Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sneller/trager rijden

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sneller/trager rijden

    Hierzo
    Je kan rechtstreeks via een link naar het BIVV.
    Wat ik nu zie, is dat wanneer de dynamische borden oplichten,(bv in Beveren richting A'pen) iedereen minstens 20 km/u sneller rijdt, oa ikzelf, anders word ik van de snelweg gemaaid door de rest, idem aan de Kennedytunnel, er wordt pas zeventig gereden vlak voor de flitscamera ...
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Sneller/trager rijden

    Delicate discussie, maar het is een feit dat onze wegen overvol zitten, en er iets aan gedaan moeten worden.
    We ondervinden aan de lijve dat het eigenlijk niet meer zo verder kan, want binnen 10 jaar staan we gewoon allemaal stil op onze wegen.
    Denk dat de mentaliteitswijziging iets van lange duur is, maar dat er ook dringend een aantal zaken inzake openbaar vervoer moeten verbeteren.
    We kunnen onze mobiliteit niet meer vergelijken met pakweg 30 à 40 jaar geleden, zoveel is zeker.
    Last edited by Leopard; 18 mei 2017, 12:38. Reden: taalfoutje
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Sneller/trager rijden

      Als ik de aanbevolen snelheid volg van die elektronische borden, dan knal ik alle dagen op een voorligger.

      Ze verlagen de snelheid naar 100 als iedereen maar 80 à 90 rijdt.
      Ze verlagen naar 90 als iedereen maar een 70 rijdt.
      Ze verlagen naar 70 als er stapvoets gereden wordt.

      Sorry, maar dat noem ik geen dynamische borden die correct werken.
      De ene plaats is de andere wel niet en op sommige locaties helpt dat wel degelijk.

      En er zijn inderdaad ook plaatsen waar sneller gereden wordt dan wat die borden aangeven ... maar dan kunt ge inderdaad beter volgen of ge wordt van de baan gereden of ge krijgt een boete als je als enige de snelheid respecteert.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Sneller/trager rijden

        Persoonlijk heb ik het omgekeerde al voor gehad. Vertragen naar 70 terwijl er vlotte doorstroming was. Ik heb even 70 gereden tot er bijna een camion in mijn gat zat. Dan ben ik maar 90 gaan rijden. Heb toen een mailtje naar dienst verkeer gestuurd met mijn ervaring.
        Dit was de reactie:

        Beste,

        Met begrip voor uw ergernis.
        De verkeershandhaving behoort niet tot de taak van het Verkeerscentrum maar tot die van de politie. Maar de flitspalen die hiervoor worden ingezet zijn inderdaad afgestemd op de dynamische rijstrooksignalisatie. Zich niet houden aan de geafficheerde snelheid levert dus ook een boete op.

        Hoe de RSS werkt en de regelgeving er over kan u op onze website nalezen; http://www.verkeerscentrum.be/verkee...oksignalisatie

        Met vriendelijke groet,

        I. G.

        Comment


        • #5
          Re: Sneller/trager rijden

          Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
          Persoonlijk heb ik het omgekeerde al voor gehad. Vertragen naar 70 terwijl er vlotte doorstroming was. Ik heb even 70 gereden tot er bijna een camion in mijn gat zat. Dan ben ik maar 90 gaan rijden. Heb toen een mailtje naar dienst verkeer gestuurd met mijn ervaring.
          Dit was de reactie:
          Doet me denken aan het viaduct van Vilvoorde. Maximum snelheid is 90, maar als je dat rijdt zit je tussen de vrachtwagens........die daar maar 70 mogen rijden.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #6
            Re: Sneller/trager rijden

            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Doet me denken aan het viaduct van Vilvoorde. Maximum snelheid is 90, maar als je dat rijdt zit je tussen de vrachtwagens........die daar maar 70 mogen rijden.
            Wat in principe moeilijk mogelijk zou mogen zijn mits vrachtwagens daar niet mogen inhalen en er rijstroken genoeg zijn.
            Maar tussen theorie en praktijk is vaak een groot verschil ... velen houden zich niet aan verkeersregels en dan bekomt men soms van die zotte gevaarlijke situaties.
            Hoeveel vrachtwagens zouden er daar 70 rijden en niet inhalen?
            Om die te beletten in te halen, zouden ze al bijna een muur moeten zetten tussen hun rijstrook en het andere verkeer ... en dan nog.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Sneller/trager rijden

              Maar mensen toch, 10 jaar geleden ging ik geregeld naar Polen en op de Duitse autostrades zit er mss 10 x meer verkeer dan bij ons, het enige verschil, de Duitsers houden zich aan de opgelegde snelheden.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Sneller/trager rijden

                Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                Maar mensen toch, 10 jaar geleden ging ik geregeld naar Polen en op de Duitse autostrades zit er mss 10 x meer verkeer dan bij ons, het enige verschil, de Duitsers houden zich aan de opgelegde snelheden.
                Wel, dat wil ik zeggen, ik wil dat ook doen, maar wordt dan gewoon van de baan gereden ...
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: Sneller/trager rijden

                  Ze zijn van plan om op veel meer plaatsen trajectcontrole te installeren, op de plaatsen waar die al geïnstalleerd is heb je veel minder last van opdringerige automobilisten die overal sneller willen rijden dan de toegelaten maximumsnelheid.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sneller/trager rijden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Ze zijn van plan om op veel meer plaatsen trajectcontrole te installeren, op de plaatsen waar die al geïnstalleerd is heb je veel minder last van opdringerige automobilisten die overal sneller willen rijden dan de toegelaten maximumsnelheid.
                    Is de enige oplossing idd.
                    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sneller/trager rijden

                      Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                      Is de enige oplossing idd.
                      Niet echt om frustraties weg te werken ... de meeste frustraties worden veroorzaakt door mensen die te traag rijden en/of geen pinkers gebruiken.

