Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor voetbal fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor voetbal fotografie

    Dag iedereen, na jaren met veel plezier heb ik mijn kleinzoon en zijn voetbalploegje gefotografeerd met een Nikon D7100 en de Nikon 70-300mm. Dat lukte zeer goed. Maar het afgelopen seizoen werd hij al eens opgeroepen voor het eerste elftal, en daar was er een groot probleem. Het eerste elftal speelt zijn wedstrijden om 18 uur. En het begin van het seizoen lukte dat nog aardig met mijn materiaal. Maar in de wintermaanden lukt het gewoon niet met mijn 70-300mm. Dus, voor het volgende seizoen ga ik een andere lens kopen. Mijn 70-300gaat zeker niet weg. Welke zijn jullie aanbevelingen voor avondwedstrijden te fotograferenlens met mijn Nikon D7100. Nog iets, ik koop alles tweedehands.

  • #2
    Re: Lens voor voetbal fotografie

    ongetwijfeld de 70-200mm f/2.8 en eventueel in combinatie met een FF camera.

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor voetbal fotografie

      120-300 F2.8 OS? En anders inderdaad de 70-200 F2.8. En anders zit je in een heel andere prijs klasse.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor voetbal fotografie

        Is de sigma 120-300mm f2.8 OS niet sport versie ook een goede keuze?

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor voetbal fotografie

          Ik denk dat de snelheid zeker kan meten met de 70-300. Maar je hebt het voordeel dat het een 2.8 lens is en niet 5.6 op 300mm. Maar om het zeker weten zou je het een keer moeten testen
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor voetbal fotografie

            Vaak alt er ook een hoop te winnen met de 'juiste' techniek te gebruiken en alles uit je camera en lens te halen wat mogelijk is. Ik heb concertfoto's gemaakt met een D2h, niet echt een hge iso camera, en een 80-400 VR op 6.3.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor voetbal fotografie

              Ik ga zeker geen andere fototoestel kopen. Ben zeer tevreden over mijn Nikon D7100, enkel graag wat aanbevelingen in verband met lensen. En tweedehands, met mijn pensioentje,,,,,,,,,,

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor voetbal fotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door Ivan Viane Bekijk bericht
                Ik ga zeker geen andere fototoestel kopen. Ben zeer tevreden over mijn Nikon D7100, enkel graag wat aanbevelingen in verband met lensen. En tweedehands, met mijn pensioentje,,,,,,,,,,
                Volgens mij bedoelt hjanssen dat je met je huidige materiaal misschien meer kunt bereiken dan je nu denkt.
                Vertel anders eens welke instellingen je gebruikt, eventueel met foto.
                En als je meestal foto's maakt met meer dan 200mm, dan is de 70-200 misschien te kort voor jouw.

                Comment


                • #9
                  Re: Lens voor voetbal fotografie

                  Met mijn 70-300mm fotografeer ik bijna altijd met de À voorkeur. Ik stel dan mijn iso in tot ik een sluitertijd van een 1000 ste heb. Dus altijd op 5.6.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens voor voetbal fotografie

                    Met een 70-200 f2.8 kan je al heel wat doen op het regionaal voetbal, je wint tenslotte maar liefst 2 volle stops tegenover een 70-300.
                    Met een Dx-camera heb je tenslotte al een equivalente uitsnede van 280mm, met wat croppen kom je tot goede actiebeelden.
                    Indien je tweedehands niets vind,kan je nog altijd kijken bij Sigma en Tamron; dergelijke lenzen kosten bij deze 2 merken (nieuw) rond de 1000 à 1100 euro.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens voor voetbal fotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ivan Viane Bekijk bericht
                      Met mijn 70-300mm fotografeer ik bijna altijd met de À voorkeur. Ik stel dan mijn iso in tot ik een sluitertijd van een 1000 ste heb. Dus altijd op 5.6.
                      Lijkt mij de averechtse insteek. Voor actiefotografie stelt men doorgaans een sluitertijd vast, en laat men de andere parameters varieren.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens voor voetbal fotografie

                        Ik heb in dezelfde situatie gezeten. Exact dezelfde overstap gemaakt en ik weet zeker dat als je de 70-200 aanschaft je de 70-300 heel snel verkoopt.
                        Avond wedstrijden zijn te doen met de D7100 zolang het niet hartstikke donker is en je slechte verlichting om het veld hebt.

                        Overigens zou ik heel snel afstappen van de A keuze, en richting de Manueel gaan. Maar dat zal je moeten gaan oefenen.
                        1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lens voor voetbal fotografie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kristian Bekijk bericht
                          Ik heb in dezelfde situatie gezeten. Exact dezelfde overstap gemaakt en ik weet zeker dat als je de 70-200 aanschaft je de 70-300 heel snel verkoopt.
                          Avond wedstrijden zijn te doen met de D7100 zolang het niet hartstikke donker is en je slechte verlichting om het veld hebt.

                          Overigens zou ik heel snel afstappen van de A keuze, en richting de Manueel gaan. Maar dat zal je moeten gaan oefenen.
                          Gij kan hier vast wel bevestigen of onkrachten dat de 120-300 een optie is zoals ik eerder aanhaalde.
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lens voor voetbal fotografie

                            Dat kan ik zeker Rogier. Maar er zit een heel groot verschil in gewicht! als je van de 70-300 naar de 120-300 S gaat dan heb je ook al een monopod nodig.
                            Ik heb deze lens namelijk en deze hou je zonder monopod geen 5 minuten aan 1 stuk omhoog om te fotograferen. Ook zit hier natuurlijk een flink prijsverschil in.

                            Ik zou persoonlijk eerst voor de 70-200 gaan wat die is wel 3 tandjes beter dan de 70-300.
                            1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lens voor voetbal fotografie

                              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                              Lijkt mij de averechtse insteek. Voor actiefotografie stelt men doorgaans een sluitertijd vast, en laat men de andere parameters varieren.
                              Eigenlijk een goede insteek als je auti-iso gebruikt met een max sluitertijd van 1/1000ste.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X