Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototoestel kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fototoestel kopen

    Hallo allemaal ik ben Shelly en nieuw op dit forum, ik ben op zoek naar een goed tweedehands spiegelreflex Canon toestel waar ik al mee kan starten, maar ken er niets van, heb nu wel een kleiner toestel een Sony, maar zou graag als amateur, fotografie aan leren ook door een cursus te volgen met mijn nieuwe Canon. Nu kom ik op verschillende verkoopssites allerlei Canon toestellen tegen 1100D, 1200D, 500D, 550D, 650D enz kan iemand mij een beetje raad geven welk fototoestel ik het beste koop? en welke lenzen? ik fotograaf meestal objecten van dichtbij maar net zo goed buiten of onze kinderen en kleinkinderen, foto's op vakantie ed.
    Graag serieuze raad want zie echt door de bomen het bos niet meer er worden zoveel toestellen aangeboden...dankjewel groetjes Shelly

  • #2
    Re: Fototoestel kopen

    Ik maak bij de aanschaf van een nieuw toestel altijd een tabel waar ik de eigenschappen en prestaties in plaats. Dit op basis van sites als https://www.dpreview.com/, https://www.dxomark.com/, ... Eventueel de tabel op voorhand beperken tot enkele basis keuzes (prijs range, FF of crop, ..) Dat vormt de basis voor mijn keuze
    Begin hiermee.
    OFWEL vertel wat uw budget is en wat je er mee wilt doen (iets concreter dan "fotograferen") , dan kunnen forum leden gerichter helpen.

    Comment


    • #3
      Re: Fototoestel kopen

      Dag Shelly,

      bij Canon is het zo dat hoe meer cijfers er zijn, hoe lager dat toestel in het gamma zit.
      Zo heb je de 1100D, De 1200D is recenter maar zelfde gamma, DE 500D, de 550D is recenter, de 60D of 70D, en het topgamma, 5D of 6D of 7D etc.

      Wat is nu het verschil. De topreeksen krijgen nieuwe ontwikkelingen die later doorgegeven worden naar de onderreeksen. Als beginner zou ik voor een hoge XXX gaan, die 650D zal je zeker al voor uitdagingen zetten. Kan je een 70D of 80D veroorloven, dan heb je een body voor lagere tijd.

      Niet vergeten: goed glas kost geld, en is soms belangrijker dan de body. Maar ik zag net een 80D met een 18-135 (een allround lens, ideaal voor een beginner) voor onder de 1000€. Nu ken ik je budget niet, dan kan ik misschien nog bijsturen.

      Net gezien: http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ns-547262.html
      Last edited by Lieven Lema; 22 mei 2017, 14:20.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Fototoestel kopen

        Oorspronkelijk geplaatst door gvg Bekijk bericht
        Ik maak bij de aanschaf van een nieuw toestel altijd een tabel waar ik de eigenschappen en prestaties in plaats. Dit op basis van sites als https://www.dpreview.com/, https://www.dxomark.com/, ... Eventueel de tabel op voorhand beperken tot enkele basis keuzes (prijs range, FF of crop, ..) Dat vormt de basis voor mijn keuze
        Begin hiermee.
        OFWEL vertel wat uw budget is en wat je er mee wilt doen (iets concreter dan "fotograferen") , dan kunnen forum leden gerichter helpen.


        Hey, Ik ben vooral bezig met inrichting van huizen en ben brocanteuse, dus ik maak heel veel close-up foto's en wil deze foto's heel realistisch overbrengen. Maar ik maak ook foto's in leegstaande huizen.

        Comment


        • #5
          Re: Fototoestel kopen

          Hello Shelly,

          Op basis van wat je aangeeft, en ervan uitgaand dat het Canon moet zijn, zal je ergens in het xxxD gamma terecht komen.
          Inderdaad opzoeken op internet (dpreview, versus.com, snapsort.com, cameradesicion.com).
          Best ook zo'n Canon écht gaan vastpakken bij een verkoper. Jezelf goed inbeelden onder welke voorwaarden je bereid bent om die kilo's mee te zeulen.
          Je tijd nemen. Er zijn goede 2dehandsen te vinden.