                      Wie links traag blijft rijden, die lokt uit dat anderen rechts inhalen, gaan bumperkleven, eens de pas afsnijden om duidelijk te maken dat die naar rechts moet, ...

                      Men viseert veel te veel alleen de mensen die wat sneller rijden en de hoofdzaak is dat ze dat eenvoudig kunnen beboeten en de kassa vullen zonder hun gat te lichten.

                      Ik ga geen ongeval hebben als ik 130 rij, oplettend ben en afrem als er plots iemand trager voor mij rijdt.
                      Maar ik ga mogelijks wel een ongeval hebben als ik tegen 100 met mijn GSM zit te prutsen en niet opmerk dat er wat file ontstaat.

                      Ik heb op 35 jaar meer dan 2 miljoen km gedaan en enkele ongevallen gehad ... de zwaarste waren aan minder dan 70, eentje zelfs aan 28 ... die aan 120 was maar een krasje.

                      De zwaarste boete dat ik kreeg was om 70 te rijden in werken waar men 70 mocht.
                      De anderen reden allemaal te snel en volgens de PV hield ik het verkeer op door trager te rijden dan de gemiddelde verkeersstroom en was dit gevaarlijk.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sneller/trager rijden

                        Misschien een deal afsluiten: ik wil 100 € betalen per kilometer die ik te rap rijd; als ik 1 € krijg voor elke minuut die ik in de file verlies.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sneller/trager rijden

                          Dynamische verkeersborden zijn een lachtertje tegenwoordig: op E40 Brussel-Leuven zie je dikwijls om de 20sec veranderen. Van 120 in stapjes tot 70 en weer terug omhoog.

                          Qua snelheid: liever constant aan 90/u dan zoals nu 120 en geregeld vol moeten remmen omdat iemand met zijn gsm aan het spelen is. Probleem is dat veel mensen geen idee hebben van de (ongeschreven) regels van snelweg verkeer.
                          Oplossing? Meer gerichte controle op gevaarlijk gedrag (gsm achter het stuur, links blijven rijden, verkeersaggressie, niet genoeg afstand houden). Beter aanbod openbaar vervoer - en betrouwbaar openbaar vervoer! En autorijden duurder maken

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sneller/trager rijden

                            "Dynamische verkeersborden zijn een lachtertje tegenwoordig: op E40 Brussel-Leuven zie je dikwijls om de 20sec veranderen. Van 120 in stapjes tot 70 en weer terug omhoog."
                            Daarnet van hetzelfde vlak voor sportpaleis richting Breda, 100, dan 70 dan weer 100 om de paar seconden ...
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sneller/trager rijden

                              Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                              En autorijden duurder maken
                              Mogelijks moet jij niet veel de baan op?
                              Autorijden is al heel duur op dit moment en het nog duurder maken lost niets op.
                              Probleem is ook dat men vooral het bezit straft en het correcter gebruik niet stimuleert.


                              Mensen die nu een wagen hebben, die zullen die ook in de toekomst nodig hebben en/of gebruiken.
                              Enige verschil is dat meer en meer mensen in schulden raken en/of onderhoud gaan overslaan om wat uit te sparen ... en verdere vorm van besparen valt de verzekering weg.
                              Wie veel openbaar vervoer neemt of thuis werkt en de auto laat staan, die betaalt nog steeds evenveel belastingen zoals rijtaks en dergelijke.

                              Bekijk nu Nederland of Wallonië, daar kost een wagen meer dan in Vlaanderen, toch is er evenveel verkeer.

                              Ze leggen de hogere kost enkel bij die waarvan ze weten dat ze toch gaan betalen, idem met kilometerheffing ... dat is puur een verdoken belasting.

                              Stel dat ze morgen de wegen naar steden voorzien van tol, denk je dat werkgevers gaan zeggen dat je niet moet komen of dat de werkgever gaat verhuizen om u plezier te doen?

                              En openbaar vervoer ... al wat beter in steden, maar niet daarbuiten.
                              Verder zie ik graag iedereen een bak cola, 24 rollen wc-papier, een zak kattenbakvulling, ... met de bus gaan halen. [emoji1]
                              Of nog beter ... je (grof) vuil naar het containerpark brengen met de bus if trein. [emoji1]

                              Mensen moeten gewoon wat bewuster omgaan met hun planning, waarom moeten gepensioneerden absoluut tijdens de spits naar de Aldi of naar de kust?
                              Dat wie niet in de spits moet vertrekken, dat ook even verzet en het zal al een pak beter gaan.

                              Verder zou men bedrijven wat meer uiteen moeten houden en ook buiten de centrums.
                              Homework of verspreide werkuren doet er ook veel aan.

                              We leven gewoon in een maatschappij waar de wagen onmisbaar geworden is voor velen ... alleen is de infrastructuur niet mee geëvolueerd.

                              Maar misschien moeten we van naam veranderen ... begint die met Tr en eindigt die met mp, dan is heel de stad vrij voor u alleen. [emoji1]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X