Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Genius: Einstein (National Geography)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Genius: Einstein (National Geography)

    Voor wie de reeks volgt.
    Aflevering 3:
    Hier zien we het interieur van de Metropole te Brussel (2de SD-Brussel Via Horta naar de Kruidtuin) tijdens de eerste Solvay-conferentie in 1911.

    W. Nernst
    M. Brillouin
    E. Solvay (* Belgische geleerde. In Leopoldswijk is er nog steeds de SOlvay-bibliotheek in het park weer te vinden. Een bezoek waard indien je erin kan.)
    H. Lorentz
    E. Warburg
    J. Perrin
    W. Wien
    M. Curie
    H. Poincaré
    R. Goldschmidt
    M. Planck
    H. Rubens
    A. Sommerfeld
    F. Lindemann
    M. de Broglie
    M. Knudsen
    F. Hasenöhrl
    G. Hostelet
    E. Herzen
    J.H. Jeans
    E. Rutherford
    H. Kamerlingh Onnes
    A. Einstein
    P. Langevin

    De vergadering gold als één der meest legendarische bijeenkomsten, grootste geleerden van de wereld. Later zijn er nog bijéénkomsten geweest
    http://www.wetenschapscafe-antwerpen...olvayraden.pdf
    De traphal en de middengang zijn voor diegene die mee geweest zijn duidelijk herkenbaar.
    Metropolehotel is vrij toegankelijk om er te fotograferen, maar je mag wel de hotelbezoekers niet storen. Prachtig Art-Déco met startpunten van Art Nouveau (Horta)
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Genius: Einstein (National Geography)

    Zeer leerrijk, bedankt. Ik volg dat ook op NGC. Heel bijzondere man die Einstein.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Genius: Einstein (National Geography)

      Einstein is een mythe. Maar die foto is geweldig. Iedereen die daar opstaat was zo'n genie van dat kaliber. En ik twijfel er niet aan dat je elk jaar zo'n foto kan maken.

      Comment


      • #4
        Re: Genius: Einstein (National Geography)

        Goeie serie, ik volg die ook.
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: Genius: Einstein (National Geography)

          Ik heb een poging gedaan maar ik ben al een hele tijd geleden afgekickt van de TV.
          Maar idd een unieke verzameling knappe bollen bijeen.

          Laat ons wel niet vergeten dat het toen niet allemaal is gestopt hé, die hebben allemaal parels gevoerd gekregen na de ontdekking van de radioactiviteit.
          Mijn grote probleem is dat ik hen nog tot op zekere hoogte kon volgen, nu is dat compleet onmogelijk geworden.
          Gek genoeg zijn de namen niet meer zo beroemd als destijds : David Hilbert, Srinuvasa Ramanujan, Brian Greene, Edward Witten, Kurt Gödel, Robert Oppenheimer, Stephen Wolfram, Richard Feynman, Freeman Dyson, Murray Gell-Mann, Frank Yang ....

          Comment

          Working...
          X