Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ultrasoontoestelletje tegen reiger aan de vijver. Ervaringen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ultrasoontoestelletje tegen reiger aan de vijver. Ervaringen?

    Sinds kort is onze tuin heraangelegd, ook de vijver.
    Intussen weet de reiger dat ook.
    Vroeger had ik al alle huis en tuinmiddeltjes geprobeerd, zonder veel/blijvend succes.
    Nu lees ik op het WWW dat o.a. dit toestelletje op de markt is dat ultrasoon geluid maakt als de sensor een "dier" detecteert..., en zo de reiger zou verjagen...



    Last edited by zunoel; 18 april 2018, 14:20. Reden: link gezuiverd

  • #2
    Re: ultrasoontoestelletje tegen reiger aan de vijver. Ervaringen?

    Of het werkt tegen een reiger weet ik niet maar wel dat 14-25kHz echt geen ultrasoon geluid is.

    Comment


    • #3
      Re: ultrasoontoestelletje tegen reiger aan de vijver. Ervaringen?

      Ik heb gehoord dat het niet zou werken van een vertegenwoordiger die het zelf verkoopt.

      Verstuurd vanaf mijn T04 met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: ultrasoontoestelletje tegen reiger aan de vijver. Ervaringen?

        @dréten,

        heb met hetzelfde probleem gezeten en ik heb dat kunnen oplossen.

        Moet er bijvertellen dat ik hier spreek over een vijvertje van 4 x 3 meter, dus een klein tuinvijvertje.

        Over de vijver een draad spannen.

        Je begint aan de ene zijde op de hoek, je zet er een paaltje, één meter verder weer een paaltje tot aan het einde van de vijver.

        Langs de andere kant hetzelfde en spant dan een koord van de enke paal naar de andere paal aan de overkant en dit kruisling = X

        De reiger komt nu niet meer naar de vijver.

        Je laat alles staan totdat de paaltjes met de wind een beetje omver vallen.

        Je kan dan de paaltjes uitrekken en goed wegleggen.

        Je zal zien het helpt wel degelijk.

        Na een jaartje moet je weer hetzelfde doen, want wanneer de reiger overvliegt krijgt hij wel eens in het oog dat de draad weg is en zal na een tijd terugkomen.
        Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
        Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

        BD0460BE

        Comment


        • #5
          Re: ultrasoontoestelletje tegen reiger aan de vijver. Ervaringen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Of het werkt tegen een reiger weet ik niet maar wel dat 14-25kHz echt geen ultrasoon geluid is.
          Dedjuu... verkeerdelijk gedacht dat ik alle mogelijkheden om naast-de-kwestie-antwoorden te geven uit mijn vraagstelling had geweerd....
          Oorspronkelijk geplaatst door Bachus1909 Bekijk bericht
          @dréten,

          heb met hetzelfde probleem gezeten en ik heb dat kunnen oplossen.

          Moet er bijvertellen dat ik hier spreek over een vijvertje van 4 x 3 meter, dus een klein tuinvijvertje.

          Over de vijver een draad spannen.

          Je begint aan de ene zijde op de hoek, je zet er een paaltje, één meter verder weer een paaltje tot aan het einde van de vijver.

          Langs de andere kant hetzelfde en spant dan een koord van de enke paal naar de andere paal aan de overkant en dit kruisling = X

          De reiger komt nu niet meer naar de vijver.

          Je laat alles staan totdat de paaltjes met de wind een beetje omver vallen.

          Je kan dan de paaltjes uitrekken en goed wegleggen.

          Je zal zien het helpt wel degelijk.

          Na een jaartje moet je weer hetzelfde doen, want wanneer de reiger overvliegt krijgt hij wel eens in het oog dat de draad weg is en zal na een tijd terugkomen.
          vriendelijk dank voor je handig antwoord Bachus.
          Had zelf ook al een vislijntje aan stokjes, rond de vijver gespannen.
          Mooi is natuurlijk anders, maar kom.
          Eventjes jou systeemtesten
          Last edited by dréten; 7 mei 2017, 14:31.

          Comment


          • #6
            Re: ultrasoontoestelletje tegen reiger aan de vijver. Ervaringen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Of het werkt tegen een reiger weet ik niet maar wel dat 14-25kHz echt geen ultrasoon geluid is.
            Man man man wat een nuttige opmerking. Bedankt meneer de schoolmeester.

            Comment


            • #7
              Re: ultrasoontoestelletje tegen reiger aan de vijver. Ervaringen?

              Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
              Man man man wat een nuttige opmerking. Bedankt meneer de schoolmeester.
              Ik hoef je niet te kennen, maar ben er zeker van dat Vincent alias Sultana méér verstand in zijn kleine teen heeft dan U in je ganse lijf,
              Wat denk je zelf van jou bijdrage?

              Comment


              • #8
                Re: ultrasoontoestelletje tegen reiger aan de vijver. Ervaringen?

                Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                Man man man wat een nuttige opmerking. Bedankt meneer de schoolmeester.
                Waarmee ik maar wilde zeggen dat ik al op mijn hoede ben met een product die beschrijvingen geeft van het product die niet waar is.
                Toont ook nog maar eens wat een welgemeende opmerking op BD toch steeds een azijnpisser laat reageren. Ga er geen verdere woorden aan vuil maken.

                Comment


                • #9
                  Re: ultrasoontoestelletje tegen reiger aan de vijver. Ervaringen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                  Dedjuu... verkeerdelijk gedacht dat ik alle mogelijkheden om naast-de-kwestie-antwoorden te geven uit mijn vraagstelling had geweerd....
                  Ik denk helemaal niet naast de kwestie Dré wat Vincent bedoeld, is dat ze bij het promoten van het toestel reeds een flinke misser maken.

                  En eerlijk gezegd twijfel ik zéér dat dat toestel zal werken, een dorpsgenoot hier ligt met zeven grote vijvers en heeft daar reeds
                  vanalles voor geprobeerd om die reigers weg te houden, tot een soort elektronische brulkikkers toe, enige wat werkt is een net.

                  Comment


                  • #10
                    Re: ultrasoontoestelletje tegen reiger aan de vijver. Ervaringen?

                    Hierbij haak ik dus nog maar eens af van een zoveelste topic dat verzandt in oeverloos geruzie.
                    Het einde van BD komt op die manier alvast inzicht...

                    "Klik"

                    Comment

                    Working...
                    X