Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon geruchtenmolen: D2x + F6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon geruchtenmolen: D2x + F6

    De Nikon geruchtenmolen komt echt op toeren:

    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.




    Zelfde artikel, hieronder staat het:
    D2X and F6 : OFFICIAL PRESENTATION to RESELLERS.

    (Please excuse my english, I know it sucks. Thank you !)

    Yesterday at Nikon France, product presentation :
    D2X, F6 and AF-s VR 300/2.8. Nothing else.

    D2X : 12.4 MP, 5 fps, 15 NEF picts buffer. -- Crop x2 = 8fps / 6.9 MP (I don't remember how many pictures in the buffer then)
    ISO 100 to 800, then only 1600 and 3200 accessible by custom settings.

    Faster Wi-Fi and in two ways : the camera can be remotely operated from a computer.
    DXO integrated : each lens is recognised and corrected by DXO in the camera...

    Special setting : individual treatment of bright groups of pixels to avoid or delay overexposure and improve dynamic response.
    Same body as D2H, except a minor improvement on the vertical grip.
    Improved (!) 3D metering system - still 1005 rvb pixels but new algorythm.
    Price in France : 5200 € - VAT included


    Dave --> I don't know how they address the 2x mode in the viewfinder, sorry ! I'll ask my friend tomorrow. By the way : this person is the biggest Nikon reseller in France. I fully trust him : these are NOT rumors. I only wish I could have been there with him. But I'm "just" a pro photographer, not a reseller...

    F6 : replaces F5 and F100. As big as F100. Unlike the F5, it is not monobloc (do you say "monobloc" in english ?) External battery pack available.

    Without it, it needs lithium batteries (!?!) and reaches 5fps. With the MB-something, it uses either 8 AA standard batteries or the same EN-EL4 as D2 series. It then reaches 8fps.
    Improved 3D metering system over the F5, i-TTL also available.
    D2-like AF, adapted to 24x36mm.
    100 % viewfinder. Not interchangeable.

    Construction quality is F5/D2 like. Much better than the plastic F100 (my friend said).
    Price in France : 2200 € - VAT included. => this is good news...

    Availability : I don't know !!! I forgot to ask ! Sorry !

    Die 'special setting' zou een feature zijn die overbelichte gebieden kan verhinderen (staat verder op de fred-miranda forums).


    Jörg
    Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

  • #2
    Re: Nikon geruchtenmolen: D2x + F6

    2x crop?
    Nu breekt mijn klomp!

    Voor de rest:
    sounds too good to be true... (vooral DXO integratie is heel interessant)
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      Re: Nikon geruchtenmolen: D2x + F6

      Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
      2x crop?
      Nu breekt mijn klomp!
      Ik geloof dat ze willen zeggen: als je in 6.9 MP werkt, heb je een 2x crop. Op dpreview is het verder uitgerekend, en in die veronderstelling kom je aan een crop van 1.5x bij 12.4 MP.

      Dus wellicht is het 1.5x bij normaal gebruik, met mogelijkheden tot andere grootte bij een andere resolutie.

      Jörg
      Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

      Comment


      • #4
        Re: Nikon geruchtenmolen: D2x + F6

        Oorspronkelijk geplaatst door VJ
        Ik geloof dat ze willen zeggen: als je in 6.9 MP werkt, heb je een 2x crop. Op dpreview is het verder uitgerekend, en in die veronderstelling kom je aan een crop van 1.5x bij 12.4 MP.

        Dus wellicht is het 1.5x bij normaal gebruik, met mogelijkheden tot andere grootte bij een andere resolutie.

        Jörg

        Ach zo.
        Bedankt om mijn licht op te klaren...
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Re: Nikon geruchtenmolen: D2x + F6

          Toch altijd leuk he Photokina. Al die nieuwe camera's.

          Niet dat het veel uitmaakt want de meesten van ons zitten toch vast aan ons merk maar hoe meer concurrentie hoe beter.

          Ziet er leuk uit deze nieuwe Nikon. Ik vraag mij af hoe goed ze de ruis onder controle hebben met die 12MP 1.5 crop. Maar gezien de resultaten van de 20D zou het wel eens geen probleem kunnen zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon geruchtenmolen: D2x + F6

            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
            Ik vraag mij af hoe goed ze de ruis onder controle hebben met die 12MP 1.5 crop. Maar gezien de resultaten van de 20D zou het wel eens geen probleem kunnen zijn.
            Met maximum ISO 800 (ISO 1600 en 3200 optioneel) en met D2H als voorbeeld zou het wel eens een probleem kunnen zijn.
            Ik vraag mij af wie er nu nog een D2H gaat kopen ?

            Jan.

            EDIT: Dezelfde vraag kon gesteld worden na de introduktie van D70. Wie zal er nu nog een D100 kopen ?
            Last edited by Jan_10D; 15 september 2004, 11:36.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon geruchtenmolen: D2x + F6

              Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
              Met maximum ISO 800 (ISO 1600 en 3200 optioneel) en met D2H als voorbeeld zou het wel eens een probleem kunnen zijn.
              Ik vraag mij af wie er nu nog een D2H gaat kopen ?

