Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto Draagtas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto Draagtas

    Hallo,

    Ik ben momenteel op zoek naar een degelijke draagtas voor mijn Canon EOS 300D. De bedoeling is dat hij voldoende ruim is voor het toestel zelf en accessoires zoals een extra lens (of 2), een flits en uiteraard extra geheuenkaarten en batterijen.

    Ik ben nu op zoek naar een goede winkel waar ik tegen een degelijke prijs zo een draagtas kan kopen.

    Ook zijn alle ervaringen ivm specifieke merken en winkels meer dan welkom.

    Alvast bedankt.

    Jurrie
    www.vjimages.be / Canon 40D + EF-S 17-55mm F2.8 IS USM, EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM, EF 50mm F1.4, Speedlite 430 EX, Nikon SB-28 (3x) + allerlei toebehoren.

  • #2
    Re: Foto Draagtas

    lowepro

    te koop bij :



    Groetjes Jonas
    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

    Comment


    • #3
      Re: Foto Draagtas

      Tamrac Velocity 9 of 7. De 9 bevat bij mij:
      * 10D + grip met 28-135 of 17-40 erop
      * 70-200/4.0
      * 550EX+ omnobounce
      * 50/1.8
      * 85/1.8 met zonnekap...

      Gekocht bij www.fotovideostore.nl
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Re: Foto Draagtas

        Kan je wel één raad geven, neem als je het gevoel hebt nog niet aan jouw complete uitrusting te zitten, eentje "op de groei". En toch weer niet te groot, zorg dat je ze nog handig kan mee"sleuren".

        Ik ben het momenteel zelf aan 't ondervinden dat ik geen plaats genoeg heb en dus ook op zoek...
        Materiaal:
        300D met EF 28-135 IS USM op gemonteerd
        EF 75-300 IS USM
        EF-S 18-55 (kitlens)
        420Ex
        eventueel nog de X-drive
        En verder accessoires (extra batterij, lader, CF-kaartjes enz)

        Iemand enige ervaring met de Nova 4 AW van Lowepro? Kan dit daar allemaal in

        Ik wil je topic niet verstoren, dus als je dit hier niet op zijn plaats vindt, wissen maar.

        ZABB
        BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

        Comment


        • #5
          Re: Foto Draagtas

          Oorspronkelijk geplaatst door Jurrie
          Hallo,

          Ik ben momenteel op zoek naar een degelijke draagtas voor mijn Canon EOS 300D. De bedoeling is dat hij voldoende ruim is voor het toestel zelf en accessoires zoals een extra lens (of 2), een flits en uiteraard extra geheuenkaarten en batterijen.

          Ik ben nu op zoek naar een goede winkel waar ik tegen een degelijke prijs zo een draagtas kan kopen.

          Ook zijn alle ervaringen ivm specifieke merken en winkels meer dan welkom.

          Alvast bedankt.

          Jurrie
          Interessante site is http://www.asvd07.dsl.pipex.com/d70bags.htm. Het gaat wel over de D70, maar qua body is die wel te vergelijken met de Canon denk ik.

          Woozle
          One's never alone with a rubber duck
          Nikon D70 - Canon A70

          Comment


          • #6
            Re: Foto Draagtas

            Oorspronkelijk geplaatst door ZABB
            Kan je wel één raad geven, neem als je het gevoel hebt nog niet aan jouw complete uitrusting te zitten, eentje "op de groei". En toch weer niet te groot, zorg dat je ze nog handig kan mee"sleuren".

            Ik ben het momenteel zelf aan 't ondervinden dat ik geen plaats genoeg heb en dus ook op zoek...
            Materiaal:
            300D met EF 28-135 IS USM op gemonteerd
            EF 75-300 IS USM
            EF-S 18-55 (kitlens)
            420Ex
            eventueel nog de X-drive
            En verder accessoires (extra batterij, lader, CF-kaartjes enz)

            Iemand enige ervaring met de Nova 4 AW van Lowepro? Kan dit daar allemaal in

            Ik wil je topic niet verstoren, dus als je dit hier niet op zijn plaats vindt, wissen maar.

