Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

één minuut voor zonsondergang (Bellegem)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] één minuut voor zonsondergang (Bellegem)

    De eeuwige vraag: staat die piloon nu in de weg of niet. In de fotoclub vinden de meesten hem in de weg staan.
    Ik vind dat die, door centraal te staan én omdat de wolken mee in de richting van de kabels bewegen, dat die mag blijven.
    We shoppen toch ook geen bomen of torens weg?

    Zonsondergang by Hugo Maes
    Amateur fotograaf,
    lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

  • #2
    Re: één minuut voor zonsondergang (Bellegem)

    hij eist wel veel aandacht op, maar als je dit allemaal moet gaan wegshoppen...

    Comment


    • #3
      Re: één minuut voor zonsondergang (Bellegem)

      Voor mij vraagt die ook wel wat teveel aandacht, maar ze staan nu eenmaal helaas in onze landschappen....Voor de rest is het wel een mooie foto met die mooie kleuren in de lucht, en ook fraai lijnenspel..
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: één minuut voor zonsondergang (Bellegem)

        Een goede vraag Positivo. In de meeste clubs moet alles zo wat opgekuist worden ... maar heb je ook de inhoud van je foto en de sfeer als een 'positivo' bekeken ? Om daar een antwoord op te krijgen zou je u eens in verbinding moeten stellen met een 'kunstanalist' of op bezoek gaan bij een kunstacademie !
        Naar mijn mening en visie is in deze foto heelwat spanning aanwezig maar ik ben maar een doodgewone 'foutjes schrijver' en doorsnee 'beeldjesmaker'.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: één minuut voor zonsondergang (Bellegem)

          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
          Een goede vraag Positivo. In de meeste clubs moet alles zo wat opgekuist worden ... maar heb je ook de inhoud van je foto en de sfeer als een 'positivo' bekeken ? Om daar een antwoord op te krijgen zou je u eens in verbinding moeten stellen met een 'kunstanalist' of op bezoek gaan bij een kunstacademie !
          Naar mijn mening en visie is in deze foto heelwat spanning aanwezig maar ik ben maar een doodgewone 'foutjes schrijver' en doorsnee 'beeldjesmaker'.
          Net daarom gooi ik die foto hier eens op de tafel, om te horen welke meningen er zijn. In mijn club heb ik al gezegd dat ik er niet ga aan prutsen, ik ben het met je eens dat heel wat in de foto zit dat wegvalt als je die pyloon en kabels wegdoet.
          Terzijde: zijn we niet allemaal 'beeldjesmaker'? 1000 mensen, 1000 visies op fotografie, dat zal nooit anders worden ;-)
          Amateur fotograaf,
          lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

          Comment


          • #6
            Re: één minuut voor zonsondergang (Bellegem)

            Het moment, met de mooie kleuren is goed gekozen.
            Een overweging zou geweest kunnen zijn om juist de hoogspanningsmast op een sterke plaats te zetten.
            Jammer dat de "aardappel-lijntjes" een beetje in de duisternis verloren zijn geraakt.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: één minuut voor zonsondergang (Bellegem)

              Goh het blijft altijd een persoonlijke keuze wat je ermee doet natuurlijk
              Ze staan spijtig genoeg heel veel in onze landschappen, het is tegenwoordig een kunst om geen windmolen, hoogspanningsmast of vliegtuigstrepen in beeld te krijgen
              Maar in ieder geval bij deze opname mooie kleuren in de wolkenlucht, de voorgrond had voor mij ietsje lichter mogen zijn

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment

              Working...
              X