Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4K PC monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 4K PC monitor

    Mijn slechts 3 jaar oude iiyama 24" monitor met VA paneel is naar de knoppen. Rechts onder in het scherm een vlekje van een paar mm groot, foto. Heb al contact opgenomen met iiyama en ze kunnen me niet helpen omdat de garantie is verlopen.

    Nu had ik graag een 4K monitor gehad. Mijn Phantom4 en RX100IV kunnen allemaal in 4K filmen en ik had ook graag Netflix in 4K willen kijken.

    Heb zelf al wat opgezocht en kwam uit op deze LG 27UD68-P. In ieder geval geen iiyama meer. Max. 500€.

    Zijn er betere alternatieven?
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

  • #2
    Re: 4K PC monitor

    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Zijn er betere alternatieven?
    Wat is je budget?

    Goh dat vlekje he. Het is misschien minder fraai, maar het is denk ik verder nog best goed scherm.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: 4K PC monitor

      Toen alles van mijn desk viel, heb ik een kras in mijn scherm linksonder van zo'n 1,5 cm, daarom doe het niet weg hoor, het stoort niet.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: 4K PC monitor

        Mij zou het ook storen Alex en zou ook wel een andere monitor kopen denk ik
        Als het enkel voor fotografie en dagelijks gebruik is zou ik (voorlopig) nog geen 4K kopen
        Maar in jouw geval voor films misschien wel
        Of het een goede monitor is weet ik niet, ik heb geen ervaring met LG
        Maar het is zoals met alles, je krijgt waarvoor je betaald
        "zijn er betere alternatieven", uiteraard wel KLIK maar natuurlijk niet voor het budget wat je noemt

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: 4K PC monitor

          Als het enkel voor fotografie en dagelijks gebruik is zou ik (voorlopig) nog geen 4K kopen
          Maar in jouw geval voor films misschien wel
          Och ja, vroeg of laat hebben we allemaal 4K schermen veronderstel ik. Een tijd geleden vroeg ik of het zinnig was om een 4K televisie te kopen en kijk nu maar eens, je vindt amper nog een tv met full hd. Het zijn allemaal 4K schermen en voor een belachelijk lage prijs ook nog. En nu is HDR de mode.

          Ik vind eerlijk gezegd 500€ voor een monitor veel geld. Binnen een paar jaar gaan die prijzen ook wel zakken.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: 4K PC monitor

            Wie het eerst iets nieuw wilt, zal dan ook een hogere prijs betalen ... ikzelf wacht af, heb dat gedaan met mijn eerste digitaal fototoestel en mijne platte tv en nog zo'n dingen.
            36 jaar geleden toen de videorecorders (massaal) opkwamen, was ik (min of meer) bij de eersten en heb toen ruim 1.000 Eurokes voor een video2000 neergelegd.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              4K PC monitor

              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
              Wie het eerst iets nieuw wilt, zal dan ook een hogere prijs betalen ... ikzelf wacht af, heb dat gedaan met mijn eerste digitaal fototoestel en mijne platte tv en nog zo'n dingen.
              36 jaar geleden toen de videorecorders (massaal) opkwamen, was ik (min of meer) bij de eersten en heb toen ruim 1.000 Eurokes voor een video2000 neergelegd.
              Dan was jij alvast de eerste om iets nieuw te hebben en fors voorloper op ons allen ... Eurokes 36 jaar geleden. [emoji1]

              Onze eerste Panasonic kostte indertijd 45.000BEF en dat was inderdaad veel geld, maar er waren geen alternatieven.
              Nu sluiten ze u op als je dat nog zou betalen. [emoji1]

              Met een scherm of TV kan men nu kiezen voor full HD en het nieuwe 4K en OLED nog wat achterwege laten.
              Maar als iets voor de eerste keer uitkomt (allereerste TV), dan heeft men die keuze niet.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: 4K PC monitor

                Groot prijsverschil als je bij de early adopters wil zijn. Fast follower is ook niet slecht.

                Ik wacht meestal een beetje, vooral ook omdat de kwaliteit van het materiaal dat je koopt niet altijd zo goed is.
                4K monitor zou nu betrouwbaar moeten zijn, en 500€ is nu niet eens zo gek van prijs. De vraag is natuurlijk ook hoe makkelijk of moeilijk je 500€ kan missen.

                Comment


                • #9
                  Re: 4K PC monitor

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Mijn Phantom4 en RX100IV kunnen allemaal in 4K filmen en ik had ook graag Netflix in 4K willen kijken.
                  .../...
                  In ieder geval geen iiyama meer.
                  Zo veel is er nu ook weer niet beschikbaar in 4K op Netflix.
                  Men moet meer betalen voor 4K resolutie en persoonlijk vind ik het aanbod nog veel te zwak.

                  Wat iiyama betreft ... misschien heb je nu eens pech, maar verder zijn dat toch heel goede schermen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: 4K PC monitor

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Wat iiyama betreft ... misschien heb je nu eens pech, maar verder zijn dat toch heel goede schermen.
                    Zover ik verstand heb van iiyama , maken ze prima kantoor beeldschermen zonder poespas voor een prima prijs. Maar voor kleur kritische toepassingen zou ik verder kijken.
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      Re: 4K PC monitor

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                      Zover ik verstand heb van iiyama , maken ze prima kantoor beeldschermen zonder poespas voor een prima prijs. Maar voor kleur kritische toepassingen zou ik verder kijken.
                      Als TS al drie jaar een iiyama had, dan voldeed die waarschijnlijk aan zijn vereisten?

                      Trouwens zijn die nog helemaal niet zo slecht, als men voor het juiste type opteert.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: 4K PC monitor

                        Het is een fijn scherm inderdaad, maar als je mankementen krijgt is dat niet meer zo fijn. Ik kijk dus uit naar een ander merk.

                        Naar het schijnt maakt Dell ook mooie 4K monitoren maar die hebben dan weer problemen om uit de slaapstand te geraken. Dat lees ik toch van meerdere gebruikers.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: 4K PC monitor

                          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                          Het is een fijn scherm inderdaad, maar als je mankementen krijgt is dat niet meer zo fijn. Ik kijk dus uit naar een ander merk.
                          Problemen zijn nooit plezant, maar het gebeurt met elk merk wel eens ... pech als het u overkomt.

                          Tot nu toe nooit een defect iiyama scherm gehad, wel al eens problemen met Dell, HP, Samsung, ...
                          Maar gelukkig meestal binnen garantie en dan staat men daar minder bij stil.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: 4K PC monitor

                            Ik heb hier al zeker 12 jaar een Iiyama, en die wil maar niet stuk gaan. Jammer, want dan kon ik eens upgraden.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: 4K PC monitor

                              De kogel is door de kerk en ik heb deze besteld.

                              Iemand interesse in een 24" iiyama scherm met mankement?
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment

                              Working...
                              X