Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zaaimethode.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zaaimethode.

    Zaagsel, zaden, lijm en water.


    De regionale televisiezenders Focus & WTV staan al sinds 1993 tussen de West-Vlamingen en houden de vinger aan de pols van wat leeft in onze provincie.

  • #2
    Re: Zaaimethode.

    Niet nieuw hoor Geert, ik ken er eentje uit Koolskamp/Ardooie die dit al 15 jaar doet , eigenlijk wel een fantastisch goed idee hé .

    Deze hier :


    Doen ze al veel jaren langs snelwegen enzo, in de VS heb ik dat trouwens zelf nog zien toepassen vanuit vliegtuigjes.
    Last edited by RDB; 20 mei 2017, 10:44.
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #3
      Re: Zaaimethode.

      Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
      Niet nieuw hoor Geert, ik ken er eentje uit Koolskamp/Ardooie die dit al 15 jaar doet , eigenlijk wel een fantastisch goed idee hé .

      Deze hier :


      Doen ze al veel jaren langs snelwegen enzo, in de VS heb ik dat trouwens zelf nog zien toepassen vanuit vliegtuigjes.
      Ik wist niet dat ze dat met een mengsel van lijm en zaagsel deden Ryan.
      Deze langs de weg naar Tielt ken ik, heeft fantastisch mooi gras hé.
      Een kennis van ons woont aan de rand van een van zijn akkers,
      niet te geloven hoe mooi vlak dat daar ligt, maar geen luxe als ze
      net de zoden hebben gesneden en het droog wordt met wat wind....
      Last edited by Guest42; 21 mei 2017, 05:44.

      Comment


      • #4
        Re: Zaaimethode.

        Comment


        • #5
          Re: Zaaimethode.

          Ik heb deze methode van zaaien ook pas voor het eerst gezien een paar jaar geleden in een reportage over het vernieuwen van het Panamakanaal of was het nu in een reportage over de oeverversterkingen van de Mississippi, ik wil er van af zijn. Wist ook niet dat deze methode reeds zó lang in zwang was.

          Comment


          • #6
            Re: Zaaimethode.

            Hydroseeding bestaat al minstens een tiental jaren hoor, zelfs al langer maar toen nog veel te duur
            Is indertijd begonnen om grote grasvelden in te zaaien zoals voetbalvelden, golfterreinen ....
            Tegenwoordig wordt dit gebruikt met allerlei zaden en is goedkoper dan gewoon inzaaien

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Zaaimethode.

              Vele jaren terug (+/-20 jaar) heb ik nog meegewerkt aan de ontwikkeling
              van deze zaaimethode.

              groetjes,

              Dirk

              Comment

              Working...
              X