Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WIFI in huis - meten is weten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • WIFI in huis - meten is weten

    Ik zou graag de wifi in ons huis optimaliseren omdat ik het gevoel heb dat het beter kan. Alles werkt wel, maar soms gaat het traag.

    Daarom zou ik in elke kamer de wifi eens willen meten, maar welke app gebruik ik daar best voor ? Android of iOs; ik heb beiden in huis, maar er zijn zoveel apps beschikbaar en ik lees zoveel tegenstrijdige berichten; de ene app is blijkbaar de andere niet.

    Dus wie kan eens een naam van een goede betrouwbare app posten aub ? Dank U
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: WIFI in huis - meten is weten



    Geen idee welke toestellen je hebt, dus hier staat een hoop bij elkaar.
    Nu, zolang je meet met een laptop, tablet of GSM blijft er invloed van de ingebouwde antenne.
    Eigen ervaring is dat je met bepaalde toestellen 'dode' hoeken of plaatsen hebt, die met een ander toestel goede ontvangst geven.

    Er bestaan speciale toestellen voor.
    Mijn ervaring is dat je best voor een paar AP kiest in huis, en dat je de goedkoopste (<70€) best in de winkel laat liggen.
    Toestellen met 3 antennes of meer zijn ook beter dan toestellen met één antenne.

    Ben je ook zeker dat alle toestellen ingesteld zijn als AP (geen DHCP) die aangesloten zijn na je Telenet of Belgacom router/modem?

    Comment


    • #3
      Re: WIFI in huis - meten is weten

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Ik zou graag de wifi in ons huis optimaliseren omdat ik het gevoel heb dat het beter kan. Alles werkt wel, maar soms gaat het traag.

      Daarom zou ik in elke kamer de wifi eens willen meten, maar welke app gebruik ik daar best voor ? Android of iOs; ik heb beiden in huis, maar er zijn zoveel apps beschikbaar en ik lees zoveel tegenstrijdige berichten; de ene app is blijkbaar de andere niet.

      Dus wie kan eens een naam van een goede betrouwbare app posten aub ? Dank U
      Is gewoon speedtest niet voldoende dan, wel steeds voor dezelfde server kiezen.

      Comment


      • #4
        Re: WIFI in huis - meten is weten

        Dat helpt, maar je moet altijd gemiddeldes nemen.

        En altijd beginnen vlak bij de router.

        Comment


        • #5
          Re: WIFI in huis - meten is weten

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Dat helpt, maar je moet altijd gemiddeldes nemen.

          En altijd beginnen vlak bij de router.
          Hier ook een hoop van die dingen te downloaden, maar heb er zelf geen ervaring mee, alle testen zitten hier tegen de 200 Megabit/s
          Overzicht van gratis apps en software om uw WiFi signaalsterkte te meten. &#9989; Beschikbaar voor computer, tablet en smartphone. &#9989; Gratis downloaden.

          Comment


          • #6
            Re: WIFI in huis - meten is weten

            Ik had gisteren even "wifi analyser" op de android gezet.


            Die gaf als "link speed" 144 Mbps ( NAAST mijn acces point ! )

            Zal straks als ik thuis ben nog es meten.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: WIFI in huis - meten is weten

              M. Bekijk eens: https://play.google.com/store/apps/d...analyzer&hl=nl
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: WIFI in huis - meten is weten

                InsSider ? Acrylic WiFi Home ?

                Comment


                • #9
                  Re: WIFI in huis - meten is weten

                  Mijn resultaat 2 min geleden.


