Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reacties in fotohoek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reacties in fotohoek

    Ik ben ergens erg benieuwd naar.

    Waarop baseren jullie om wel of niet te reageren op een foto?

    Neem nu mijn foto topic:
    Forum voor stillevens of abstracte fotos. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.


    Alleen G.R. reageert erop.

    En als we kijken naar dit topic:
    Forum voor het plaatsen van macro- en close-up foto's Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.


    Dan zijn er veel meer mensen die erop hebben gereageerd. Beide zijn bloemen tegen een zwarte achtergrond.

    Maar dit topic http://forum.belgiumdigital.com/f46/...en-546582.html kwam er wel weer wat meer reactie op. Maar wel weer negatieve dat men het te onscherp vond en geen mooie achtergrond. Beide kritieken kun je van de andere foto van mij niet zeggen. Zelfs in het hof staan foto' s met dezelfde sfeer. En naar mijn idee heb ik toch ook een keurige nette foto ingestuurd. Waarom dan zo weinig respons?

    Ook bij andere foto' s zie ik over de paar honderd keer bekeken, maar 0.0 reactie. Je zou haast voorstellen om heel het foto show gedeelte weg te laten. Ik word op deze manier niet gestimuleerd om nog maar iets te kijken/posten in de Fotohoek. Want voor gewoon foto' s te bekijken kan ik net zo goed op 500PX kijken.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

  • #2
    Re: Reacties in fotohoek

    Eerst de naam, dan de foto zeker?

    Heb dat in het verleden vaak gemerkt ... sommigen kregen een hoop reacties en zelfs zeer lovende op een foto dat eigenlijk veel minder was dan die van een ander waar bijna geen reacties op kwamen.
    Het was toen bijna altijd binnen hetzelfde klikske ... een van de redenen dat ik er al langer ook mee gestopt ben op foto's te reageren.
    Dat ik zelf geen foto's meer postte, had vooral een medische reden maar vele anderen zijn u voorgegaan en geven het op den duur ook op.
    Waarom is de ene populairder dan de anderen ... die vraag zal altijd onbeantwoord blijven vrees ik.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Reacties in fotohoek

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      sommigen kregen een hoop reacties en zelfs zeer lovende op een foto dat eigenlijk veel minder was dan die van een ander waar bijna geen reacties op kwamen.
      Heel eerlijk kreeg ik deze indruk ook al. Mocht je het aantal topics tot 1 per week beperken over heel de fotohoek. Dan heb je veel minder topics door te wroeten. En dan heb je sneller iedereen de aandacht gegevens waar hij om vroeg.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Reacties in fotohoek

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Eerst de naam, dan de foto zeker?
        Uhu... Sommigen kunnen helemaal niet meer objectief naar een foto kijken.
        En sommigen breken maar al te graag eens een foto af van iemand waarmee ze voordien eens een aanvaring mee gehad hebben. Als diezelfde foto door iemand anders gepost is, is het plots een top plaat.

        Zeker eens testen met een andere account op dit forum, je merkt meteen het verschil op welke manier men je benadert.

        Comment


        • #5
          Re: Reacties in fotohoek

          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
          Uhu... Sommigen kunnen helemaal niet meer objectief naar een foto kijken.
          En sommigen breken maar al te graag eens een foto af van iemand waarmee ze voordien eens een aanvaring mee gehad hebben. Als diezelfde foto door iemand anders gepost is, is het plots een top plaat.


          Zeker eens testen met een andere account op dit forum, je merkt meteen het verschil op welke manier men je benadert.
          Echt triest, mocht het kloppen wat je hier schetst.

          Erg dat je zo zelfs maar denkt.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: Reacties in fotohoek

            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
            Echt triest, mocht het kloppen wat je hier schetst.

            Erg dat je zo zelfs maar denkt.
            Het is niet dat ik zo denk, het is gewoon een observatie, een vaststelling.

            Ik ben al 13 jaar op dit forum om dat te ondervinden hoor, Rogier

            En op andere fora is dat ook het geval hoor. BD is dan nog een forum waar ik niet zo vaak vertoef.
            Er zijn fora waar ik al veel langer zit en veel vaker post.

            Comment


            • #7
              Re: Reacties in fotohoek

              Waarom is de ene populairder dan de anderen ... die vraag zal altijd onbeantwoord blijven vrees ik.

              Ons kent ons ??????