            ZABB
            ik heb een Nova 4AW en daar zit in:
            EOS300D
            kitlens
            75-300mm lens
            X Drive
            kleine verrekijker
            batterijen, CF kaartjes,...

            dus ik denk wel dat jouw collectie er in past. alleen vrees ik dat wanneer ik een 100-400 ga kopen, ik keuzes ga moeten maken

            Comment


            • #7
              Re: Foto Draagtas

              Moet ook uitbreiden en denk voor de Lowepro Magnum AW te gaan. Zeer ruim en mogelijkheid een 70-200 met extender 1.4 gemonteerd op camera erin te bergen volgens de site i.v.m. de D70-tassen. Heb momenteel de Minimag AW en vindt dit een zeer stevige handige tas. Heb lang getwijfeld met de Tamrac Velocity 9 die mij ook zeer degelijk en handig lijkt, maar voor mij persoonlijk hoeft eigenlijk geen rugzak.

              Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Foto Draagtas

                Wil je persé alle spullen in 1 tas?

                Ik heb m'n Velocity voor dagelijks gebruik en die vul ik op basis van de behoeften van het moment. Daarnaast heb ik nog een Nova 4 en Trim Trekker als opslagplaats voor spullen die op dat moment niet nodig zijn (de laatste doet af en toe toch dienst als draagtas). Ik heb speciaal niet gekozen voor een grote tas omdat ik dat toch nooit meesleep....
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Re: Foto Draagtas

                  Hoi,

                  heb 2 dagen terug deze site gevonden. http://www.asvd07.dsl.pipex.com/d70bags.htm daarna doorklikken op het logo van de fabriekant naar keuze. met handige foto's

                  Ik zoek ook wat ander. Waarschijnlijk wordt het een Tamrac velocity 9, maar twijfel nog. Ik wacht nog tot na Photokina, wie weet komt lowepro ook met een sling-bag uit?

                  groeten ,

                  wim
                  Nikon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto Draagtas

                    ik ben content van de Tamrac Velocity 9

                    al mijn materiaal (zie signatuur, behalve de CP5700) zit er in
                    en heb nog plaats voor een extra lens (genre kitlens)
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto Draagtas

                      Hey Dirtyharry71,

                      kreeg je dan ook de monopod er in ?????

                      Even serieus nu, zo ik mijn D70, kit-lens, AF 80-200mm f/2.8D ED, AF 80-400 f/4.5-5.6D ED, Micrro AF 105 f/2.8D en evt flitske in krijgen ??

                      groeten ,

                      wim
                      Nikon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto Draagtas

                        Oorspronkelijk geplaatst door silver shadow
                        Hey Dirtyharry71,

                        kreeg je dan ook de monopod er in ?????

                        Even serieus nu, zo ik mijn D70, kit-lens, AF 80-200mm f/2.8D ED, AF 80-400 f/4.5-5.6D ED, Micrro AF 105 f/2.8D en evt flitske in krijgen ??

                        groeten ,

                        wim
                        Dat zal waarschijnlijk net lukken:
                        D70 met 80-200 in het midden
                        80-400 links of rechts
                        105 aan de ander kand en platliggend, met daarbovenop de flits....
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto Draagtas

                          Dankjewel CooMa,

                          nog een klein vraagje. Heeft de Velocity 9 ook een rits bovenaan, of kan hem alleen afsluiten met die 3 slotjes?

                          Groeten ,

                          wim
                          Nikon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto Draagtas

                            Oorspronkelijk geplaatst door silver shadow
                            Dankjewel CooMa,

                            nog een klein vraagje. Heeft de Velocity 9 ook een rits bovenaan, of kan hem alleen afsluiten met die 3 slotjes?

                            Groeten ,

                            wim
                            Enkel die drie slotjes, maar dat is voor mij voldoende. De bovenklep komt ver genoeg over de "body" van de tas alles netjes binnen te houden.
                            Het voorste compartiment is trouwens ook uitgebreid genoeg. En in geval van nood kun je nog kokers aan de zijkanten van de tas bevestigen voor extra lenzen e.d. maar dat lijkt me minder practisch...
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto Draagtas

                              In de Fnac voor 49 euro, draagrugzak voor fototoestellen.
                              Stevig genoeg en niet te klein, merk Delsey.

                              Comment

                              Working...
                              X