Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

85 mm f 1.2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 85 mm f 1.2

    Heb per toeval deze lens aan een erg interessante prijs gezien, droom er al lang van, maar is nieuw redelijk "onbetaalbaar".

    De 1.8 is ook wel goed, maar als ik nu de 1.2 aan een leuke prijs kan krijgen....

    Zou een hele goede portretlens moeten zijn en is zowat de snelste tele van Canon.

    Ik schroef zowieso voor al mijn lenzen een B+W UV-filter, maar mijn vraag is: loont het de moeite om voor deze lens een pola te gebruiken ????
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: 85 mm f 1.2

    Hangt van de omstandgheden af. Het effect van een pola is sowieso groter bij groothoek, maar ik zou er een polarisator voor kopen (als dat de vraag was)...

    Wat was de prijs?
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      Re: 85 mm f 1.2

      Goedkoopste nieuwprijs ligt rond de 1500 eurokes.

      Tweedehands wel een pak goedkoper.

      Kan nu wel geen linkje geven , want hoe meer bieders, hoe minder interessant...
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: 85 mm f 1.2

        Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
        Goedkoopste nieuwprijs ligt rond de 1500 eurokes.

        Tweedehands wel een pak goedkoper.

        Kan nu wel geen linkje geven , want hoe meer bieders, hoe minder interessant...
        Ach, je hebt hem nog niet gekocht! Had het verkeerd begrepen, excuseer daarvoor...

        Ja, als je die tegenkomt mag je hem niet laten liggen. Heb ooit de fd-voorganger mogen lenen van iemand: een m-o-n-s-t-e-r!
        Je zult d'r geen spijt van hebben (en dan mag ik er toch ook eens mee spelen, hé? )
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Re: 85 mm f 1.2

          Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
          Zou een hele goede portretlens moeten zijn en is zowat de snelste tele van Canon.
          Maar volgens reviews wel de traagste USM.

          Info en fotos:



          Comment


          • #6
            Re: 85 mm f 1.2

            Mijn beste lens en qua optische kwaliteit onverslaanbaar (naast de 135 f/2). Gebruik m in 99% van de situaties op f/1.2, want dan is ie op het mooist.
            Hieronder een voorbeeld:

            Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

            Comment


            • #7
              Re: 85 mm f 1.2

              Zoals hierboven door Corné al aangehaald een prachtige lens maar je moet er een echte topassing voor hebben en op 1.2 kunne werken. Omdat ik studiofotografie doe met modellen koos ik voor de 1.8 versie waar ik trouwens zeer tevreden over ben. De focus van de USM versie is sneller dan de L versie in 1.2. Maar het blijft natuurlijk,een droomlens, met zoals op het beeld van Corné te zien is een zeer beperkte DOF.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: 85 mm f 1.2

                Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                Maar volgens reviews wel de traagste USM.
                Ik ben ook gene rappe...
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Das een zeer horny lenzken...

                  Had ik maar zoveel centjes...
                  Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

                  Comment

                  Working...
                  X