Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

    Ik wil af van het meesleuren van veel gewicht, daarom mijn overstap.
    Ik weet dat er een groot prijsverschil is tussen beide, maar toch blijf ik twijfelen wat ik zal aankopen.
    Wanneer ik alles op een rijtje zet is voor mij is het grootste verschil de 400mm (Panasonic) of de 600 mm (Sony).
    Ik heb nog nooit gefotografeerd op die mm, dus weet ik niet of ik wel voor de Sony zou gaan omwille van die 200 mm meer, aangezien die 400 mm me reeds heel wat lijkt.
    Ik ben ook wel benieuwd naar de kwaliteit van de foto's gezien ik van een Canon60D ga komen waar de sensor toch groter is.
    Misschien zijn er hier wel die ervaring hebben met één van beide toestellen.

  • #2
    Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

    Waar kiezen tussen de FZ1000 en de Sony en niet de FZ2000 van Panasonic, die heeft een langer bereik dan de FZ1000.
    Last edited by Franciskine; 13 mei 2017, 09:11.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

      Zelf heb ik zowel een Panasonic FZ1000 als een Canon 70D en alhoewel de Panasonic een enorm goede camera is blijft er toch wat verschil in beeldkwaliteit in low light condities (wel bij de Canon 70 D in combinatie met een lichtsterke lens). Maar de Panasonic is een prima allround toestel voor alle doelen (ook een goede filmfunctie) en heerlijk licht om de hele dag mee te dragen.
      Canon

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Waar kiezen tussen de FZ1000 en de Sony en niet de FZ2000 van Panasonic, die heeft een langer bereik dan de FZ1000.
        Daar had ik ook aan gedacht, maar ik las in de review van de FZ2000:2500 bij dpreview "The dark horse in the race may be Panasonic's own FZ1000. Its lens is faster and sharper than that of the FZ2500, image quality is nearly identical and the feature set is very similar, at least for stills.

        Maar het bereik van de 2000/2500 is inderdaad 80 mm langer en er zou een iets betere sensor in zitten.
        Zou ook op video gebied iets beter zijn, maar filmen doe ik slechts in uitzonderlijke gevallen.

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

          Zelf bezit ik de FZ1000 en ben daar heel tevreden over.
          Natuurlijk zal een fototoestel met een dure lens altijd beter zijn de sensor is dan ook nog eens groter.
          Maar prijs kwaliteit is de FZ1000 een zeer goede aankoop.
          De Sony heeft meer millimeters maar hebt U dat direct nodig.
          En zoals je zelf schrijft (Pan1000) de FZ2000/2500 is volgens de kenners op dpreview niet zo veel beter dan de FZ1000,wel heeft de FZ2000/2500 een ND filter aan boord.
          Vriendelijke groeten van fotokijker.
          Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
          https://vanmeulder.be

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

            FZ 1000 is en blijft een fantastisch toestel aan een spotprijs. Indien je je
            afvraagt of je die extra 200 mm nodig gaat hebben, zal je ze niet missen
            denk ik. Het grootste voordeel lijkt me dat de Sony weather sealed is. Of
            je daar zoveel meer voor wilt betalen, is een andere kwestie. Zelf vind ik
            de Sony een prachtig toestel, maar te duur voor wat het is.

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

              Een FZ1000 2ehands gekocht voor een reis naar Zuid-Afrika. (Alweer verkocht want ik hoef dagdagelijks dat zoombereik niet te hebben)
              Supercontent van het bereik, de bediening, de snelheid. Inderdaad een knappe allrounder met een beperkt gewicht en ook de beelden mogen er zijn na RAW-conversie in LR.
              Maar de sensor is en blijft slechts 1" groot.
              Een M43 camera, Pana of Olympus met een flinke zoomlens zal ook beperkt in gewicht zijn en die sensor is toch flink groter.
              Ik denk dat je dus over die laatste twee ook eens moet nadenken, zeker als je van FF komt.
              Straatfotograaf in Antwerpen

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

                Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
                Een FZ1000 2ehands gekocht voor een reis naar Zuid-Afrika. (Alweer verkocht want ik hoef dagdagelijks dat zoombereik niet te hebben)
                Supercontent van het bereik, de bediening, de snelheid. Inderdaad een knappe allrounder met een beperkt gewicht en ook de beelden mogen er zijn na RAW-conversie in LR.
                Maar de sensor is en blijft slechts 1" groot.
                Een M43 camera, Pana of Olympus met een flinke zoomlens zal ook beperkt in gewicht zijn en die sensor is toch flink groter.
                Ik denk dat je dus over die laatste twee ook eens moet nadenken, zeker als je van FF komt.
                Ik die twee zeker ook eens bekijken, maar ik kom wel niet van FF, maar van de Canon 60D.
                Dus de kwaliteit en de scherpte enz van de foto's zullen waarschijnlijk wel niet veel verschillen (denk ik en hoop ik toch).