              Comment


              • #8
                Re: Reacties in fotohoek

                ikzelf kijk vooral op het landschapsforum (en weet dus niet echt hoe de vork in de steel zit bij stillevens en zo), en er zijn imho ook andere redenen mogelijk dan de pejoratieve hier geformuleerd (waarmee ik niet wil zeggen dat die niet correct kunnen zijn).


                ten eerste is het belangrijk, denk ik, dat als je commentaar wilt, dat je zelf ook de moeite neemt om te proberen je gedacht te formuleren op anderen hun foto's.

                ten tweede heb ik gemerkt dat als je, vanuit eigen beperkte kennis zoals de mijn, probeert iets ter mogelijke verbetering te suggereren, dat sommigen direct kwaad worden. Ook dat kan een reden zijn om niet meer te reageren.

                ten derde, sommige foto's keren altijd maar terug, en op den duur is mijn oordeel daar gewoon negatief over omdat het weer maar eens dezelfde foto is. Maar ik probeer dan (meestal) mijn bakkes te houden.

                ten vierde sommige dagen/perioden heb je gewoon geen goesting om te reageren

                ten vijfde soms zijn de foto's echt niet goed, en het is niet leuk om konstant negativiteit te spuien, dan kan je beter zwijgen.

                ten zesde, ikzelf hou wel van foto's die de klassieke heilige graal regelkes breken. Die vind ik nu eenmaal spannender. Ook daar ben ik al een paar keer mee in de problemen gekomen, dus dan kijk je op de duur wel uit wat je schrijft bij wie, of schrijf je gewoon niets.

                ten zevende, ons kent ons. dat is uiteraard zo, en kompleet des mensen. als je al eens samen op stap geweest bent, als je mekaar al eens ziet, dan neem je nu eenmaal rapper de moeite om toch iets zinnigs proberen te verzinnen. Ikzelf spreek mensen soms ook via pm aan, als ze iets schrijven dat ik niet begrijp. Dikwijls groeit daar dan een soort band uit, en dat helpt uiteraard.

                ten achtste, de presentatie van een foto. Het kijkt makkelijker als je de CENTER code gebuikt zodat de foto netjes gecentreerd wordt. Ook het respect voor de 1024grens helpt (al is het voor sommige foto's echt een meerwaarde om die via een link in groot formaat te kunnen zien)


                vwola, een paar ideekes. Vooral het eerste is belangrijk, en vooral ook blijven fotograferen en blijven posten.
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                Comment


                • #9
                  Re: Reacties in fotohoek

                  Rogier,

                  Je moet maar eens kijken naar de commentaren die ik per foto bracht in Challenge van januari 2017 en de reacties dat dit teweeg bracht. Ik had me voorgenomen om iedere foto een beoordeling te geven.
                  Je moet dan ook eens mijn uitleg lezen in het onderdeel challenge over het al dan niet commentaar geven, kritiek geven. Wat je ook doet, voor stelt, er zal er wel altijd ene zijn die er niet mee kan leven en zich geviseerd voelt.
                  Moet je mee leren leven. Spijtig dat niet iedereen bij het posten van foto's zegt of hij echt wel kritiek wil en niet enkel 'schone foto', HOF_waardig'.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reacties in fotohoek

                    Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht

                    Zeker eens testen met een andere account op dit forum, je merkt meteen het verschil op welke manier men je benadert.
                    Een dubbele account is een dubbele uitsluiting. :-) Ook al heb je niets slecht als bijbedoeling. Dit gaan suggereren is ook niet meteen koosjer.
                    Waarom denk je dat ik nu onder mijn eigen naam en niet een nick post?
                    Het is zo gemakkelijk om iets onder een schuilnaam te schrijven. Dat ga ik niet benoemen hoor. ;-)
                    ...leeg...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reacties in fotohoek

                      Ik heb niet zoveel tijd jammer genoeg. En het is ook altijd laat als ik na het werk op het forum kom.
                      Dus het moet snel gaan.

                      Ik bekijk altijd ALLE fotos uit de catergorieen die mij interesseren. Fauna zit daar niet tussen dus ik heb die fotos niet gezien.

                      Echter. Als ik een foto zie dan doe ik een snelle beoordeling en dat is kwestie van ervaring en smaak. Kan de foto mij niet langer dan 1 a 2 seconden vast houden dan haak ik al af en geef geen commentaar omdat die waarschijnlijk negatief van inslag zou zijn.
                      Zie ik een foto die mij aanspreekt dan blijf ik er ook langer bij stil staan. Dan pas maak ik mijn oordeel bekend in een respons.
                      Het valt mij wel op dat ik zo wel meer reageer op mensen die al langer in het vak zitten. Dat is het vakwerk dat naar boven komt drijven.
                      Maar het heeft niets met ons kent ons te maken of zo. Als ik verbeterpunten zie bij topwerken dan zal ik die ook ventileren.

                      Als ik nu even de 2 fotos moet beoordelen die je hier post.
                      De eerste vind ik niet goed van licht. Het licht is frontaal en niet ondersteund door licht van achterin wat mijn inziens nodig is voor dit beeld. De bloemen komen niet tot hun recht.
                      De tweede is beter aangepakt in lichtopstelling. De bloemen zijn mooi belicht ook van achter uit. Dat doet de sfeer helemaal kantelen en maakt voor mij een goed beeld.

                      Vroeger was het zo dat de minder goede werken ook een beoordeling kregen maar dat dit dan niet altijd in goede aarde viel. Mensen boos en dat is niet leuk.
                      Daarom houden zich veel terug bij mindere werken en zeggen dus niets uit vrees voor wat kan komen. Geloof mij, er is hier vroeger zeer veel zware ruzie geweest omwille van dit soort discussies.
                      Komen met goed nieuws of waardering voor een goed werk is nooit fout.