          Vanaf de 650D werken ze met uitklapbaar scherm. Als dat voor u geen grote rol speelt, ga dan gerust één of meerdere nummers kleiner.
          Vanaf de 700D heb je een geavanceerde(re) autofocus, een touchscreen. Toestel is beter voor videografie. Als dat voor je belangrijk is, dan moet je vanaf 700D beginnen kijken.

          Body is wat mij betreft onderschikt aan glas. Als het puur op fotografie neerkomt, dan beter 500D met betere lens, dan 760D met kitlens.
          Een goede en goed onderhouden lens kan je later verkopen aan een goede prijs. Een body zakt bijna altijd serieus in waarde. Als fotografie uw ding is, dan koop je nieuwe body en behoud je je lens of lenzen.

          Succes.
          | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

          Comment


          • #6
            Re: Fototoestel kopen

            Oorspronkelijk geplaatst door Shelly Bekijk bericht
            Hey, Ik ben vooral bezig met inrichting van huizen en ben brocanteuse, dus ik maak heel veel close-up foto's en wil deze foto's heel realistisch overbrengen. Maar ik maak ook foto's in leegstaande huizen.
            Dan denk ik
            1. een "toestel dat hogere ISO waarde aankan", dat wil zeggen ook in donkere omgevingen heldere foto's neemt, lees dus... een nieuwer toestel.
            2. een aparte "goede breedhoeklens" waarmee je beter interieurs en kleine ruimten kan weergeven, dat worden dus 2 lenzen op termijn
            3. het zal iets opbrengen, dus mag het misschien ook wat meer kosten
            4. misschien wil je je finds direct op social media zetten (zoals veel van uw instagrammende collega's brocanteuzen), en dus is wifi connectie nog zo dom niet
            Last edited by JuLi; 22 mei 2017, 17:49.
            | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

            Comment


            • #7
              Re: Fototoestel kopen

              Hallo dankjewel voor je hele duidelijke antwoord. Mijn budget is redelijk beperkt, 1000€ is er ver over. Groetjes Michelle

              Comment


              • #8
                Re: Fototoestel kopen

                Oorspronkelijk geplaatst door Shelly Bekijk bericht
                Hallo dankjewel voor je hele duidelijke antwoord. Mijn budget is redelijk beperkt, 1000€ is er ver over. Groetjes Michelle
                Hm. Ja. Dan moet je al richting 5xxD gaan.

                Of gezien het budget, en het vintage wereldje, waarom geen 2de hands Fuji X-E2 + de 18-55 (niet de 16-50)?
                Is iets compacter, ziet er vintage uit, en zal de job zeker doen, neigt wel al naar de 800 euro.
                De body vind je nu al nieuw voor 500 euro - prijs zal verder zakken, nieuwe modellen zijn onderweg. De lens vind je in 2de hands voor 350 euro.
                Last edited by JuLi; 22 mei 2017, 18:35.
                | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                Comment