              Jan.

              EDIT: Dezelfde vraag kon gesteld worden na de introduktie van D70. Wie zal er nu nog een D100 kopen ?
              Oeps ja ik had niet gezien dat er een max was van ISO800. Hmmm dan zou dat wel eens een probleem kunnen zijn. Het voorspelt alvast niet veel goeds.

              Maar een D2H wel elke sportjournalist die niet kan switchen naar een ander merk zal toch wel een D2H verkiezen denk ik want ISO 800 zal voor veel sportjournalisten toch wel regelmatig te weinig zijn vrees ik.
              Last edited by Kevlar; 15 september 2004, 12:15.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon geruchtenmolen: D2x + F6

                Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D


                EDIT: Dezelfde vraag kon gesteld worden na de introduktie van D70. Wie zal er nu nog een D100 kopen ?
                Een hele boel mensen blijkbaar... .Als je een D100 in RAW gebruikt,waarop ie afgestemd is,doet hij kwalitatief helemaal niet onder voor de D70 (die eerder op JPEG afgestemd is,de RAW is compressed) en als je ze beide eens vastneemt kom je nog wel op enkele andere redenen. Er zullen dus ook nog wel kopers voor de D2H gaan zijn...

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon geruchtenmolen: D2x + F6

                  Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
                  Ach zo.
                  Bedankt om mijn licht op te klaren...

                  Nog even verder gezocht op dpreview; een logische uitleg die ik ben tegengekomen is:
                  bij 6.9 MP heb je een crop van 2x, maar haal je 8 fps.
                  bij de volledige grootte (12.4 MP) heb je een crop van 1.5x en 5 fps.

                  Dit zou dus de reden van de aanwezigheid van die crop 2x verklaren in de camera.


                  Jörg
                  Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon geruchtenmolen: D2x + F6

                    pdf moet wel even geroteerd worden:

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon geruchtenmolen: D2x + F6

                      He, leuk! Dit lijkt het te bevestigen...

                      Mijn Deens is niet zo goed , maar afgaande op de getallen en woorden lijkt het de geruchten te bevestigen...

                      Vraag is natuurlijk: is die pdf gemaakt op basis van de geruchten (er zijn zulke grappenmakers), of niet...


                      Jörg
                      Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon geruchtenmolen: D2x + F6

                        Oorspronkelijk geplaatst door de stanne
                        Als je een D100 in RAW gebruikt,waarop ie afgestemd is,doet hij kwalitatief helemaal niet onder voor de D70 (die eerder op JPEG afgestemd is,de RAW is compressed
                        Als JPEG van de D100 wel even goed was geweest als RAW, dan had ik 2 jaar terug zeker een D100 gekocht en was ik nu Jan_D100.

                        Het is wel opvallend hoe vlug Nikon de achterstand tegenover Canon aan het goedmaken is. Zowel op het gebied van lenzen als van cameras.

                        Jan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon geruchtenmolen: D2x + F6

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                          Als JPEG van de D100 wel even goed was geweest als RAW, dan had ik 2 jaar terug zeker een D100 gekocht en was ik nu Jan_D100.

                          Het is wel opvallend hoe vlug Nikon de achterstand tegenover Canon aan het goedmaken is. Zowel op het gebied van lenzen als van cameras.

                          Jan.
                          Werken in RAW valt best mee hoor.Echt meer werk heb je niet en de mogelijkheden zijn oneindig groter.Persoonlijk zou ik het zonde vinden om met een DSLR niet in RAW te werken.Tuurlijk zijn de bestanden veel groter met de gekende gevolgen.

                          Of Nikon zijn achterstand aan 't goedmaken is weet ik niet. .Ik lig er ook niet wakker van.Het is goed en degelijk materiaal en ik kan er leuke foto's mee trekken.Meer moet dat niet zijn.
                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon geruchtenmolen: D2x + F6

                            Oorspronkelijk geplaatst door de stanne
                            Een hele boel mensen blijkbaar... .Als je een D100 in RAW gebruikt,waarop ie afgestemd is,doet hij kwalitatief helemaal niet onder voor de D70 (die eerder op JPEG afgestemd is,de RAW is compressed) en als je ze beide eens vastneemt kom je nog wel op enkele andere redenen. Er zullen dus ook nog wel kopers voor de D2H gaan zijn...
                            Jammer genoeg is de D100 wel een slak bij het werken in RAW... geef me dan toch maar de D70. En in de tijd dat de D100 de plak zwaaide ging je ook zo maar niet even bij een foto/pc-boer om een CF-kaartje van 1GB, of een Xdrive van 20GB
                            De uiterlijke bouwkwaliteit, en de handgreep zijn inderdaad wel goeie redenen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon geruchtenmolen: D2x + F6

                              Voor als je alle informatie wilt weten heb ik de engelse folder op m'n site gezet. Je kan hem hier downloaden.
                              http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

                              Comment

                              Working...
                              X