Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lente

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] lente

    Een probeersel met de Petzval lens en close-up filter. Door de lens krijg je een heel softe foto, je houdt ervan of niet. Ik werk er zeer graag mee, alleen niet zo handig om overal mee te nemen. Comments en meningen welkom. Liefst op zwart bekijken. Petzval en ook Helios lenzen zijn manuele lenzen en geven een heel andere kijk op scherpte, kan je niet vergelijken met de scherpte van een macrolens.

    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

  • #2
    Re: lente

    Er zullen ongetwijfeld liefhebbers zijn, maar ik had dezelfde foto toch liever scherp gezien, niet mijn ding dus...


    Rob,

    Comment


    • #3
      Re: lente

      Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
      Er zullen ongetwijfeld liefhebbers zijn, maar ik had dezelfde foto toch liever scherp gezien, niet mijn ding dus...


      Rob,
      Bedankt voor je mening, dan heeft er toch één iemand zijn nek uitgestoken om zijn gedacht te zeggen.
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

      Comment


      • #4
        Re: lente

        Een van de eerste vereisten van een macro-of dichtbijfoto is dat hij scherp is.Misschien dat dit voor andere onderwerpen wel past,maar in dit geval vind ik niet.Sorry hoor,maar dat is enkel mijn mening en wie ben ik.

        Comment


        • #5
          Re: lente

          Ben grote fan van deze lenzen maar in deze seting had je inderdaad beter voor een macro lens gegaan.

          Maar misschien zijn er inderdaad mensen voor dit soort foto's

          Vind het wel tof dat je nieuwe dingen probeerd
          Natuurfotografie Ruben Van Der Steen

          Comment


          • #6
            Re: lente

            vind het knap gedaan en kan het zeker apprecieren
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: lente

              Bedankt voor jullie meningen. Ik bewonder dikwijls de macro-foto's die hier passeren, de BG, de kleuren en de scherpte. Maar ik zie deze foto niet als macro, maar eerder als sfeerbeeld van de lente. Denk dat het dan wel kan dat het niet deze scherpte heeft , dat is mijn idee, hé.
              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

              Comment


              • #8
                Re: lente

                Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                Bedankt voor jullie meningen. Ik bewonder dikwijls de macro-foto's die hier passeren, de BG, de kleuren en de scherpte. Maar ik zie deze foto niet als macro, maar eerder als sfeerbeeld van de lente. Denk dat het dan wel kan dat het niet deze scherpte heeft , dat is mijn idee, hé.
                Ik denk dat als je een sprookjesbos zou inrichten dat je best een hele serie van dit soort foto's kunt ophangen, zeker om de sfeer te versterken...... Voor mij is het niet een foto waar ik al te lang naar kan kijken, maar wel even vluchtig.... je wilt (tenminste ik wel) toch steeds scherpstellen met je ogen zodat ze een rustpunt krijgen/hebben.

                Rob,

                Comment


                • #9
                  Re: lente

                  Sfeer zit er zeker in.
                  Maar in dit soort foto's zie ik ook liever meer scherpte, al was het maar gewoon het oogje wat scherper.

                  groetjes

                  moniq
                  groetjes, moniq (BD1321BE)

                  A picture paints a thousand words

                  Comment

                  Working...
                  X