                  Comment


                  • #10
                    WIFI in huis - meten is weten

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Wel even afstand tot router vermelden.
                    Net naast de router is dit normaal, op 10 meter afstand is dat heel goed.
                    Ga eens in de andere hoek van je woning staan achter een muur en test daar ook nog eens. [emoji1]

                    Edit: Ik beweer niet dat uw reactie verkeerd is hé.
                    Ik wil enkel bedoelen dat het WiFi-bereik goed is als heel de woning goede dekking heeft.
                    Daarom is meten op verschillende locaties aangeraden. [emoji1]

                    En eigenlijk doen we hiermee geen ideale test want we zitten aan de limiet van de provider en niet aan die van de WiFi.
                    Maar nut aan sneller is enkel goed voor lokaal netwerk of wanneer de providers de limiet verhogen.
                    Last edited by VerSeg; 9 mei 2017, 19:45.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: WIFI in huis - meten is weten

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Wel even afstand tot router vermelden.
                      Net naast de router is dit normaal, op 10 meter afstand is dat heel goed.
                      Ga eens in de andere hoek van je woning staan achter een muur en test daar ook nog eens. [emoji1]

                      Edit: Ik beweer niet dat uw reactie verkeerd is hé.
                      Ik wil enkel bedoelen dat het WiFi-bereik goed is als heel de woning goede dekking heeft. [emoji1]
                      Router staat hier centraal in het huis hoge opstelling en de reële afstand is ongeveer rond de 7 meter schat ik.
                      Vroeger was dat een stuk trager, maar een tijd geleden hadden ze bij Telenet een actie, waar
                      ze alles eens gratis op punt kwamen zetten, ik heb dan mijn oude router in mijn werplaats laten zetten
                      en centraal een nieuwe laten zetten, volgens de technieker het beste wat zij in huis hadden.
                      Ondertussen heb ik alles op naam laten configureren, zelf ken ik daar namelijk weinig van,
                      en ik wilde dat wie hier komt gewoon en vrij gemakkelijk van mijn wifi gebruik kan maken.
                      In mijn werkplaats hangt dus gewoon de naam van het netwerk en de login aan de kast, heel simpel dus.
                      In ieder geval, die mens heeft er alles aan gedaan om er het max uit te halen en bovendien alle verbindingen
                      en instellingen mooi op tekening gezet.
                      Router is een Netgear Nighthawk AC1900 R7000 staat daar op, geen idee of dat de beste zijn, maar ik
                      heb er alvast geen problemen mee, ken er zelf niet veel van.
                      Ik weet ook niet of dat wat uitmaakt, maar de glasvezel ligt hier tot 15 meter voor ons deur en slechts drie aangeslotenen
                      op die kast.
                      Abo is Wigo Business.
                      Last edited by Guest42; 9 mei 2017, 20:31.

                      Comment


                      • #12
                        Re: WIFI in huis - meten is weten

                        Zojuist eens de test gedaan op mijn tablet, op ongeveer 5 meter afstand en met een muur er tussen,
                        is een stuk trager, maar het werkt prima voor mijn tablet.


                        Use Speedtest on all your devices with our free desktop and mobile apps.

                        Comment


                        • #13
                          Re: WIFI in huis - meten is weten

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Zojuist eens de test gedaan op mijn tablet, op ongeveer 5 meter afstand en met een muur er tussen,
                          is een stuk trager, maar het werkt prima voor mijn tablet.

                          http://www.speedtest.net/my-result/i/2086678579
                          Is toch nog goed genoeg, zeker om wat te surfen. [emoji1]

                          Allemaal afhankelijk van wat men allemaal wil doen, niet iedereen zit continu te downloaden of te streamen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: WIFI in huis - meten is weten

                            Op de laptop ( bedraad )

                            Ping 11 ms DOWNLOAD 191 Mbps UPLOAD 19 Mbps



                            Op tablet ( 50 cm van WAP ! )

                            Ping 9 ms DOWNLOAD 51 Mbps UPLOAD 19 Mbps ===> is dat niet veel te zwak ????
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: WIFI in huis - meten is weten

                              Wel opletten dat er niet te veel toestellen van dezelfde wifi-bron tappen.
                              Hoe meer toestellen mee verbonden zijn hoe minder Mbps er zal zijn per toestel.
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment

                              Working...
                              X