Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Android vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Android vraagje

    Ik heb een smartphone en een google account, mijn vrouw eveneens.
    Ik zou willen bereiken dat mijn agenda ook op haar smartphone gesynchroniseerd wordt.

    Ik heb op haar smartphone mijn Google account toegevoegd. Ik heb daar enkel "agenda" als te synchroniseren aangevinkt.
    Bij haar account heb ik alles aangevinkt behalve de agenda.

    Ik dacht dat, als ik nu op mijn smartphone een afspraak inbreng dat die ook bij haar zou gesynchroniseerd worden (en omgekeerd). Dat lijkt niet het geval te zijn, tenzij dit een hele tijd gaat duren.

    Is mijn zienswijze nu juist of zit ik ergens verkeerd ? Dank om mee te denken.
    Last edited by nete; 7 mei 2017, 17:34.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Android vraagje

    Via android weet ik het niet, maar op je PC kan je in google-agenda de agenda van een kennis toevoegen
    Belangrijk: Wees voorzichtig wanneer je je agenda deelt en kies waartoe anderen toegang hebben. Iedereen met volledige toegangsrechten voor je agenda kan het volgende doen: Reageren op uitnodiging

    Of een groepsagenda maken
    Als beheerder op het werk of op school kunt u agenda's maken om te delen met mensen in uw organisatie. Deze worden groepsagenda's genoemd. U kunt bijvoorbeeld een gedeelde groepsagenda maken met de vr

    Comment


    • #3
      Re: Android vraagje

      In agenda zelf kan je bij instellingen een account toevoegen.

      En ik denk dat zij ook moet opletten hoe dat ze een agendapunt toevoegt. Want ook wanneer je een agenda item aanmaakt kan je bovenaan kiezen onder welke account dit punt valt. Misschien staat dit nog niet goed bij haar.
      Last edited by Tonerider; 7 mei 2017, 18:32.

      Comment


      • #4
        Android vraagje

        In agenda moet je kiezen welke agenda je wil zien.
        Nadien moet men bij aanmaak van een afspraak de juiste kiezen.
        Android onthoudt steeds de laatst geselecteerde agenda bij aanmaak van een nieuwe afspraak.

        De rest van je zienswijze is correct.
        Zelf doe ik dat eigenlijk ook zo.
        Last edited by VerSeg; 7 mei 2017, 18:42.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Android vraagje

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          In agenda moet je kiezen welke agenda je wil zien.
          Nadien moet men bij aanmaak van een afspraak de juiste kiezen.
          Android onthoudt steeds de laatst geselecteerde agenda bij aanmaak van een nieuwe afspraak.

          De rest van je zienswijze is correct.
          Zelf doe ik dat eigenlijk ook zo.
          Het advies van nabi gevolgd, echter zonder resultaat. Er is wel één keer een synchronisatie geweest, op haar scherm krijg ik de toestand van een paar uur geleden, maar als in mijn agenda nu een afspraak toevoeg zie ik die bij mij verschijnen, maar niet bij haar, terwijl ik bij haar enkel mijn agenda aangevinkt heb als te gebruiken en te synchroniseren. Als mijn vrouw bij haar in mijn agenda een afspraak inbrengt is die dan weer niet te zien in mijn agenda.
          Als ik op haar GSM op refresh klik gebeurt er ogenschijnlijk niks, als ik bij mij refresh dan krijg ik een 5 keer pinkend kadertje "updating" maar er gebeurt evenmin iets.
          Vermits het bij u werkt zal er hier wel ergens een foutje zitten, da's allicht omdat men zo'n logische instelling zo hopeloos ingewikkeld maakt.

          Misschien best alles annuleren en dan beginnen met op de laptop bij Google de account van mijn vrouw delen, en pas daarna op de smartphones beginnen ?
          Last edited by nete; 7 mei 2017, 19:54.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Android vraagje

            Google is inderdaad niet het eenvoudigste op dat gebied, werkt soms voor iets onverklaarbaar niet meer.
            Het zou eenvoudig moeten zijn, maar er zijn zoveel settings mogelijk dat het uiteindelijk niet altijd eenvoudig is.