                Het wordt waarschijnlijk een moeilijke bevalling, de één heeft iets dat interessant is, wat de ander dan weer niet heeft.
                Nog een ander heeft iets wat de twee vorige niet hebben, en hoe meer je kijkt en zoekt, hoe meer toestellen er interessant lijken, pfffffffffffffff.
                Ik ga er nog enkele nachtjes over slapen, maar om het even hoe of wat, ik wil van het gesleur met veel gewicht af.

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pan1000 Bekijk bericht
                  ik wil van het gesleur met veel gewicht af.
                  Voor mij ook de belangrijkste reden geweest om een Sigma 70-200 in te ruilen voor een FZ1000. Die zat op m'n D300s.
                  Da's intussen drie maanden geleden, nog geen spijt gehad!
                  Groets, Gerhard
                  Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

                    En de G3X? Je bent Canon al gewend!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

                      Oorspronkelijk geplaatst door Li@nne Bekijk bericht
                      En de G3X? Je bent Canon al gewend!
                      Voor mij zijn de te weinig mm het grootste gemis bij deze. Anders wel compact, licht en goedkoop.
                      En dat wennen, dat moet je bij elk toestel toch eventjes, en dat 'went' heel vlug .
                      Ik blijf voorlopig telkens terugkijken naar de RX10 III, maar ik heb nog eventjes tijd om te kopen.
                      Ik heb hier en elders mijn 60D en toebehoren te koop gezet tegen minder dan 50 % van de huidige nieuwwaarde.

                      Er is veel interesse, maar dan op voorwaarde dat ik de prijzen nóg zak , wellicht denken ze dat ik ze straks gratis weg geef ?
                      Dan laat ik ze nog liever stof verzamelen in één of andere kast.
                      Het tijdperk van de DSLR is duidelijk (voorgoed) voorbij, tenzij bij de professionals misschien.

                      Fotografie moet bij mij een hobby blijven, en is besef elke dag meer en meer dat met zware dingen rond je nek en schouders gaan sleuren alles behalve een hobby is, vandaar mijn koerswijziging.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

                        en hoe verhouden deze camera's tov van bv een Nikon D7200 met 18-300 mm lens op.
                        Geheel weegt ook slechts 1250 g en prijs is 1650 € tov de sony aan 1090 g en 1595€?

                        grtn

                        luc
                        verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

                          Oorspronkelijk geplaatst door LLuc Bekijk bericht
                          en hoe verhouden deze camera's tov van bv een Nikon D7200 met 18-300 mm lens op.
                          Geheel weegt ook slechts 1250 g en prijs is 1650 € tov de sony aan 1090 g en 1595€?

                          grtn

                          luc
                          Het is gewoon een heel ander concept. Een vaste lens. Niet de mogelijkheid
                          om lenzen te wisselen, maar ook nooit zorgen om welke lens. Zo zou ik geen
                          18-300 op een 7200 schroeven, bij een bridge heb je die zorgen niet. Nooit.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

                            Ik zal het anders stellen, ik heb nu een 7200 die ik gebruik met een macro lens voor professionele toepassingen. Voor de komende zomervakantie dacht ik ofwel aan dergelijke bridge camera (pana FZ1000/2000 of sony rx 10) ofwel aan zo'n superzoomlens (18/300 voor de nikon 7200). Welke combinatie verkiezen jullie dan?
                            verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

                              Als je die D7200 hoe dan ook wil houden, dan heeft het volgens mij weinig zin er een bridge bij te kopen, enkel voor die keer dat je op reis bent.
                              Als je er een (tweedehands) lens bij koopt, dat ga je daar later nooit je broek aan scheuren. Een camera verliest in verhouding veel meer waarde...
                              Maar als je niet al te veel bereik nodig nodig hebt, dan is bv. iets uit de RX100-reeks ook altijd te overwegen. Scheelt een heel pak aan gewicht en volume :-).
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X