Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf eerste camera!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf eerste camera!

    Hallo iedereen,

    Vandaag ben ik lid geworden van belgium digital forum omdat ik gehoord heb dat ik hier terecht kan met mijn vragen over een fototoestel.

    Ik graag zou willen starten mij op te bouwen naar een digitale fotograaf voor in de vrije tijd, als hobby en misschien ook tijdens bepaalde evenemten.
    In de vrije tijd wil ik mij dan ook gaan gerichten, op mijn brandweer leven, reizen, uitstapje en ook foto's voor webdesign misschien. ( nog niet zekers

    Zelf heb ik al eens rond gekeken naar de verschillende soorten camera's die er zijn, maar spijtig genoegd weet ik niet waar te beginnen eigenlijk.
    verschillende merken, dpi, lenzen enz.. prijs kwaliteit is er ook natuurlijk.

    Zou graag eens luisteren wat jullie mening is over de eerste aanschaf van een camera.
    ik zat aan een prijs te denken van 500 euro? ongeveer.. Er boven of er onder komt niet op een aantal eurotjes aan.

    Ben benieuwd naar de gedachten en voorstellen.

    Met vriendelijke groeten,
    Dave
    Last edited by Franciskine; 7 mei 2017, 12:53.

  • #2
    Re: Aanschaf eerste camera!

    Je zult specifieker moeten zijn.... probeer eens te omschrijven wat voor soort beelden je voor ogen hebt op je reizen/uitstapjes||evenementen

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf eerste camera!

      Bridge, compact..... verwisselbare lenzen? Heb je al beslist welke categorie je verkiest?
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf eerste camera!

        En ook, wat is je ervaring tot nu toe?

        Voor een 500 euro kun je al een goede compact of een zelfs een bridge kopen. Als je echter voor een DSLR gaat (reflex met verwisselbare lenzen) zul je jouw keuze moeten beperken tot ofwel een minimum kit (die daarom niet slecht hoeft te zijn) ofwel gaan kijken in de rubriek 'aangeboden' en voor tweedehands gaan.

        Altijd moeilijk om iemand te helpen kiezen, aangezien er zoveel variabelen zijn...
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf eerste camera!

          Mijn ervaring is tot nu toe beginners niveau eigenlijk.
          Heb altijd met een simpel compact camera gewerkt.

          @in2lapland: Wat voor beelden ik voor mijn zie.. hohja... moeilijke vraag eigenlijk.
          Bij vakantie en andere..... zit ik met de gedachten van landschap beelden, zicht, diepte beeld... moeilijk... dan zou ik nog richting mijn brandweer gaan en dat zijn natuurlijk weer andere beelden.

          @Franciskine ben nog maar een beginner eigenlijk.. als je een deftige toestel kan kopen en kan er wat jaarkes mee doen en ervaring opdoen met andere lenzen..

          @philippeDeli. mijn budget ligt op die prijs een beetje. Het is niet de bedoeling dat ik direct om de 2 jaar een ander ga kopen. Mijn ervaring zoals ik hier boven al gezegd heb. Zou wel inderdaad willen gaan voor Nikon.. met voor zou een beginner best starten.

          Weet dat dit een moeilijke vraag..


          even wat opgezocht wat ik altijd wel heel mooi vind van beelden.

          https://www.google.be/search?q=fotog...w=2560&bih=950
          Last edited by Deefje85; 7 mei 2017, 16:59.

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf eerste camera!

            Als beginner met een beperkt budget......beetje breedhoek en een klein beetje tele... : kijk hier eens naar

            Nikon D3400 DSLR Zwart + 18-105mm VR
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaf eerste camera!

              Ik denk dat je wel weg zult kunnen komen met

              objectieven:
              - 18-105/140mm (f/3.5-5.6)
              - 17-50/70mm (f/2.8 | f/2.8-4)

              later kan je dan nog investeren in
              - 10/12-20/24mm
              - 70-200mm (f/f2.8 || f/4)

              body:
              D3200/D3300/D5200/D5300
              Canon 600D/700D

              Huppel vooral een soort winkel in waar je genoemde kunt aanvoelen en andere zaken kunt bekijken (bedieningens gemak)

              Comment


              • #8
                Re: Aanschaf eerste camera!

                Nikon d5xxx met 18-105 mm is een topkeuze voor dat budget
                Last edited by Franciskine; 7 mei 2017, 17:51.

                Comment


                • #9
                  Re: Aanschaf eerste camera!

                  Wil zekers niet direct beginnen met de duurste van de duurst als je niet veel kennis er over hebt.
                  De informatie die ik nu al heb is al een plus punt voor mij.
                  We gaan er komen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanschaf eerste camera!

                    Oorspronkelijk geplaatst door ;4552597
                    Nikon d5xxx met 18-105 mm is een topkeuze voor dat budget
                    Dan zit je toch al bijna aan 700€..
                    Last edited by Franciskine; 7 mei 2017, 17:59.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aanschaf eerste camera!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Als beginner met een beperkt budget......beetje breedhoek en een klein beetje tele... : kijk hier eens naar

                      Nikon D3400 DSLR Zwart + 18-105mm VR
                      Ik volg, is ook wat aangeraden wordt door een school in Gent bij hun studenten. Dit toestel laat je toe zelf creatief te zijn via de verschillende instellingen maar ook op de automatische stand kom je een heel eind.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aanschaf eerste camera!

                        Ik zou ook is kijken of er budget overschiet voor een 35mm 1.8 DX. Voor die +/- 150 euro schat ik, kun je leuk leren spelen met scherpdiepte.
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aanschaf eerste camera!

                          Ik zat een beetje in dezelfde situatie als jij. Was eerst op zoek naar een bridge (Nikon B700), maar heb uiteindelijk gekozen voor de Sony A5100 + extra lens '(55-210mm). Deze is weliswaar rond de € 700, maar je vindt zeker een sony A5000 + lens voor € 550.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aanschaf eerste camera!

                            Ben die van Nikon eens aan het bekijken nu en de prijzen ook eens aan het vergelijken.
                            Ga die van Sony ook eens bekijken.

                            Dank je voor de tip

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aanschaf eerste camera!

                              Durf gewoon tweedehands gaan!
                              Voor 250€ vind je zeker een body van een paar jaar oud.
                              Ook lenzen kan je tweedehands vinden, en zeker makkelijk terug kwijt geraken, behalve dan de kitlensjes. Die geraak je aan de straatstenen niet kwijt.

                              Comment

                              Working...
                              X