Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flikken Maastricht: met welke auto rijdt Wolfs?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flikken Maastricht: met welke auto rijdt Wolfs?

    Ik vind Flikken Maastricht één van de betere Nederlandstalige crimi's, hoewel ik de aflevering van gisteravond (geschreven en geregisseerd door Victor Reinier, die ook de rol van Floris Wolfs voor zijn rekening neemt) misschien net iets minder vond.
    Maar m'n vraag is eigenlijk: met welke mooie auto rijdt hij in de serie? Ik ben geen autofreak, maar dit lijkt me toch iets speciaals. Of niet? Dank bij voorbaat voor een antwoord.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Flikken Maastricht: met welke auto rijdt Wolfs?

    Comment


    • #3
      Re: Flikken Maastricht: met welke auto rijdt Wolfs?

      Wow! Fantastisch! Bedankt! Ik had zelf al wat gegoogeld, maar vond nergens een aanknopingspunt. Goeie site trouwens; ik gebruik al jaar en dag iMDB, maar had geen weet dat er eentje speciaal voor auto's was.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Flikken Maastricht: met welke auto rijdt Wolfs?

        In Nederland kent men geen Flikken: deze minachtende bijnaam voor de politie is een typisch Vlaamse. In Noord-Nederland is de minachtende bijnaam voor de politie 'Smerissen' en in Zuid-Nederland noemen ze hen 'Wouten' vooral het laatste ervaren sommige agenten als zeer grievend.
        Voor Flikken Maastricht hebben de Randstedelijk TV makers deze naam overgenomen van de Belgische serie Flikken Antwerpen. TV serie Flikken Maastricht is het slechte aftreksel van het origineel de veel betere TV serie 'Flikken Antwerpen'. De Maastrichtse versie werd voor 80% opgenomen in de Studio's in Noord Holland alleen enkele buitenopnamen vonden in Maastricht plaats. Bij de acteurs zit niet een Limburger en ze spreken allen met een Noord-Hollands accent. Zo is er ook een TV serie ‘Smerissen’ die zich afspeelt in de Noord-Brabantse stad Tilburg, ook weer typisch voor die Randstedelijke TV makers want de bijnaam Smerissen wordt in Brabant nergens gebruikt, in deze (slechte serie) spelen wel Brabantse acteurs.

        Comment


        • #5
          Re: Flikken Maastricht: met welke auto rijdt Wolfs?

          Zo zie je maar dat het begrip "mooi" een persoonlijke indruk weergeeft.
          Ik zou nog liever gezien worden in een Skoda dan in deze wiebelende tank.

          Comment


          • #6
            Re: Flikken Maastricht: met welke auto rijdt Wolfs?

            Tja, over smaken en kleuren....
            Als je Victor Reinier googlet, vind je dat hij ondermeer meewerkt (schrijven en regisseren) aan Flikken Rotterdam. Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Victor_Reinier
            Het Vlaams is dus toch noordwaarts aan het trekken!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Flikken Maastricht: met welke auto rijdt Wolfs?

              Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
              In Nederland kent men geen Flikken: deze minachtende bijnaam voor de politie is een typisch Vlaamse. In Noord-Nederland is de minachtende bijnaam voor de politie 'Smerissen' en in Zuid-Nederland noemen ze hen 'Wouten' vooral het laatste ervaren sommige agenten als zeer grievend.
              Voor Flikken Maastricht hebben de Randstedelijk TV makers deze naam overgenomen van de Belgische serie Flikken Antwerpen. TV serie Flikken Maastricht is het slechte aftreksel van het origineel de veel betere TV serie 'Flikken Antwerpen'. De Maastrichtse versie werd voor 80% opgenomen in de Studio's in Noord Holland alleen enkele buitenopnamen vonden in Maastricht plaats. Bij de acteurs zit niet een Limburger en ze spreken allen met een Noord-Hollands accent. Zo is er ook een TV serie ‘Smerissen’ die zich afspeelt in de Noord-Brabantse stad Tilburg, ook weer typisch voor die Randstedelijke TV makers want de bijnaam Smerissen wordt in Brabant nergens gebruikt, in deze (slechte serie) spelen wel Brabantse acteurs.
              @Eenbes; een kleine correctie
              Ik had nog nooit van Flikken Antwerpen gehoord, en heb een beetje gesurfd: oorspronkelijk was er "Flikken" en dat speelde in Gent met oa Andrea Crooneberghs, en blijkbaar werd "Zone stad" blijkbaar voordien "Flikken Antwerpen" genoemd maar werd onder druk van de VRT en One-Eye "zone stad" genoemd. Flikken Maastricht is dus een rechtstreekse afstammeling van "Flikken" van de VRT. Ik vond zowel "Flikken" als "Flikken Maastricht" niet slecht. "Zone stad" of "Flikken Antwerpen heb ik nooit gezien wegens mijn persoonlijke hekel aan reclame

              Comment


              • #8
                Re: Flikken Maastricht: met welke auto rijdt Wolfs?

                Les, kan mij niet schelen waar het opgenomen is en hoe ze spreken: ik vind het ook een schitterende serie!
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Flikken Maastricht: met welke auto rijdt Wolfs?

                  Als je het niet goed vindt, kijk je toch niet?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flikken Maastricht: met welke auto rijdt Wolfs?

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    .................................
                    Maar m'n vraag is eigenlijk: met welke mooie auto rijdt hij in de serie? Ik ben geen autofreak, maar dit lijkt me toch iets speciaals. Of niet? Dank bij voorbaat voor een antwoord.
                    Dat is inderdaad een "speciale" wagen in alle opzichten.
                    Hij is onder de naam "Chrysler 300 -300M - 300C" en "Dodge" op de markt gekomen. De Dodge Magnum alleen in Station Wagon tot 2010 of zo.
                    De laatste jaren van zijn Europese carrière had hij de naam en de grille van "Lancia" overgenomen. Toen is zijn verkoop ineen gestuikt.
                    De wagen op de foto is dus een "Lancia Thema". Historisch gezien vind ik die naam een.....schande.
                    In Europa wordt die niet meer verkocht, het merk Lancia wordt trouwens afgebouwd. Na de Ypsilon is het gedaan met Lancia.

                    Nu wordt die auto nog verkocht in de USA onder de naam "Chrysler 300".

                    Mercedes-Benz: De "300" is gebouwd op het platform van de (vorige-vorige) Mercedes E-klasse.
                    Toen hij in Europa verkocht werd met een Diesel motor was dat trouwens een 3.0 V6 Mercedes motor.
                    De wagens voor Europa werden in Graz, Oostenrijk gebouwd.
                    De amerikaanse auto's worden in Canada gebouwd.

                    Ik heb het altijd een mooie wagen gevonden, vooral in Station Wagen uitvoering. De Lancia snoet die ze er naderhand op geplakt hebben vind ik verschrikkelijk.
                    -----FOTO-----

                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Flikken Maastricht: met welke auto rijdt Wolfs?

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Zo zie je maar dat het begrip "mooi" een persoonlijke indruk weergeeft.
                      Ik zou nog liever gezien worden in een Skoda dan in deze wiebelende tank.
                      http://pics.imcdb.org/12851/snap7616.jpg
                      Die wiebelende tank is een Lancia Thema,een soort europese versie van Cadillac na overname of participatie in Fiat door GM.
                      Nooit een succes geweest.
                      De oorspronkelijke Lancia's waren uit een heel ander hout gesneden,alhoewel de vroegere Thema (jaren 80) ook niet direct de sportieve berline was maar toch zeer goed reed, toch veel beter dan dit misbaksel.
                      Lancia baseerde zich op hun rally-verleden.Lancia Fulvia,Beta-coupe en de fameuse Stratos.Sommige zaken werden zo in hun normale versies overgenomen.
                      Spijtig dat dit merk teloor gegaan is.Alleen nog verkrijgbaar blijkbaar in Italië in de kleine versies.
                      Last edited by LesC; 8 mei 2017, 20:06. Reden: quote hersteld

