Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Password recovery word en excel documenten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Password recovery word en excel documenten

    Ik heb van mijn oude pc's een paar lang niet geopende MSWord en excel documenten die paswoord beveiligd waren. Documenten aangemaakt in MS Office'97.
    Paswoord(en) natuurlijk allang vergeten. Hoe kan ik die documenten alsnog openen of paswoorden achterhalen?

    Freewordexcelpassword geprobeerd maar dat hielp niet (en lijkt ook weinig effectief volgens sommige commentaren).

  • #2
    Re: Password recovery word en excel documenten

    Ik heb hetzelfde een aantal jaren geleden meegemaakt met een Word-document. Uiteindelijk online een oplossing gevonden. Digitaal opgestuurd, en je krijgt de eerste lijn teruggestuurd, met de prijs voor volledig ontsluiten. Prijs viel mee, maar ik herinner het me niet mee. Het ging alleszins om een erg belangrijk document, dus ik heb betaald voor het openen...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Password recovery word en excel documenten

      Heb je computer met Cuda cores? Dan kun je eventueel proberen het wachtwoord te achterhalen door veel mogelijke combinaties uit te proberen.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Password recovery word en excel documenten

        LOL. Het paswoord zit onversleuteld in het document. Met een HEX editor kan je die zo uitlezen.
        Online bestaan daar tools voor die dit voor jou doen.

        Comment


        • #5
          Re: Password recovery word en excel documenten

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          LOL. Het paswoord zit onversleuteld in het document. Met een HEX editor kan je die zo uitlezen.
          Online bestaan daar tools voor die dit voor jou doen.
          Dat zou ik wel eens willen zien: ik heb eens een beveiligd excel documentje aangemaakt en er een HEX editor op losgelaten. Niks paswoord te vinden...
          Als je een PM met je e-mailadres stuurt wil ik je gerust zo'n bestandje doorsturen, je mag dan het door jou gevonden paswoord in dit topic bekend maken.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Password recovery word en excel documenten

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Dat zou ik wel eens willen zien: ik heb eens een beveiligd excel documentje aangemaakt en er een HEX editor op losgelaten. Niks paswoord te vinden...
            Als je een PM met je e-mailadres stuurt wil ik je gerust zo'n bestandje doorsturen, je mag dan het door jou gevonden paswoord in dit topic bekend maken.
            Juist! Dat heb ik destijds met mijn document ook gedaan: bezorgd aan iemand die het zou kunnen openen. Niet gelukt. Maar zoals boven dus gezegd: online een oplossing gevonden.
            Dit was mijn topic destijds: http://forum.belgiumdigital.com/f59/...jt-216622.html
            Last edited by LesC; 10 mei 2017, 13:08.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Password recovery word en excel documenten

              Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
              Ik heb van mijn oude pc's een paar lang niet geopende MSWord en excel documenten die paswoord beveiligd waren. Documenten aangemaakt in MS Office'97.
              Probeer deze eens: https://www.elcomsoft.com/aopr.html
              Succes!

              Comment


              • #8
                Re: Password recovery word en excel documenten

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                ... Maar zoals boven dus gezegd: online een oplossing gevonden.
                En waar heb je die online gevonden?

                Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
                Probeer deze eens: https://www.elcomsoft.com/aopr.html
                Succes!
                Dank voor de suggestie maar... als ik wat rond google vind ik weinig positieve ervaringen, zo bvb op cnet : "Basic password removal software, can crack simple password only" ? Heb jij ervaring hiermee?

                Comment


                • #9
                  Re: Password recovery word en excel documenten

                  Ik weet het niet meer, Wasbeer, maar ik heb nu een datum (van mijn soortelijke topic op BD) en misschien kan ik aan de hand daarvan in m'n digitale briefwisseling iets terugvinden. Ik doe m'n best, maar reken er niet te hard op...
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Password recovery word en excel documenten

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                    Heb je computer met Cuda cores? Dan kun je eventueel proberen het wachtwoord te achterhalen door veel mogelijke combinaties uit te proberen.

                    For anyone that is not familiar with it, Hashcat is one of the most well known password cracking tools at the moment, primarily due to it’s lightning fast speed. There are several versions of…


                    For anyone that is not familiar with it, Hashcat is one of the most well known password cracking tools at the moment, primarily due to it’s lightning fast speed. There are several versions of the tool, allowing it to take advantage of different platforms, including ocl-hashcat and cuda-hashcat.

                    On the latest update of the tool (October, 2014) there was a significant addition that did not get the buzz that it should have created. That is the ability to crack Microsoft Office password hashes across all different versions (97-2003, 2007, 2010, 2013). This addition appears to have been added only to the GPU enabled versions of hashcat (ocl-hashcat, cuda-hashcat) at the moment.
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      Re: Password recovery word en excel documenten

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                      Heb je computer met Cuda cores? Dan kun je eventueel proberen het wachtwoord te achterhalen door veel mogelijke combinaties uit te proberen.
                      Dat was Latijn voor mij maar heb het nu opgezocht: ene met AMD Radeon RX 460-graphics en ene met Nvidia GeForce GT230. Die laatste zou dus OK moeten zijn?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Password recovery word en excel documenten

                        Dit wordt toch wel wat technisch. Ik zal je PM sturen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Password recovery word en excel documenten

                          Goh weet je wat het idee is. Een videokaart kan heel snel en veel berekeningen tegelijk uitvoeren. Wel van een bepaalde simpele soort type berekening. De zogenaamde Cuda cores zijn die zogenaamde rekeneenheden waarvan er naar verhouding veel van opzitten, deze kan je gebruiken om bv met minder ethische tools wachtwoorden te achterhalen. Dan kan je dus razend snel veel ww uitproberen, tot je de juiste ww hebt gevonden.
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

                          Comment


                          • #14
                            Re: Password recovery word en excel documenten

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                            En waar heb je die online gevonden?



                            Dank voor de suggestie maar... als ik wat rond google vind ik weinig positieve ervaringen, zo bvb op cnet : "Basic password removal software, can crack simple password only" ? Heb jij ervaring hiermee?
                            Allen met dit: https://www.elcomsoft.com/edpr.html
                            Deed wat er van verwacht werd. ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Password recovery word en excel documenten

                              Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
                              Allen met dit: https://www.elcomsoft.com/edpr.html
                              Deed wat er van verwacht werd. ;-)
                              Voor die prijs mag het wel........
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X