Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

minder chaotisch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] minder chaotisch

    [IMG][/IMG]

  • #2
    Re: minder chaotisch

    't Ja, wat stenen, een plaske water begroeide heuvels, uitgebrande lucht, onderbelichte delen en vooral geen compositie en vrij veel ruis.
    Keiharde kritiek hé.
    Maar het werd onderhand wel tijd dat je onze raadgevingen in daden omzet.
    Dat we zien dat je erop vooruit gaat, anders is alles verloren moeite.

    Vanaf hier geef ik dus geen commentaar meer op je foto's. Zie #14.
    Last edited by Red Falcon; 21 mei 2017, 07:57.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: minder chaotisch

      Beter geen commentaar meer.
      Last edited by Red Falcon; 21 mei 2017, 07:53.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: minder chaotisch

        ja ik begrijp u, vanaf morgen stuur ik alleen nog recente foto's

        Comment


        • #5
          Re: minder chaotisch

          Dank u Daniel.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: minder chaotisch

            Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
            ja ik begrijp u, vanaf morgen stuur ik alleen nog recente foto's
            Daar ben ik benieuwd naar, aan het gegeven advies kan het niet liggen.
            Dat laatste advies van LG is denk ik duidelijk genoeg, aan u om er wat mee te doen.
            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

            Comment


            • #7
              Re: minder chaotisch

              Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
              't Ja, wat stenen, een plaske water begroeide heuvels, uitgebrande lucht, onderbelichte delen en vooral geen compositie en vrij veel ruis.
              Keiharde kritiek hé.
              Maar het werd onderhand wel tijd dat je onze raadgevingen in daden omzet.
              Dat we zien dat je erop vooruit gaat, anders is alles verloren moeite.
              Wel keiharde kritiek hoor Luc, maar ergens heb je wel gelijk.
              Toch wil ik wel even zeggen dat deze opname zo slecht niet is
              Met een beetje meer inzicht qua compo, hooglichten naar beneden halen, schaduwen wat oplichten, beetje doordrukken en tegenhouden, omzetting naar zw-wt kan je er dit resultaat mee krijgen
              KLIK
              Uiteraard moest ik uitgaan van deze kleine jpeg versie en heb er maar een vijf minuutjes tijd ingestoken, dus niet te veel werk van gemaakt

              grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 20 mei 2017, 16:46.
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: minder chaotisch

                Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                ja ik begrijp u, vanaf morgen stuur ik alleen nog recente foto's
                ook ik ben benieuwd , begon ook het reageren te laten maar idd je hebt hier een massa tips gekregen en wachten wij op je huiswerk

                Comment


                • #9
                  Re: minder chaotisch

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Wel keiharde kritiek hoor Luc, maar ergens heb je wel gelijk.
                  Toch wil ik wel even zeggen dat deze opname zo slecht niet is
                  Met een beetje meer inzicht qua compo, hooglichten naar beneden halen, schaduwen wat oplichten, beetje doordrukken en tegenhouden, omzetting naar zw-wt kan je er dit resultaat mee krijgen
                  KLIK
                  Uiteraard moest ik uitgaan van deze kleine jpeg versie en heb er maar een vijf minuutjes tijd ingestoken, dus niet te veel werk van gemaakt

                  grts
                  Sieg
                  indrukwekkend goed, Sieg !
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: minder chaotisch

                    Beter geen commentaar meer.
                    Last edited by Red Falcon; 21 mei 2017, 07:53.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: minder chaotisch

                      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                      PS: Klein beetje mijn fantasie op hol laten slaan
                      Dat vind ik persoonlijk véél te ver gaan hoor Luc, bergen bijplaatsen en rotsen bijplaatsen die er niet waren, voor mij is dat geen vastlegging meer van de plaats
                      Het is normaal gezien de bedoeling om van een bestaande plaats een mooie opname te kunnen maken zonder er dingen aan toe te voegen of landschappen samen te voegen.
                      Zeker voor iemand die begint met fotografie is het belangrijk denk ik om gewoon daarmee te beginnen, Photoshop kan later altijd nog bijgeleerd worden
                      Maar ten eerste leren hoe je iets juist moet belichten lijkt me al het meest voor de hand liggende, ten tweede heb je dan de compo maar da's al smaak gebonden
                      Maar da's mijn gedacht hé, ieder heeft z'n kijk op fotografie hé Luc ;-)

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: minder chaotisch

                        beter geen commentaar meer.
                        Last edited by Red Falcon; 21 mei 2017, 07:52.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: minder chaotisch

                          het is met CCPs + LR dat ik begonnen ben, Ps heb ik even aan de kant gezet . Voorlopig zelfstudie vandaar dat ik oude foto gebruik alleen zijn er veel in jpeg daardoor krijg ik er niet alles uit wat ik zou willen, wat compositie betreft, ik heb mijn stijl ik sta wel open voor raadgevingen maar ik heb het gevoel dat jullie alleen maar kunnen afbreken en niet eens kijken naar de foto's. Bv. deze breek je eerst totaal af achteraf begin je te veranderen, goed hoor maar dit was een foto uit een serie en ik heb er nog die bijna zijn gelijk jullie nu aan deze bezig zijn

                          Comment


                          • #14
                            Re: minder chaotisch

                            Ok, mijn excuus Daniel, ik verwijder de foto en zal in het vervolg geen commentaar meer geven.
                            Last edited by Red Falcon; 21 mei 2017, 07:55.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: minder chaotisch

                              Daniel,


                              Het feit dat je zoveel commentaar krijgt wil eigenlijk zeggen dat men het de moeite vind van je verder te helpen !


                              Het verbaast me niet echt dat je nogal veel "negatieve" commentaar krijgt, want je stijl van fotograferen ligt nogal ver van wat we hier gewoon zijn.


                              Mijn voorstel : overdenk even wat er allemaal gezegd is, ga daar in RAW mee aan de slag met nieuwe foto's, en toon dan elke week één of twee van je werkjes.

                              Ikzelf heb dat een paar jaar geleden ook zo gedaan, en hoewel de kritiek eigenlijk niet genadeloos is, komt die op dat moment wel degelijk zo over. Ik vond dat toen toch. Later ga je zien dat die pippo's van hier op het forum er eigenlijk wel heel veel van weten en super interessant zijn.

                              Dus : blijven posten, maar misschien iets minder, en beter met nieuw werk.


                              Wat misschien ook interessant kan zijn, is deze website : http://compositionstudy.com/
                              Op die website staan een hoop interessante compositieregels.

                              Je zou jezelf kunnen verplichten om van elke regel een aantal voorbeelden te maken, en dan telkens proberen sterkere voorbeelden te maken. In feite doen ze het in het verloop van de verschillende modules van het CVO ook zo.

                              En eenmaal je dan die regelkes onder de knie hebt, is het de moeite om ze overboord te kieperen en je eigen ding te doen. Want een foto 100% volgens de regelkes is meestal OERSAAI. Ik doe dat zelf ook heel dikwijls. Maar, heel raar, er is een verschil tussen de regelkes niet kennen en je eigen ding doen, en de regelkes wel kennen en er van af te wijken. Ik weet ook niet hoe dat komt, maar dat is een aanvoelen dat ikzelf heb.

                              Hope this helps,
                              Pieter.
                              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                              Comment

                              Working...
                              X