Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Full frame waarden to Crom dslr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Full frame waarden to Crom dslr

    Als ik lees F5.6 1/250 ISO 400 op full frame.
    Wat zijn dan de waarden op DSLR ( Nikon d90)

  • #2
    Re: Full frame waarden to Crom dslr

    F5,6 1/250 iso 400

    Comment


    • #3
      Re: Full frame waarden to Crom dslr

      Enkel de brandpunt afstand word beïnvloed in bovenstaand geval (full frame vs APC) delen door 1,5

      Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Full frame waarden to Crom dslr

        Oorspronkelijk geplaatst door ZwieberNietStelen Bekijk bericht
        Enkel de brandpunt afstand word beïnvloed in bovenstaand geval (full frame vs APC) delen door 1,5

        Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
        Volgens mij moet je dan ook de de diafragma door de crop factor delen. Je neemt namelijk ook maar het middelste frame van de lens.

        Voor een foto met dezelfde dof he en scherpdiepte.

        Probeer het maar uit en je zult zien dat mijn verhaal zo ongeveer klopt:
        This Depth of Field (DoF) calculator will help you get the creative control on the design of your photos. Decide the zone of sharpness you need to tell the story you want and get your message across.


        Ik stelde het volgende in:
        D810 etc + 150mm + F3.3 + 2 meter
        D90 etc + 100mm + F2.2 + 2 meter
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Full frame waarden to Crom dslr

          Oorspronkelijk geplaatst door ZwieberNietStelen Bekijk bericht
          Enkel de brandpunt afstand word beïnvloed in bovenstaand geval (full frame vs APC) delen door 1,5

          Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
          Een bepaalde lens blijft dezelfde lens of die nu op FF of crop staat
          Dus m.a.w. een 300mm lens blijft een 300mm lens of die nu op een FF of een crop staat

          grts
          Sieg
          Last edited by Sieg; 14 mei 2017, 14:39. Reden: typo
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Full frame waarden to Crom dslr

            Voor je belichting zullen het de zelfde waarde zijn een grotere sensor zal wel een ander eind resultaat geven door de kleinere DOF en de grotere beeldhoek.

            Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y560-L01 met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: Full frame waarden to Crom dslr

              Oorspronkelijk geplaatst door ZwieberNietStelen Bekijk bericht
              Enkel de brandpunt afstand word beïnvloed in bovenstaand geval (full frame vs APC) delen door 1,5
              Lijkt mij sterk dat een lens verandert als je er een andere camera achter zet.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Full frame waarden to Crom dslr

                Het verschil tussen een FF en een Crop is (bij gebruik van dezelfde lens):
                Neem een foto met een FF en snij de foto bij tot +_ 66 % van zijn originele grote , Dat is grofweg alles.

                We spreken hier natuurlijk niet over verschillen door pixeldensiteit en zo, maar ruwweg het verschil in belichting en DOF.
                De DOF gaat pas verschillen als je net dezelfde uitsnede wil bij FF als bij crop want dan ga je andere brandpuntafstanden hebben (met hun specifieke eigenschappen naar DOF toe).
                Last edited by zunoel; 21 mei 2017, 13:54.
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: Full frame waarden to Crom dslr

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  lijkt mij sterk dat een lens verandert als je er een andere camera achter zet.
                  Tja, deze hoax is onsterfelijk.
                  !!!
                  https://ggpics.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Full frame waarden to Crom dslr

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sloeber6969 Bekijk bericht
                    Als ik lees F5.6 1/250 ISO 400 op full frame.
                    Wat zijn dan de waarden op DSLR ( Nikon d90)
                    Hangt helemaal af van je onderwerp...
                    Je doet namelijk aan reflectiemeting... in principe een foute meting tenzij je onderwerp middengrijs is.

                    Kies je voor opvallend lichtmeting met aparte llchtmeter zal je voor beide camera's dezelfde waarden meten.
                    https://efbeo.wordpress.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Full frame waarden to Crom dslr

                      Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
                      Hangt helemaal af van je onderwerp...
                      Je doet namelijk aan reflectiemeting... in principe een foute meting tenzij je onderwerp middengrijs is.

                      Kies je voor opvallend lichtmeting met aparte lichtmeter zal je voor beide camera's dezelfde waarden meten.

                      Deze begrijp ik niet helemaal. Ik ben wel mee met het verschil van reflecterend licht en opvallend licht gemeten met een lichtmeter, maar hoe deze reflectiemeting een nu een verschil gaat geven tussen een Crop en een FF in de zelfde situatie zie ik niet.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Full frame waarden to Crom dslr

                        Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                        Deze begrijp ik niet helemaal. Ik ben wel mee met het verschil van reflecterend licht en opvallend licht gemeten met een lichtmeter, maar hoe deze reflectiemeting een nu een verschil gaat geven tussen een Crop en een FF in de zelfde situatie zie ik niet.
                        Omdat je met crop een deel meet van de FF, en dus helemaal afhankelijk bent van hoe de lichtwaarden verdeeld zijn in je oppervlak...
                        bvb veel zwart centraal, of veel wit centraal
                        en voor welke lichtmeting je kiest: spot/centraal/matrix

                        of je stelt de parameters op elkaar af natuurlijk: een crop met een 35mm lens en een fullframe met een 50mm lens, dan zullen beide lichtmetingen wel in de buurt komen...
                        https://efbeo.wordpress.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Full frame waarden to Crom dslr

                          Ok nu ben ik daar ook mee, bij mij zal het dus weinig verschil zijn want ik werk bijna altijd met spot meting

                          Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y560-L01 met Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Full frame waarden to Crom dslr

                            Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                            Ok nu ben ik daar ook mee, bij mij zal het dus weinig verschil zijn want ik werk bijna altijd met spot meting

                            Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y560-L01 met Tapatalk
                            Spotmeting met meten van meerdere zones?

                            Hier voor de trage fotografie opvallend lichtmeter, voor de snelle: eerder centraal.
                            https://efbeo.wordpress.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Full frame waarden to Crom dslr

                              Bij concerten gewoon enkel het focus punt en de rest op het oog inschatten er is geen rijd omdat meerdere vlakken te meten in andere situaties meet ik idd meer vlakken. Een lichtmeter heb ik niet meer (was stuk) maar die gebruikte ik enkel in strobist en studio situaties

                              Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y560-L01 met Tapatalk

                              Comment

                              Working...
                              X