Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bij op adderwortel....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Bij op adderwortel....

    Op mijn macroplekje groeit momenteel veel adderwortel en dit wordt regelmatig bezocht door o.a. bijen, het is erg lastig om hier een goede foto van te maken: ze komen aanvliegen steken soms hun tongetje uit gaan een paar keer al lopend (als een jaknikker) met hun koppie heen en weer en vliegen weer weg, ze zitten geen milliseconde stil. Ik heb een aantal foto's proberen te maken, het liefst had ik hier ook het tongetje scherp maar dat was dit keer niet te doen.

    Onderstaande foto is mijn beste poging: eerlijk gezegd niet zoals ik hem in mijn hoofd had, maar ik denk toch wel de moeite waard om te plaatsen? Leuk detail vind ik zelf die meeldraden achter zijn oogje en het tongetje (wat helaas niet scherp is, dat vind ik zelf het meest jammer) dat hij in het bloemetje steekt.

    Wellicht valt hij toch in de smaak en ben ik zelf iets te kritisch over deze foto? Vandaar dat ik deze ook in oordeel plaats... los van mijn eerdere punt m.b.t. het tongetje spreekt de zachtheid in de foto mij wel aan.


    Ik zou zeggen: Laat zelf je oordeel spreken over deze foto?





    Rob,
    Last edited by natuurfreak; 7 juli 2017, 06:58.

  • #2
    Re: Bij op adderwortel....

    scherp is die in elk geval wel (y)
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

    Comment


    • #3
      Re: Bij op adderwortel....

      Ongelooflijk detail
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Bij op adderwortel....

        Beter iets te kritisch ... er komt niet elke dag een perfect beeld uit je camera rollen (hoe graag je dat ook wil).
        De scherpte ligt op het juiste punt, doch de beperkte dof van de mp-e65 speelt in je nadeel. Gisteren hetzelfde probleem ondervonden met een wesp-achtige.
        De zachtheid in combinatie met het aanwezige detail is dan natuurlijk weer een pluspunt.

        Comment


        • #5
          Re: Bij op adderwortel....

          Thanks PDH65, Peter en kohraya...

          Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
          Beter iets te kritisch ... er komt niet elke dag een perfect beeld uit je camera rollen (hoe graag je dat ook wil).
          Klopt,kohraya, het kan niet altijd feest zijn met de foto's die uit je camera rollen, haha. Maar als ik een foto in mijn hoofd heb en vervolgens komt er een foto uitrollen die op 1 onderdeel niet voldoet aan mijn van te voren bedacht beeld dan moet ik er ook voor waken dat ik me niet teveel focus op dat onderdeel wat niet voldoet, (zoals bij deze foto het onscherpe tongetje), het kan best zijn dat andere mensen dit totaal niet storend vinden, vandaar dat ik de foto toch plaats... Het gevaar is natuurlijk wel dat ik met zo'n inleidend verhaal de meningen al beïnvloed.. maar goed, ik heb vertrouwen dat dit niet gebeurd......

          Rob,

          Comment


          • #6
            Re: Bij op adderwortel....

            Had je nu maar gezwegen, he
            Toch wel een heel mooie hoor!
            Zie ook flickr

            Comment


            • #7
              Re: Bij op adderwortel....

              Er is niets mis met kritische te zijn voor je werk, maar wat mij betreft mag deze direkt tegen mijn muur hoor

              Comment


              • #8
                Re: Bij op adderwortel....

                mooie zachte foto van deze bij
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                Comment

                Working...
                X