                • #9
                  Re: Fototoestel kopen

                  Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht
                  Dan denk ik
                  1. een "toestel dat hogere ISO waarde aankan", dat wil zeggen ook in donkere omgevingen heldere foto's neemt, lees dus... een nieuwer toestel.
                  2. een aparte "goede breedhoeklens" waarmee je beter interieurs en kleine ruimten kan weergeven, dat worden dus 2 lenzen op termijn
                  3. het zal iets opbrengen, dus mag het misschien ook wat meer kosten
                  4. misschien wil je je finds direct op social media zetten (zoals veel van uw instagrammende collega's brocanteuzen), en dus is wifi connectie nog zo dom niet
                  Ik heb een toestel momenteel op het oog met een ISO van 6400, dit is te weinig neem ik aan?
                  Het is een Canon 7D
                  Tamron 17-50mm 1:2.8 (IF)
                  Tiffen UV Haze 1 Filter 67mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fototoestel kopen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Shelly Bekijk bericht
                    Ik heb een toestel momenteel op het oog met een ISO van 6400, dit is te weinig neem ik aan?
                    Het is een Canon 7D
                    Tamron 17-50mm 1:2.8 (IF)
                    Tiffen UV Haze 1 Filter 67mm
                    Technisch is dat wel een sterk toestel. Professionele afwerking, snelle AF.
                    In praktijk slechts bruikbaar tot 3200 ISO.
                    Wel beetje mismatch met wat je wil.
                    Voor mensen die bv. sportactiviteiten of spelende kinderen willen fotograferen is dat nog steeds een goed toestel.
                    De lens is gewoon OK. Beter dan kit, maar niet spectaculair.
                    Toestel/lens zijn mogelijk al op jaren, dus toch aandacht aan prijs, en info van vorige gebruiker(s).
                    | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fototoestel kopen

                      Je zou een Close-up lens (Leesbril voor de camera in de vorm van een filter) erbij kunnen kopen voor je close-up opnamen. Op die manier heb je zonder veel geld toch wat mogelijkheden in dichtbij fotografie. Maar een echte macro lens zal wellicht beter presteren. Ik zou trouwens wel proberen een camera uit te zoeken, waarvan de batterijen in een toestel zitten die nog gemaakt wordt. Want dan kun je nog hele nieuwe batterijen erbij kopen.
                      Waar een wil is, is een weg
                      ---------------------------------

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fototoestel kopen

                        Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht
                        Technisch is dat wel een sterk toestel. Professionele afwerking, snelle AF.
                        In praktijk slechts bruikbaar tot 3200 ISO.
                        Wel beetje mismatch met wat je wil.
                        Voor mensen die bv. sportactiviteiten of spelende kinderen willen fotograferen is dat nog steeds een goed toestel.
                        De lens is gewoon OK. Beter dan kit, maar niet spectaculair.
                        Toestel/lens zijn mogelijk al op jaren, dus toch aandacht aan prijs, en info van vorige gebruiker(s).
                        Ja, nee ik heb meer info gevraagd over aantal clicks en leeftijd enz...maar daar blijft hij een beetje vaag over, het toestel is al zeker derdehands, tja dat wil ik niet en clicks kon hij me niet vertellen, ik zoek verder.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fototoestel kopen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Shelly Bekijk bericht
                          Ja, nee ik heb meer info gevraagd over aantal clicks en leeftijd enz...maar daar blijft hij een beetje vaag over, het toestel is al zeker derdehands, tja dat wil ik niet en clicks kon hij me niet vertellen, ik zoek verder.
                          Alles willen en er niet willen voor betalen, zo zijn er hier al veel gepasseerd.
                          Begin met een iets lager model, ipv een XXD, en leer, lees, surf, probeer...

                          Vergeet in elk geval dat een dure body goeie foto's gaat opleveren, er is een combinatie van kennis, goed glas en kamera nodig. In die volgorde trouwens.
                          Maar je moet me niet geloven, muren genoeg om tegen te lopen.
                          ...leeg...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fototoestel kopen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                            Alles willen en er niet willen voor betalen, zo zijn er hier al veel gepasseerd.
                            Begin met een iets lager model, ipv een XXD, en leer, lees, surf, probeer...

                            Vergeet in elk geval dat een dure body goeie foto's gaat opleveren, er is een combinatie van kennis, goed glas en kamera nodig. In die volgorde trouwens.
                            Maar je moet me niet geloven, muren genoeg om tegen te lopen.
                            Camera is met een c

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fototoestel kopen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Shelly Bekijk bericht
                              Camera is met een c
                              Dat was dus mijn laatste bijdrage. www.kamera-express.be of https://www.kamera-express.nl
                              Koop je arm, kies verkeerd en stik erin.
                              ...leeg...

                              Comment

                              Working...
                              X