Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonnebaden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] zonnebaden

    [IMG][/IMG]

  • #2
    Re: zonnebaden

    lijkt me wat overberlicht, en compositorisch wat chaotisch.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

    Comment


    • #3
      Re: zonnebaden

      overbelicht ik zou een tikje donkerder kunnen maken, chaotisch ja maar het decor is zo en ik vind dit juist speciaal en dat is nu net wat ik wil weergeven zo een rivier waar de rotsen door de erosie zijn bewerkt en de zwerfstenen zie je niet overal de mensen die gebruik maken van de warmte die die stenen weergeven is in trek daarom zoveel volk, foto zou kunnen gebruikt worden voor een reisfolder

      Comment


      • #4
        Re: zonnebaden

        Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
        , foto zou kunnen gebruikt worden voor een reisfolder
        ik vrees dat ge geen succes gaat hebben
        EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
        https://sites.google.com/view/pdh65/

        Comment


        • #5
          Re: zonnebaden

          je hoeft alles niet zo letterlijk te nemen hoor, wat ik wil duidelijk maken dat ik mijn compositie bepaal en aan de reactie mijn besluiten neem, en smaken verschillen

          Comment


          • #6
            Re: zonnebaden

            Wat je voor een goede foto nodig hebt is een onderwerp. Deze moet er dan ook best duidelijk uitspringen. Dit is bij de meeste van jouw foto's niet het geval. Er staat veel op maar ook niets, als je snapt wat ik bedoel. Je moet proberen wat je wilt laten zien af te zonderen van de rest, zodat de mensen onmiddelijk kijken naar wat jij wilt dat ze kijken. Op deze foto gaan mijn ogen alle kanten uit want er staat veel op, maar mijn ogen worden nergens door aangetrokken.
            Maar dit is in mijn ogen het moeilijkste en leukste gedeelte aan fotografie. Dus blijf proberen, blijf foto's posten en met wat ervaring zal je ergens rondlopen en onmiddelijk zien wat een goede foto kan worden.
            Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

            Comment


            • #7
              Re: zonnebaden

              eigelijk heb ik op dat gebied geen les nodig hoor, wat ik op deze foto wou laten zien hebben jullie gereageerd zoals ik dacht voor techniek wil ik aannemen en ik kijk ook veel naar andere vele zijn mooi en vallen in mijn smaak maar evenveel niet

              Comment


              • #8
                Re: zonnebaden

                Zou het mogelijk zijn op het einde van een zin een punt te zetten? Het is zeer lastig lezen op deze manier.
                Als je op dat gebied geen les nodig hebt zal ik je er ook niet meer mee lastig vallen. Zoals je zegt, smaken verschillen. Als jij maar blij bent met je foto's.
                Technisch gezien, een beetje overbelicht zoals gezegd en een beetje fletse kleuren.
                Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

                Comment


                • #9
                  Re: zonnebaden

                  Ik sluit me aan bij de opmerking van de overbelichting, iets donkerder zou een boeiender beeld maken.

                  Voor de rest vind ik het wel een fijn beeld, nèt omdat mijn ogen overal tegelijk willen kijken. Is wel een soort beeld waar ik van hou.

                  Alleen maak ik me de bedenking dat ik je beeld nog sterker zou vinden als er links vooraan (in het water) nog één en ander te zien zou zijn.

                  Lieven
                  De ideale foto is de foto die de kijker doet voelen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: zonnebaden

                    belichting vind ik niet zo erg dat kan ik aanpassen, het beeld sterker maken kan niet meer het is wat het was. maar dank voor opmerking.

                    Comment


                    • #11
                      Re: zonnebaden

                      Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                      het beeld sterker maken kan niet meer het is wat het was
                      Hey Daniel,

                      ik heb het niet over nabewerking, dat je er iets in moet plakken of zo. 'k Denk dat je mijn opmerking te letterlijk neemt. Stel dat er nu net nog een bootje voorbij was komen varen op die plek, dan had ik het wschl een nog beter beeld gevonden.

                      Voordat je reageert dat er geen bootje in de buurt was --> ik probeer maar ideeën te geven voor een eventuele volgende keer.

                      Lieven
                      De ideale foto is de foto die de kijker doet voelen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: zonnebaden

                        Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                        eigelijk heb ik op dat gebied geen les nodig hoor, wat ik op deze foto wou laten zien hebben jullie gereageerd zoals ik dacht voor techniek wil ik aannemen en ik kijk ook veel naar andere vele zijn mooi en vallen in mijn smaak maar evenveel niet
                        Je geeft commentaar zoals de composities in je foto's
                        My Website : http://www.ineedair.org
                        Music / Painting / Motion Graphics / Image
                        Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                        Comment


                        • #13
                          Re: zonnebaden

                          Daniel,
                          Inhoudelijk, met wat er binnen het kader gebeurd dus wat je met deze foto wilt vertellen vind ik de de foto zeker geslaagd en geeft een mooie sfeer weer van een warme stranddag en mag wat rommelig zijn, dan komt mijn maar: Het publiek is bijna onzichtbaar door de te grote helderheid of te wel te flets. De foto is minstens een stop overbelicht, een tip: een polarisatiefilter had de belichting ook wat meer in evenwicht kunnen brengen.

                          Comment

                          Working...
                          X