            Persoonlijk werk ik nog liever met de agenda van Outlook.com en daar nog nooit synchronisatieproblemen gehad.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Android vraagje

              Geen probleem. Ik heb 3 Gmail adressen, waarvan 1 gemeenschappelijk. Mijn echtgenote kan probleemloos mijn gemeenschappelijke e-mailadressen en agenda zien.
              Je stelt het gemeenschappelijk e-mailadres op de twee smartphones in. Dit werkt perfect zowel op mijn android als op mijn iPad en mijn vrouw haar iPhone en iPad.

              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: Android vraagje

                Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                Geen probleem. Ik heb 3 Gmail adressen, waarvan 1 gemeenschappelijk. Mijn echtgenote kan probleemloos mijn gemeenschappelijke e-mailadressen en agenda zien.
                Je stelt het gemeenschappelijk e-mailadres op de twee smartphones in. Dit werkt perfect zowel op mijn android als op mijn iPad en mijn vrouw haar iPhone en iPad.

                Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
                Bedankt voor de tip, maar dat vind ik nu net het probleem: ik heb mijn gmail adres, mijn echtgenote heeft haar gmail adres. Ik heb op haar smartphone een account toegevoegd met mijn gmail adres en op de laptop mijn gmail account gedeeld met de hare. In haar kalender app stel ik in dat de gegevens moeten gehaald worden vanaf mijn account (wat dus niet werkt).
                Waarom zou ik nu nog een derde gmail account moeten aanmaken ? Ik denk dat het dan een nog veel grotere soep gaat worden. Ik zou niet weten waarom haar kalender app dan wel die derde account agenda zou gaan uitlezen.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Android vraagje

                  Een eerste, derde of vijfde maakt niet uit hé.
                  Vermoedelijk gewoon zijn situatie als voorbeeld gegeven.

                  Maar waarom dat delen instellen via de PC/portable?

                  Als men de account volledig toevoegt op het toestel, dan moet er niet eens iets gedeeld worden.
                  Delen is enkel nodig als men die account niet toevoegt en men vanuit een andere account toegang wil hebben.

                  Ik deel niets, maak mijn account aan op het toestel van mijn vrouw en laat enkel de agenda synchroniseren.
                  Het is ook met die account dat ik apps koop ... zo heeft zij die ook meteen ter beschikking.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Android vraagje

                    Tja Verseg, ik heb indertijd voor haar toestel een eigen gmail-account aangemaakt, vandaar. Ik kan misschien eens overwegen om te switchen.

                    Ik heb nog wat zitten lezen her en der en het lijkt nu te werken, vraag me niet welke instellingen ik nu juist nog heb moeten aanpassen. (maar ik heb wel niet in het wilde weg zitten klikken hoor)
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Android vraagje

                      Beste manier is uw agenda delen met je vrouw,
                      De nodige info vind je bij
                      Belangrijk: Wees voorzichtig wanneer je je agenda deelt en kies waartoe anderen toegang hebben. Iedereen met volledige toegangsrechten voor je agenda kan het volgende doen: Reageren op uitnodiging


                      Dan moet je bij Android aangeven welke agenda(s) je wilt zien en synchroniseren.
                      En dat doe je bij de instellingen voor accounts.


                      Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Android vraagje

                        In agenda instellingen aanpassen en het zou moeten werken.
                        De derde account is niet nodig hoor, bij mij is het gewoon zo georganiseerd. Een privé-account, 1 gemeenschappelijke account, 1 vervaldag-account (die ik trouwens vanop iCloud naar Gmail heb overgezet) en daarnaast nog een werkaccount. Ze worden elk met verschillende kleurtjes in mijn agenda-app weergegeven.
                        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Android vraagje

                          Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                          Beste manier is uw agenda delen met je vrouw,
                          De nodige info vind je bij
                          Belangrijk: Wees voorzichtig wanneer je je agenda deelt en kies waartoe anderen toegang hebben. Iedereen met volledige toegangsrechten voor je agenda kan het volgende doen: Reageren op uitnodiging


                          Dan moet je bij Android aangeven welke agenda(s) je wilt zien en synchroniseren.
                          En dat doe je bij de instellingen voor accounts.


                          Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
                          Daar heb ik o.a. ook de "mosterd" gehaald.
                          Iedereen bedankt om mee te denken.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment

                          Working...
                          X