Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

het sas te Hasselt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] het sas te Hasselt

    [IMG]IMG_5458kopie by hobbyfotograaf Patrick, on Flickr[/IMG]
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

  • #2
    Re: het sas te Hasselt

    Mooie kleuren in de lucht en een goed gekozen compo, het beeld wordt in vakken verdeeld
    De rechterkant komt bij redelijk onnatuurlijk over qua kleur

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: het sas te Hasselt

      Vind het mooi en zeker warm. Enkel die blauwe zweem valt me wat tegen.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: het sas te Hasselt

        het bootje en de huisjes op de achtergrond zijn een beetje paarsig bij mij.

        misschien eens opnieuw bewerken, want de foto verdient het wel.
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

        Comment


        • #5
          Re: het sas te Hasselt

          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
          Vind het mooi en zeker warm. Enkel die blauwe zweem valt me wat tegen.
          Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
          het bootje en de huisjes op de achtergrond zijn een beetje paarsig bij mij.

          misschien eens opnieuw bewerken, want de foto verdient het wel.
          Die methode van Elzenga hier toepassen.
          Eerst de voorgrondkleurzweem selecteren en klik daarvoor op de kaai rechts in de foto.
          Selecteer nu de woonwijk, de kaai met boot en bomen en de uitlegger. Verfijn uw selectie.
          Maak een nieuwe laag aan.
          Selecteer uw nieuwe laag en in de taakbalk ==> "Bewerken" ==> "Vullen" en in het pop-up venster kiezen voor voorgrondkleur. (Waarschijnlijk staat het standaard al zo).
          Nu gaat uw selectie een volle blauw/grijze kleur hebben.
          Ga nu opnieuw naar de taakbalk selecteer "Afbeelding" ==>"Aanpassingen" ==> "Negatief". De selectiekleur verandert nu in een volle licht beige kleur.
          Nu ga je naar het lagenpalet en wijzig de overvloeimodus van "Normaal" in "Kleur". En nu is uw selectie een volle donkerbruin kleurtje.
          Niet panikeren alles komt in orde.
          Naast de selectie staat er rechts van "Kleur" een klein pijltje, klik nu op het kleine pijltje rechts van "Dekking" " 100%" en verminder de dekking naar een voor u en iedereen een aanvaardbaar kleur.
          In het geval van deze foto zal de dekking op ongeveer 35% liggen, kan lichtjes verschillen van scherm tot scherm. (En ook zien wij niet allemaal een gelijk rood of blauw of geel of gelijk welke andere dan ook.)
          Deselecteer nu uw selectie en uw foto is af.

          @ TS: probeer het eens voor jezelf uit.
          Last edited by Red Falcon; 10 mei 2017, 11:48. Reden: voutje rechtgezed. en beetje betere uitleg
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: het sas te Hasselt

            Zou deze zeker nog eens proberen te herzien, de tips heb je al gekregen hierboven...De foto is het zeker waard..
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment

            Working...
            X