                      Voila, dat is het dus.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reacties in fotohoek

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                        Een dubbele account is een dubbele uitsluiting. :-) Ook al heb je niets slecht als bijbedoeling. Dit gaan suggereren is ook niet meteen koosjer.
                        Waarom denk je dat ik nu onder mijn eigen naam en niet een nick post?
                        Het is zo gemakkelijk om iets onder een schuilnaam te schrijven. Dat ga ik niet benoemen hoor. ;-)
                        Dat je nu een nickname gebruikt of niet, maakt niet veel uit. De meeste mensen hebben hun naam in watermerk op hun foto, of een fotosite waar je op kan doorklikken.
                        Je kan dat ook van de avatar zeggen, dat het niet je echt gezicht is, maar een afbeelding van een figuurtje, etc...

                        Op dit forum heb ik geen dubbele account.
                        Maar vroeger zat ik op een groot drukbezocht jongerenforum (van Jim Tv), dat helaas niet meer bestaat. Er werden geregeld forummeetings op georganiseerd, al dan niet officieel en publiekelijk toegenkelijk via het forum, als 'officieus' onder elkaar waarbij niet iedereen 'welkom' was. We gingen samen naar festivals, blijven bij elkaar slapen, hielden film marathons,... 10 jaar later heb ik nog steeds goeie contacten met enkele vrienden die ik daar had.

                        Wat we met zo'n hechte kliek konden doen was: elkaar in vertrouwen je wachtwoord van je account geven, zodat je kameraad eens een week onder jouw nickname kon posten, en omgekeerd. En dan maar kijken of iemand het door had, en aan je postgedrag kon afleiden of er iets niet klopte, en uiteindelijk wie met wiens account postte. Iedereen post op een bepaalde stereotiepe manier, iedereen werd een karikatuur van zichzelf. Het werd dus heel snel duidelijk wie wie was.
                        Het werd geregeld gedaan met een aantal gebruikers. Wat toen ook gebeurde was dat er een 'kloon' aangemaakt werd door iemand, maar die speelde dan een typetje, en het leuke was ook om dan te kunnen achterhalen wié het was. En wanneer er dan enkele kloons naar andere gebruikers een privébericht stuurden met het wachtwoord van dat kloon account, was het spel natuurlijk helemaal in de soep gedraaid.
                        Leuke tijden. *nostalgie*

                        Er werden ook verkiezingen gehouden om onder andere nieuwe moderatoren te kunnen verkiezen. Verkiezingen om een forumpartij te hebben en gebruikers tot jouw partij te kunnen inlijven, een soort van bendevorming op het forum. En om bij die partij te kunnen horen moest je opdrachten uitvoeren (vb: een kloon account aanmaken). Veel populariteitstopics, jaarlijkse 'forumawards' om te kunnen stemmen op wie de meest overgewaardeerde/ondergewaardeerde leuke/ergerlijkste gebruiker was (en tal van andere thema's), wat voor heel wat geestige 'ruzie' en dus popcorn momenten zorgde.

                        Er was véél meer toegelaten op het forum, enfin, zo goed als alles wat hier niét kan. Daarom was het ook een heel actief forum.
                        Last edited by anonymous; 12 mei 2017, 08:51.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reacties in fotohoek

                          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                          Er was véél meer toegelaten op het forum, enfin, zo goed als alles wat hier niét kan. Daarom was het ook een heel actief forum.
                          Misschien bevat de aangehaalde zin dan ook de reden van het "was" ....
                          Maar we dwalen af van het topic.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #14
                            Re: Reacties in fotohoek

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                            Misschien bevat de aangehaalde zin dan ook de reden van het "was" ....
                            Goh, niet 'helemaal'
                            'budgettaire' beslissing in het management, en enkele jaren later is de zender ook opgedoekt door de Vmma. Dat stond sowieso al helemaal los van de forumgemeenschap.
                            Het lollige was dat op dat forum ook niet over muziek of de zender gepraat werd, de thema's waren breed verspreid, van sport/politiek/seksualiteit/film/... een echt jongerenforum dus, niemand interesseerde zich aan Jim, en iedereen vroeg zich af waarom ze eigenlijk ooit op dát forum waren terecht gekomen én jaren blijven plakken. Omdat het er leuk toeven was...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Reacties in fotohoek

                              hallo Rogier,
                              Met alle respect hoor maar de foto's die jij vergelijkbaar noemt zijn mijns inziens toch van een ander niveau.
                              En daar wil ik niet mee bedoelen dat een beginner geen commentaar behoeft of verdient.
                              Moest elkeen die foto's post een 10tal commentaren schrijven alvorens een nieuwe foto te posten dan was dat probleem van geen commentaar de wereld uit.
                              Maar zo werkt het niet
                              Groeten,
                              Peter
                              mijn website : klik

                              Comment

                              Working...
                              X