Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kostuum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kostuum

    Dragen jullie weleens een net pak en zo ja wanneer/waarbij? Wat voor kleur hebben jullie?

    Ik had laatst een praatje mogen doen op het werk, voor oa de voorzitter van raad van bestuur en een wethouder. En ik had toen mijn pak inclusief stropdas van onder het stof gehaald. Daarvoor had ik mijn pak aan bij het afstuderen en met diploma ophalen. Al had ik daarbij wel geen stropdas aan. Bij mijn studie richting doet niet iedereen zijn pak aan en bij de diploma uitreiking was ik met 1 iemand de enigste van de mannen met een pak aan.

    Maar de voorzitter en ik kennen elkaar al van eerdere ontmoetingen, dus dit was geen onbekende voor mij. Dus wist al dat het daarvoor geen vereiste was. De wethouder liet zijn stropdas achterwege. Maar sommige in mijn directe omgeving vonden het onverstandig en overdressed. Maar eenmaal op het werk, konden sommige vrouwelijke collega' s het wel smaken.

    En ten laatste, ik heb een donker blauw pak met licht blauwe stropdas. Vind ik mooier, als de zwarte gehuurde pak met zwarte strik die ik bij een oud studiegenoot zag.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

  • #2
    Re: Kostuum

    Een pak aan doen om met hoger geplaatsten te spreken?
    Wordt nog heel weinig gedaan.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Kostuum

      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
      Dragen jullie weleens een net pak en zo ja wanneer/waarbij? Wat voor kleur hebben jullie?
      Nooit, nimmer, jamais....
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Kostuum

        Ach, het heeft wel wat
        Het straalt toch klasse uit vind ik.

        En dan hoort er een mooi overhemd + stropdas wel bij en zéker geen "Patrick Janssens-Tshirt" want dat vind ik maar niks.

        Maar het belangrijkste is dat je jezelf er goed in voelt want anders werkt het contraproductief.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Kostuum

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Ach, het heeft wel wat
          Het straalt toch klasse uit vind ik.

          En dan hoort er een mooi overhemd + stropdas wel bij en zéker geen "Patrick Janssens-Tshirt" want dat vind ik maar niks.

          Maar het belangrijkste is dat je jezelf er goed in voelt want anders werkt het contraproductief.
          Ik volg.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Kostuum

            Ik laat mijn hemden op maak maken, maar wel via het internet. Een hemd kost me dat ca 80-100€, en de mouwen zijn lang genoeg.
            Ik draag wel regelmatig een kostuum, en dat laat ik ook op maat maken. Een vest en broek die perfect passen is echt luxe. Eens je dat een keer doet, wil je niks anders meer.

            Ik ga zeker niet elke dag in kostuum, maar een hemd draag ik wel elke dag. Das is echt zelden.

            Comment


            • #7
              Re: Kostuum

              Pakweg (what's in a word) voor een trouw of communiefeest, altijd 2 stuks, geklede broek en jas (geen kostuum) , mooi hemd en das .
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #8
                Re: Kostuum

                ik heb geen kostuum... dus mag ik al niet meer meedoen hier

                Comment


                • #9
                  Re: Kostuum

                  Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                  Pakweg (what's in a word) voor een trouw of communiefeest, altijd 2 stuks, geklede broek en jas (geen kostuum) , mooi hemd en das .
                  Hier idem, broek en jas, één stel voor de zomer, één stel voor de winter.
                  Maar dragen is wat anders, ik weet het jaar niet dat ik één van beide nog eens heb aan gedaan.
                  En als het van mij afhangt, zal het nóg jaren duren voor ik er eens eentje aan doe... misschien passen ze niet eens meer, en zijn ze al lang "uit de mode".
                  Iedereen weet dat ondertussen van mij en ze blijven ons toch vragen naar feestjes allerhande, blijkbaar tillen ze er niet zo zwaar aan, óf ze durven het niet zeggen .
                  Ofwel primeert de inhoud van de enveloppe tov de kledij .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kostuum

                    Ik heb nog nooit van mijn leven een driedelig kostuum gedragen en zo'n touwtje (das) om mijn hals heb ik ook altijd principieel geweigerd.
                    Dat betekende in een ver verleden dat ik niet overal van harte welkom was, zelfs in sommige dancings kwam ik niet binnen.
                    Maar dat vond ik niet erg: ik ga liever om met publiek die mij nemen zoals ik ben.
                    Ik had eind zestigerjaren vanwege broederdienst vervangende dienstplicht als brandweerman bij de nu allang opgeheven Bescherming Bevolking (BB). Bij de wekelijkse opleiding werd er steeds met dreigementen op aangedrongen de bij het uniform behorende stropdas te dragen, maar alle dreigementen ten spijt weigerde ik dat touwtje om mijn hals, uiteindelijk ging de commandant maar over naar belangrijker zaken van hoe we moesten handelen bij een atoomoorlog.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kostuum

                      Ik draag een kostuum als het nodig, trouwfeesten en volgende week de plechtige communie van mijn petekind.
                      Life is beautiful, take pictures to remember

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kostuum

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Een pak aan doen om met hoger geplaatsten te spreken?
                        Wordt nog heel weinig gedaan.
                        Goh ik stuur haar met het grootste gemak direct een e-mailtje met foto' s en krijg een informeel mailtje terug/

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Maar het belangrijkste is dat je jezelf er goed in voelt want anders werkt het contraproductief.
                        Ik denk wel dat je met me eens ben, dat ik het toch wel met vertrouwen droeg.

                        Maar ik voel me er ook wel goed in.
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kostuum

                          Wat zijn Hoger Geplaatsten? Voor mij is iedereen even hooggeplaatst.

                          Ik heb wel een geklede broek en jas die ik samen met een hemd en das wel eens draag, om de zoveel jaar en alleen voor speciale gelegenheden, een trouw bv maar alleen als ik ook op het officiële gedeelte moet zijn. Schoenen en kousen bezit ik niet meer dus altijd sandalen zonder kousen er onder
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kostuum

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                            Wat zijn Hoger Geplaatsten? Voor mij is iedereen even hooggeplaatst.
                            In mijn geval bedoelde ik nu de voorzitter van raad van bestuur. Maar ik neem ook de kuis vrouwen en mannen serieus.
                            Sommige op het station ken ik zelfs van naam.
                            Waar een wil is, is een weg
                            ---------------------------------

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kostuum

                              Denk de laatste keer dat ik een kostuum aangedaan heb was voor de trouw van een nichtje. Twaalf jaar geleden of zo. Maar zeker geen das. De laatste keer dat ik een das aangehad heb was voor het examen "beginselen der sterrekunde". 28 jaar geleden of zo. Die pater wou dat de jongens een kostuum en das aanhadden en de meisjes een rok. Ander kom je direct inpakken. Sinds ik werk nooit een pak aangedaan. Nu ja dat zal wel afhange van de branche van je job.

                              Comment

                              Working...
                              X