: Manfrotto...

        De laatste tijd passeert hier toch minstens elke week een thread over statieven. Ik heb besloten om mijn eigen ervaringen, overwegingen en keuzes eens neer te schrijven in de vorm van een soort kort, relatief luchtig essay. Je kan het hier (http://home.scarlet.be/~pin86149/tripod/tripod.htm) vinden. Doordat ik het vooral heb


        Misschien een interessant artikel. Ikzelf ben voor de Manfrotto 055BWB + 329RC4 gegaan. En heb me het nog geen seconde beklaagd. Enkel is het soms wat zwaar om hem heel de dag mee te sleuren, en dan 's avonds thuis te komen zonder hem te gebruiken...
        http://www.vannecke.be
        Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
        Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

        Comment


        • #5
          Re: Manfrotto...

          Ik word ook nog eens van onder het stof gehaald...
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: Manfrotto...

            Oorspronkelijk geplaatst door Frutje
            Hoi,

            'k Wil me een nieuw statief kopen! M'n oog viel meteen op die van Manfrotto...alleen...ik zie door het bos de bomen niet meer.

            Kan er me iemand wat advies geven..Misschien nog een beetje details :
            Heb momenteel een 10D ('k ga die nog een tijdje houden ), en volgend jaar wil ik me een canon 100-400 mm kopen. 't Zal dus een statief moeten zijn die iets kan 'verdragen'.

            Ook had ik graag wat ervaringen gelezen ivm de verschillende heads : 3-way , ball : wie gebruikt wat en waarvoor...

            Het is de bedoeling dat ik een beetje een all-round statief zou hebben..
            Groeten
            Zie ook eens naar:
            Sorry !!! weet dat er al ettelijke "statief-topics" gemaakt zijn maar ik geraak er weer niet uit :rolleyes: ben zaterdag naar een fotozaak geweest waar ze me een manfrotto 190 pro met balhoofd aanraadden (in kit) maar mijn vertrouwen in verkopers is even zoek :( kunnen de meer ervaren kiekjesmakers onder jullie

            Comment


            • #7
              Re: Manfrotto...

              Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G.
              Ik word ook nog eens van onder het stof gehaald...
              Als het een goed artikel is, waarom niet ....
              http://www.vannecke.be
              Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
              Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

              Comment

              Working...
              X