Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hommel macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hommel macro

    Hey allen,

    Ik ben nieuw op dit forum en nieuw in de fotografie. Pas heel kort gestart met fotografie.
    Graag jullie mening (de scherpte zit eerder op de linker bloem dan op de hommel volgens mij).

    Nikon D3300 Tamron 70-300 f4-5.6
    1/800
    f5.6
    ISO 800

    [IMG]DSC_0132 hommel by Jolien Bammens, on Flickr[/IMG]

  • #2
    Re: Hommel macro

    Mooie kleuren en licht, enkel zit de scherpstelling niet perfect op je hommel. Misschien had een kleiner diafragma meer scherpte opgeleverd f8 of f10 ipv de gebruikte f5.6

    Comment


    • #3
      Re: Hommel macro

      Mooi - wel spijtig dat je er het hoofd van de hommel niet bij ophebt.
      Scherpte lijkt me vrij ok - opletten met de scherptediepte want die kan bij dit soort werk wel klein worden.
      Type van Camera, diafragma, brandpuntsafstand en afstand tot onderwerp bepalen je scherptediepte.
      Met deze parameters kan je aan de slag in dofmaster.com
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Hommel macro

        mooie close up en kleuren inderdaad, zoals je zelf al aangeeft ligt de scherpte naast de hommel.
        heb je een centermeting ( 1 punt in het midden ) of de gehele matrix gebruikt?

        ikzelf gebruik ViewNX-i om de punten zichtbaar te maken waarop er is scherpgesteld, hier kan je misschien wat van leren is m.i. een goed hulpprogramma.

        ik vindt het al heel knap dat je op 300mm dit beeld kan schieten
        hopelijk zien we nog vele mooie foto's van je.

        vr gr

        Rob
        a picture is just a moment of life, enjoy each of them

        Comment


        • #5
          Re: Hommel macro

          Dank je wel allemaal voor de reacties en de nuttige tips

          Comment


          • #6
            Re: Hommel macro