Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De maan vorige nacht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De maan vorige nacht

    Canon 70D
    ISO-800
    f/5.6
    1/200sec
    400mm


    Life is beautiful, take pictures to remember

  • #2
    Re: De maan vorige nacht

    Op statief ? Moet normaal gezien want bij 400 mm zegt de basisregel om mimimum 1/400 sec aan te houden.
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: De maan vorige nacht

      Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
      Op statief ? Moet normaal gezien want bij 400 mm zegt de basisregel om mimimum 1/400 sec aan te houden.
      Peter
      Inderdaad op statief, anders krijg je de maan nooit scherp.
      Zelfs gewerkt spiegel opklappen, remote controle en 2sec delay om de maan zo scherp mogelijk te krijgen.
      Life is beautiful, take pictures to remember

      Comment


      • #4
        Re: De maan vorige nacht

        Al dikwijls gefotografeerd maar blijft interessant en goed geslaagde opname.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: De maan vorige nacht

          mooie opname ik heb dat nog nooit met getrokken met opgeklapte spiegel eens proberen merci
          mvg

          Comment


          • #6
            Re: De maan vorige nacht

            tip: heb je scherpgesteld op het "live" beeld ?

            deze winter ben ik ook een tijdje bezig geweest om de maan er op te krijgen met een 300mm lens. Mij is het nooit deftig gelukt. scherp stellen op live beeld, 3s vertraging, kort genoeg fotograferen, spiegel opklappen, etc...
            mijn conclusie was dat mijn statief niet stabiel genoeg was voor echt scherpe foto's.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: De maan vorige nacht

              Ik stel altijd scherp met de autofocus via het oculair. Liveview gebruik ik zelden.
              De meeste maanfoto's worden door mij gemaakt als ze een halfuurtje is opgekomen.
              Dan staat ze nog niet te hoog aan de hemel.
              Ik heb het voordeel van op het eerste verdiep te wonen en een naar het OZO gericht terras te hebben om dat te kunnen doen.
              Life is beautiful, take pictures to remember

              Comment

              Working...
              X