                      Comment


                      • #12
                        Re: Flikken Maastricht: met welke auto rijdt Wolfs?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                        Dat is inderdaad een "speciale" wagen in alle opzichten.
                        Hij is onder de naam "Chrysler 300 -300M - 300C" en "Dodge" op de markt gekomen. De Dodge Magnum alleen in Station Wagon tot 2010 of zo.
                        De laatste jaren van zijn Europese carrière had hij de naam en de grille van "Lancia" overgenomen. Toen is zijn verkoop ineen gestuikt.
                        De wagen op de foto is dus een "Lancia Thema". Historisch gezien vind ik die naam een.....schande.
                        In Europa wordt die niet meer verkocht, het merk Lancia wordt trouwens afgebouwd. Na de Ypsilon is het gedaan met Lancia.

                        Nu wordt die auto nog verkocht in de USA onder de naam "Chrysler 300".

                        Mercedes-Benz: De "300" is gebouwd op het platform van de (vorige-vorige) Mercedes E-klasse.
                        Toen hij in Europa verkocht werd met een Diesel motor was dat trouwens een 3.0 V6 Mercedes motor.
                        De wagens voor Europa werden in Graz, Oostenrijk gebouwd.
                        De amerikaanse auto's worden in Canada gebouwd.

                        Ik heb het altijd een mooie wagen gevonden, vooral in Station Wagen uitvoering. De Lancia snoet die ze er naderhand op geplakt hebben vind ik verschrikkelijk.
                        -----FOTO-----

                        Dank voor die bijkomende uitleg, Skitch, ik heb weer wat bijgeleerd, en dat is op mijn leeftijd (67) altijd mooi meegenomen! Ik heb het hier al herhaald: ik ben geen autofreak (meer nog: ik ken er geen kl*ten van!), maar de auto van Wolfs vind ik persoonlijk erg mooi. Weet je dat ik zelfs aan een Bentley dacht (zoveel ken ik dus van auto's)?
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Flikken Maastricht: met welke auto rijdt Wolfs?

                          Nog een tip:
                          Met Nederlandse kentekenplaten kan je de gegevens van de auto opvragen.
                          https://ovi.rdw.nl/ "72-ZGT-6" invullen!
                          Deze wagen moet dus vóór 22/10/2017 naar de technische controle.
                          Hij is ingeschreven als : Taxi, ingericht voor het vervoer van ten hoogste 4 personen buiten de bestuurder.
                          Heeft een Euro 5 Diesel motor.
                          Kosten : Bruto BPM € 19091, Catalogusprijs € 63611
                          Enz.....
                          Last edited by Skitch; 8 mei 2017, 20:43.
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Flikken Maastricht: met welke auto rijdt Wolfs?

                            Wow
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Flikken Maastricht: met welke auto rijdt Wolfs?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht

                              Ik heb het altijd een mooie wagen gevonden, vooral in Station Wagen uitvoering. De Lancia snoet die ze er naderhand op geplakt hebben vind ik verschrikkelijk.
                              -----FOTO-----


                              Mij niet kwalijk nemen Skitch, maar persoonlijk vind ik de Lancia neus veel eleganter.
                              Ik zou nooit een Italiaanse wagen kopen, maar sinds mijn jeugd vind ik de Italiaanse auto's wel heel mooi.
                              Enkel de Porsche 911 Carrera S vind ik naast de Mercedes-AMG SL 63 mooie auto's, maar ik wil er niet echt zoveel geld voor geven.

                              Ene BTW, Lancia heeft toch nog altijd meer standing dan Skoda. (Nu ga ik op mijn kap krijgen zeker?)
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X