Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photobooth - flitslicht met afstandsbediening laten werken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photobooth - flitslicht met afstandsbediening laten werken

    Hallo, ik ben aan het prullen om een photobooth te maken maar ergens ga ik de mist in.

    Wat wil ik bereiken:
    Afstandsbediening (draadloos) waarop iemand drukt, na 6 seconden (zelfontspanner) gaat het flitslicht en het fototoestel af, foto is klaar!

    Wat krijg ik:
    Een zwarte foto... zelfontspanner, afstandsbediening en flitslicht werken niet samen. Ook zonder de zelfontspanner gaat het mis want dan krijg ik zwarte foto.

    De volgende dingen heb ik in mijn bezit:[*]Flitslicht Delicacy 200 met trigger en receiver van Jinbei[*]Draadloze afstandsbediening/ontvanger van Hahnel[*]Nikon D7100

    Mijn opstelling:
    Op het flitsschoentje van de d7100 staat eerst de ontvanger van de draadloze afstandsbediening. Deze is met kabeltje nog eens verbonden met gps-verbinding fototoestel. Op de ontvanger staat de ontvanger van het flitslicht (studiolicht).

    Iemand suggesties? Tips? Of een idee om het over een heel andere boeg te gooien?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Photobooth - flitslicht met afstandsbediening laten werken

    Lensdop vergeten? 😉
    Serieus nu.
    Is het volledig zwart, of enkel heel donker?
    Zie je de flitser af gaan?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Re: Photobooth - flitslicht met afstandsbediening laten werken

      Het probleem zit hem bij de afstandbediening die in de flitschoen zit en de trigger van de flits die in die afstandbediening zit.

      De enige manier is om de afstandbediening gewoon met het kabeltje aan de camera te hangen en de flitstrigger direct in de flitschoen van de camera te plaatsen.
      De afstandbediening triggert de camera en de camera triggert op zijn beurt de flits. Anders krijg je synchronisatieproblemen.

      Pocketwizards gebruiken voor zoiets een relay systeem.
      Je triggert de camera op kanaal 1 en de camera gebruikt dezelfde tranciever om de flits automatisch via 1 kanaal hoger te triggeren.
      Last edited by zunoel; 8 mei 2017, 21:16.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Photobooth - flitslicht met afstandsbediening laten werken

        Inderdaad... trigger op flitsschoen en afstandsbediening gewoon met kabeltje aan toestel... TNX!

        Comment

        Working...
        X