Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-250mm vs Sigma 18-300mm (Contemporary)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 18-250mm vs Sigma 18-300mm (Contemporary)

    Hallo,

    Ik heb momenteel op mijn Canon-toestel een Sigma 18-250mm lens voor wat allround fotografie op vakantie. Daarnaast heb ik ook de Sigma 150-600mm contemporary, waar ik zeer tevreden van ben.

    Nu vertrek ik binnen een maand op vakantie en ben ik wel tevreden van de 18-250mm, maar vroeg ik me af of de Sigma 18-300mm (los van de 50mm meer) ook veel betere kwaliteit zal opleveren in verhouding tot de 18-250 (die volgens mij niet in de contemporary reeks valt?).

    Als ik louter de eigenschappen vergelijk, merk ik op het eerste zicht weinig verschillen. Maar ik ken er in feite onvoldoende van. Kan hier iemand inschatten of het zinvol is om de 18-300mm aan te schaffen? Die 50mm extra is een leuke bijkomstigheid, maar dat alleen vind ik onvoldoende om er geld aan te besteden.

  • #2
    Re: Sigma 18-250mm vs Sigma 18-300mm (Contemporary)

    Ik zou het andets bekijken.
    Wat zij de nadelen voor jouw van je 18-200?
    Vb; niet scherp genoeg (eventueel bij bepaalde mm), vervorming, lichtsterkte.....

    En dan kun je kijken of de 18-300 (of anderen) hier een verbetering voor is.

    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 18-250mm vs Sigma 18-300mm (Contemporary)

      Naar mijn mening maak ik met de Sigma 150-600mm van de Contemporary reeks véél scherpere foto's (ongeacht op welk aantal mm) dan met de Sigma 18-250mm. Het gaat me dus vooral om de scherpte van de foto's, op eender welke afstand. De Sigma 150-600mm kost natuurlijk ook heel wat meer dan de Sigma 18-250mm, dat zal ook meespelen.

      De Sigma 18-300mm, waar ik nu interesse in toon om één lens mee te kunnen nemen op vakantie die kwalitatief oké is, behoort ook tot die Contemporary reeks. Ik hoop dus in feite dat die qua scherpte gelijkaardig is aan de 150-600, aangezien ze tot dezelfde reeks behoren.

      Maar als ik dan de specificaties vergelijk van de 18-250 die ik nu heb en die van de 18-300, dan zie ik niet meteen verschillen die me mogen doen hopen dat de 18-300 zoveel beter is. Dan zou ik het natuurlijk weggesmeten geld vinden, en het gaat toch om ongeveer 500 euro. Ik wil niet het risico lopen om achter te blijven met twee haast identieke lenzen die geen van beiden echt voldoen. Niet dat de Sigma 18-250mm slecht is hoor, ik baseer me vooral op het grote verschil met de 150-600 uit de C-reeks en het feit dat de 18-300 ook tot die C-reeks behoort...

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 18-250mm vs Sigma 18-300mm (Contemporary)

        Lens opsplitsen in een Sigma 17-50 2.8 en een Tamron 70-300 VC USD, dit levert aanmerkelijke verbetering op.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 18-250mm vs Sigma 18-300mm (Contemporary)

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Lens opsplitsen in een Sigma 17-50 2.8 en een Tamron 70-300 VC USD, dit levert aanmerkelijke verbetering op.
          Daar ben ik me van bewust, maar op reis is het net handig om met één lens te kunnen werken. Ik weet dat dat dan automatisch toegevingen inhoudt, maar dat is niet problematisch. Mijn vraag is vooral of de Sigma 18-300 C (veel) beter is dan de Sigma 18-250 die ik nu heb. Daar vind ik al bij al weinig over terug.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 18-250mm vs Sigma 18-300mm (Contemporary)

            Oorspronkelijk geplaatst door Tompie1987 Bekijk bericht
            Daar ben ik me van bewust, maar op reis is het net handig om met één lens te kunnen werken. Ik weet dat dat dan automatisch toegevingen inhoudt, maar dat is niet problematisch. Mijn vraag is vooral of de Sigma 18-300 C (veel) beter is dan de Sigma 18-250 die ik nu heb. Daar vind ik al bij al weinig over terug.
            Ik denk dat zo'n update weggesmeten geld is. Ga voor de meerprijs kijken naar een mooie flits/statief. Zodat je de diafragma waarde wat kan dichtstoppen, zodat je hiermee de beeld kwaliteit kan verbeteren.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 18-250mm vs Sigma 18-300mm (Contemporary)

              Je vind er wel revieuws van, maar als je naar een goede winkel gaat, dan heb je de mogelijkheid om de lens uit te proberen.
              Neem een deel foto,'s (eventueel dezelfde foto's ook met je eigen lens) en bekijk ze thuis.



              T.T.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 18-250mm vs Sigma 18-300mm (Contemporary)

                Als je toch zo'n superzoom wil, dan zou ik kiezen voor een Tamron 16-200, die 2mm doen wonderen
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 18-250mm vs Sigma 18-300mm (Contemporary)

                  Hallo,

                  Of de Tamron 16-300mm ...
                  Ik ben er erg tevreden mee als "allround vakantielens". En die 2mm (van 18 naar 16mm, die maken echt wel een verschil).
                  Enkele voorbeelden van de 16-300mm?
                  https://www.flickr.com/photos/jajabd...57674535483833

                  Jaja

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Als je toch zo'n superzoom wil, dan zou ik kiezen voor een Tamron 16-200, die 2mm doen wonderen
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 18-250mm vs Sigma 18-300mm (Contemporary)

                    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                    Hallo,

                    Of de Tamron 16-300mm ...
                    Ik ben er erg tevreden mee als "allround vakantielens". En die 2mm (van 18 naar 16mm, die maken echt wel een verschil).
                    Enkele voorbeelden van de 16-300mm?
                    https://www.flickr.com/photos/jajabd...57674535483833

                    Jaja
                    beste jaja,

                    jij doet het met de combinatie d5200 met je tamron 16(!)-300, en je haalt bijzonder mooie resultaten!... proficiat. ik dacht aan een comb. D7200 met 18-300 nikon als reis lens (of toch een bridge rx 10 III). Ik ga die tamron eens gaan bekijken denk ik... goedkoper en nòg breder berijk...
                    thx voor de tip,

                    Luc
                    verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 18-250mm vs Sigma 18-300mm (Contemporary)

                      Luc,

                      De D5200 is mijn allround Nikon. Maar die 16-300 doet het ook goed op mijn D7200.

                      Jaja

                      Verstuurd vanaf mijn LG-V500 met Tapatalk
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment

                      Working...
                      X